ארבעה דברים שלמדתי מפילוסופיית הדג, שהופכים את השיווק שלי למועיל ואמיתי

לשחק, לעשות להם את היום, להיות נוכחים בכל תקשורת עם העסק שלנו, גם אם הוא "קורה" ברשתות החברתיות או באינטרנט להתמקד בטוב- ארבעה דברים שלמדתי מפילוסופיית הדג, שהופכים את השיווק שלי להרבה יותר מועיל ואמתי

מה לומדים ממוכרי דגים?

"סיפורי דגים" ו"מי יתפוס את הדג" הם שני ספרים מעולים, שעוסקים במערכות יחסים, שיווק, אותנטיות בשיווק ויחסים בין אישיים.

שני מחברי הספר, שמגיעים מעולם האקדמיה מופתעים לגלות, כיצד מחוות אנושיות בסיסיות יוצרות הנאה, חיבורים, עניין ופרנסה טובה
ריכזתי את ארבעת הרעיונות, שמרכיבים את הפילוסופיה הזאת ותרגמתי אותם לעצות מעשיות לעסקים בישראל.

מקור התמונה: "מטר" הוצאה לאור

יש מקום למשחק!

"שחקו" – בדומה לשיטת החינוך מבית מריה מונטיסורי, הדוגלת בלמידה תוך כדי משחק, כך אני מאמינה, שיש מקום להכניס את המשחקיות הזאת לכל הזדמנות לתקשורת עם הקהל של המותג. 

זה יכול להיות שאלון שתחברו ובו תוכלו ללמוד אודות ההעדפות של הלקוחות שלכם, מה הם עושים בשעות הפנאי ואיפה הם אוהבים להתנסות במוצרים חדשים.
דרך נוספת מתאפשרת בזכות יישום מעניין באתר, שמציע להרכיב מוצר בהתאמה אישית, כמו שרשרת ומחרוזת, התאמת אבנים לתכשיט, יצירת אווירה ורקע לבגדים, שכבר עיצבתם, וכדומה. 
אם העסק שלכם עוסק בפיתוח טכנולוגי וגדג'טים הרי שתוכלו לספק להם ממשק, המאפשר להם למקסם את השימוש במוצר, ולהבין טוב יותר את הוראות ההפעלה תוך כדי התנסות מעשית, שהיא משחק (למשל מצלמות: איך לכוון את הצילום למצב מסויים, איך להפיק יותר מהתמונה, תרגילים בעריכה וכדומה)  זה הערך המוסף שלכם, שגם מעניק להם יכולת למקסם את החוויה, להתחבר למותג ולהגדיל את הסיכויים לרכישה חוזרת של מוצרים דומים או משלימים. 

היו נדיבים!

גם בעידן הדיגיטלי, שבו מתחרים צצים מכל עבר, יש מקום לחיבור אמיתי ויחס אישי.
ואולי בשל העומס הרב והקושי להישאר זכיר, למתנות קטנות, שמביעות הערכה אמיתית ויחס אישי יש עוצמה רבה.
"עשו להם את היום" זה הרעיון השני, ואני מתרגמת אותו למחוות קטנות של חיבה, המביעות אמת פשוטה- מאחורי כל לקוח מסתתר אדם ולא רק מספר כרטיס אשראי. 
מחוות קטנות הן דרך מעולה לחבר לערכים ולרעיון של המותג, והם יכולות לבוא לידי ביטוי על ידי פרגון קטן בסטורי באינסטגרם, מתנה צנועה על עיכוב במשלוח, פרגון במתנות קטנות ובלתי צפויות, שלא עולות הרבה אבל עושות הבדל גדול ללקוחות חוזרים- פשוט עושים להם את היום. 

נוכחות כנה

"היו שם"- כשעיקר החנות מבוססת על הרשת החברתית ואתר הבית, ישנה דרך אחרת להסתכל בעיניים ולהיות נוכחים באמת. 

הגיבו לכם- תגיבו חזרה
נתנו לכם אהבה- תנו אהבה חזרה
רוצים להתעלות- הקדימו פעולה ותרצו את המהלכים הללו בעצמכם. 

נוכחות אמיתית, לא יכולה להשתמע לשתי פנים, כשאתם שם- מרגישים את זה. 
כמו ילד קטן, שמביע אכזבה, אם לרגע הסתתם את מבטכם אל עבר מסך הטלפון הנייד, ולא ראיתם אותו בעת משחק. 
כשאתם מול לקוח בכל מצב- (בעולם הפיזי ובערוץ תקשורת דיגיטלי)- היו שם בכל הריכוז ותשומת הלב שלכם

הסבירו פנים
צלצלו אם צריך
ופשוט היו נוכחים ומסורים לתת את השירות הטוב והאדיב ביותר.

הכירו את החוקים, ונתבו אותם לטובתכם!

-"בחרו את התייחסותכם"-  אם מתמקדים בטוב הוא רק הולך וגדל, אלו הם חוקי הפיזיקה, גם איינשטיין התייחס לכך –  הכל אנרגיה. 

ואין שום דבר מעבר
אם תבצע את ההתאמה בין המקריות למציאות שאתה רוצה- אתה תקבל אותה. אין דרך אחרת, זו לא פילוסופיה- זו פיסיקה
מעניין נכון? אם מתמקדים בטוב הוא רק הולך וגדל? 

אולי ננסה תרגיל קטן?
בואו נפרגן לשלושה אנשים היום, חברים עצמאיים בתי עסק, שנותנים שירות טוב, זו יכולה להיות תגובה בתוך מאמר בבלוג, כתיבת חוות דעת על מוצר או שירות באתרי הבית , ברשתות החברתיות או באתרי השוואת מחירים, או הבעת הודיה בכתב לחבר טוב או מורה לדרך.
בדומה לחיבוק, פרגון אמתי מהלב,  הוא דרך מעולה לתת ולקבל באותה העת.
הפכו את המסורת הזאת להרגל בריא, ואני כבר יכולה להבטיח לכם, שתוכלו להבכיר אפילו יותר את הלקוחות שלכם, העמיתים, ובד בבד תצרו סביבה נעימה ואוהדת לעסק שלכם.

ועכשיו בונוס קטן- כיצד אני מיישמת את הרעיונות הללו בשגרת העסק שלי

מערכות יחסים הן הבסיס של השיווק שלי, ולכן כאשר נתקלתי בספר "סיפורי דגים" בספרייה העירונית, ידעתי, שאני אוחזת באוצר בלום. 
הגישה הישירה הזאת, המאפשרת לתת לאדם ממולך תשומת לב ותחושה נעימה- קוסמת לי.
היא גורמת לי להרגיש, שאפשר ליצור פה עולם טוב יותר, ושגן עדן נוצר על ידי אנשים בלבד. 
ולכן בעסק שלי- תמיד יש מקום למשחק
כמו למשל- כאשר אני יוצרת תוכן ללקוחות שלי, ולוקחת אותם היישר אל מחוזות המאפשרים להם לפרוץ דרך באמצעות שיתופי פעולה. 
אותו הדבר לגבי "לעשות להם את היום" העיקרון האהוב עלי :) 
כי יש לי יכולת לשמח את האדם, שמולי, שבוחר לעבוד איתי, ומאפשר לי להגשים את סגנון החיים, שאני שואפת אליו ומגשימה מדי יום. 
פוסטים מתנה, מאמר ארוך יותר מהמסוכם, מחקר מעמיק, שהוא לא ציפה לו הם רק חלק מהמחוות הקטנות הללו. 
אבל המחווה האמיתית והכנה ביותר, שגם מגשימה את העיקרון השלישי (היו נדיבים)- היא רמת השירות שלי. 
אני זמינה, חושבת יחד איתם, מסייעת להם לפתח את העסק, משקפת להם את המצב בשטח, אני "שחקנית נשמה" ושותפה מלאה לעשייה. 

והעיקרון האחרון- התמקדות בטוב מגדילה את הטוב. 
או.. עם העיקרון הזה אני מתכתבת ועוסקת עוד משנת 2013, מאז שגיליתי את עקרונות ה"סוד", ופיזיקה קוונטית.
מחשבה לא בוראת מציאות, אבל רגש- כן.
רגש אמיתי מהלב יוצר אותה וצובע אותה בגווני פריחת האביב והאהבה. 
היו טובים- העולם יהיה טוב אליכם 
היו נדיבים- העולם יהיה נדיב אליכם. 
העריכו את עצמכם ואת העשייה שלכם- התמקצעו, למדו, שאפו לדיוק ופעלו מתוך ענווה- והלקוחות הטובים ביותר, שלא יכולתם אפילו לתאר ולחלום אותם- יגיעו לפתחכם, ויבקשו רק אתכם ואת הקרבה, השירות והכישורים שלכם- מניסיון! 
זו דרך, שכוללת ויתור על "ודאות", "התבוננות פנימית", מעוף ודמיון, היכרות כנה ואמיתית עם עצמכם, ומזעור השיפוט הפנימי. 
הכנות הזאת עוברת ויוצרת גל גדול. 
ובינתיים, משאירה אתכם עם חומר רב למחשבה, מקווה, שתוכלו להפיק ממנו את המרב, מזמינה אתכם להמשיך לגלוש פה באתר וליהנות מתוכן נוסף! 
המשך יום נפלא! 
הילה צור שינזי, פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים 

דילוג לתוכן