המדריך המלא לתוכן שיווקי

תוכן הוא מהות, משמעות, הדרך של העסק להסביר מה הוא עושה? כיצד פעולותיו, שירותיו או מוצריו מסייעים ללקוחותיו? באילו פעולות הוא נוקט כדי להשיג את מטרותיו? ומהם מקורות ההשראה שלו. עסקים המשווקים דרך כתיבת תוכן מעמיקים באמצעותו את מערכות היחסים העסקיות עם לקוחותיהם, נשארים בתודעה שלהם ואף מרחיבים את עולמם דרך תהליך יצירת התוכן. תוכן שיווקי איכותי שנכתב לאורך זמן תורם לחשיפה מתמשכת לאתר ולערוצים עסקיים אחרים ובד בבד מסייע לבעל העסק להבין טוב יותר את הזירה העסקית בה הוא פועל, ובכך לפתח את שירותיו ולהתאימם למציאות המשתנה.

תוכן שיווקי מותאם למנוע החיפוש

האתר שלנו נמצא תחת "אינדקס" של מנוע חיפוש חכם (שהרווח ביותר שנמצא בשימוש הוא Google). כשהתוכן שלך מעניין הגולש מאריך את זמן השהות באתר והבינה הלומדת של "גוגל" מתגמלת אותך בקידום האתר במעלה תוצאות החיפוש. אני מניחה, שכעת עולה בך השאלה –מדוע ש"גוגל" יקדם את האתר שלי על סמך תוכן? הרי מה העניין מאחורי זה? ובכן התשובה לכך נחלקת לשני חלקים.

  1. "גוגל" הוקם כדי לספק לגולשים ערך ותוכן חדשני העונה באופן המדויק ביותר לתוצאות החיפוש – כאשר אדם מתעכב על תוכן סימן שהמידע שמופיע בדף מספק עבורו או מקדם אותו בתהליך החיפוש והחקירה.
  2. "גוגל" שואף להיות עדכני ומקיף ולכן הוא יקדם אתרים "שיספקו את הסחורה" וזאת כדי לשמור על מעמדו כמנוע החיפוש המוביל ביותר.

אם לסכם נקודה זו הרי שזהו יחס של שני מנצחים –אתה בעל העסק או האדם היוצר שמפעיל אתר אינטרנט ומעוניין בחשיפה ו"גוגל" – מנוע החיפוש שמציג את האתר שלך לבעלי עניין ומתגמל אותך בדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש – שמשיג לך את החשיפה המיוחלת ללקוחות ולעוקבים חדשים.

סוגי התכנים שגוגל אוהב לקדם

תוכן שיווקי הוא שם כוללני למסרים שהעסק או היוצר מעביר ללקוחותיו או העוקבים דרך הערוצים הדיגיטליים או המסורתיים (עיתונות כתובה ושילוט חוצות). תוכן מורכב מפוסטים, מאמרים, כתבות, מדריכים, תסכיתים, דפי נחיתה, סרטוני וידאו, סרטוני אנימציה ועוד. בעל העסק יכול לבחור באילו תכנים להתמקד ויתרה מכך – אף לנתח את תוצאות מאמצי השיווק ולהקצות תקציבים לאפיקים המניבים ביותר. אך לפני שאמשיך לעקרונות תכנון תוכן (אסטרטגיית תוכן) אני רוצה להרחיב במעט על סוגי התכנים השונים (מי שמכיר כמובן יוכל לדלג לפסקאות שמעניינות אותו ומי שלא –זה הזמן להבין קצת יותר כיצד לשחות בעולם של אוקיינוס דיגיטלי עמוס ומהיר ולצלוח אותו באמצעות כתיבת תוכן איכותית)  

כיצד כתיבת תוכן טובה תורמת לחשיפת האתר ובכלל לחשיפה ברשתות החברתיות?

הרשתות החברתיות פרצו לחיינו בתחילת שנות ה-2000 תחילה כצ'טים ופורומים ולאחר מכן כפלטפורמות רחבות היקף כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם, פינטרסט, טיק טוק, סנפצ'ט וכן הלאה. הייחודיות של הרשתות החברתיות היא לחבר בין אנשים שונים, שלעיתים אינם מכירים זה את זה סביב תחומי עניין משותפים. החשיפה ברשתות החברתיות היא היתרון הגדול אבל אליה וקוץ בה – כיוון שבשנים האחרונות (מאז שפייסבוק רכשה כל מתחרה אפשרית) בשביל חשיפה טובה צריך לשלם או לכל הפחות לבצע שיתופי פעולה שמחד חושפים אתכם לשווקים חלופיים אך מנגד גוזלים מאמצים רבים וזמן. בכל מקרה אני ממליצה לכל בעל עסק להקים ערוצים ברשתות החברתיות ולכתוב תוכן שיווקי באופן שוטף.

כתיבת תוכן לאתר הבית

אתר הבית הוא השער הדיגיטלי של העסק, הערוץ היחיד שלא תלוי בחסדיו של מארק צוקרברג ושותפיו העסקיים והמקום שלכם לבטא את העסק בחופשיות ובשליטה מלאה על התכנים. אתרי האינטרנט הרווחים ביותר בנויים על פלטפורמה של וורדפרס (שהיא הקלה והנוחה ביותר לקידום אורגני ויתר על כן ניתנת לעיצוב כמעט אינסופי, כך שניתן לממש איתה כל חזון) או על פלטפורמה של וויקס (זוהי רשת סגורה יותר, שמחד מאפשרת להקים אתרים בקלות ומנגד אינה מקנה חופש מלא בעיצוב ובוודאי בהיבטים של קידום אורגני)  פלטפורמות נוספות הן שופיפי (לחנויות קטנות, בניית אתר על בסיס תבנית מובנית ושיטה סדורה) ומגנ'טו (אתרי מסחר רחבי היקף).

כתיבת תוכן לאתר הבית נעשית בהתייחסות לעמודים שונים כמו שירותים, מוצרים, אודות היוצר או המותג, בלוג ענייני המרחיב את עולם התוכן של המותג או היוצר ודף אינטרנטי ליצירת קשר. כתיבה של פוסט חדש לאתר (פוסט בלוג, מאמר, כתבה, מדריך וכן הלאה)   פותח דף אינטרנטי חדש ומאותת לגוגל שישנו ערך חדשותי שכדאי לקדם. אם התוכן מעניין ומרחיב אופקים – גוגל יתגמל אתכם ביד רחבה.

כתיבת תוכן לסרטוני וידאו ועריכה דיגיטלית של סרטונים

סרטון וידאו הוא מוצר תוכן שרווח מאוד ברשתות החברתיות והוא יכול להופיע במספר תצורות: כסרטון "רילס" או כסטורי ברשת האינסטגרם, כסרטון תדמית לעמוד הפייסבוק או לעמוד נחיתה שיווקי-מכירתי, וכן כסרטון להצגת מוצר, שירות או הדרכה בכל ערוץ דיגיטלי. הסטטיסטיקה מלמדת ש-95% מהרוכשים צפו בסרטון וידאו ייעודי בטרם ביצעו רכישות מקוונות. נוסף לכך הרשתות החברתיות מקדמות את החשיפה של סרטוני הוידאו (הנתונים מצביעים על 1200% חשיפה גבוהה יותר לסרטון וידאו או סרטון אנימציה ביחס לתוכן כתוב). את הנתונים הללו אפשר לגבות אף בעובדות מעולם המחקר המדעי שכן מסר חזותי נקלט פי 80 ממסר מילולי.

כעת עולות מספר שאלות:

  • כיצד לשלב סרטוני וידאו כחלק מהתוכן הדיגיטלי של העסק? האם כהדרכה? האם כפירוט על מוצר? האם סרטון תדמית להצגה עצמית?
  • האם להשקיע בכותב תוכן שיווקי שיכתוב את הסרטונים ובספק אחר שיערוך אותם?
  • לאן להעלות את הסרטונים ובאיזו תדירות?
  • האם ניתן להשתמש בסרטון מספר פעמים?

התשובות לשאלות אלו תלויות בתקציב ובמוצרים הדיגיטליים שלכם – ברוב המקרים סרטוני מוצר משמשים הן את אתר הבית והן את עמודי הנחיתה המשמשים למכירה, אפשר להשתמש בכל סרטון גם כחלק ממודעה פרסומית ואף להעלות את הסרטונים שלכם לכל ערוץ ברשת החברתית. מעבר לכך הסרטון הוא הנכס הדיגיטלי שלכם והוא מאפשר לכם להציג ממד נוסף שלא ניתן להעביר דרך המילה הכתובה.

יצירת תסכיתים

התסכית היא תוכנית רדיו קלאסית הבנויה מסיפור או מעלילה בהמשכים, בתרבות המודרנית היא זכתה לשם "פודקסט" ומהותה היא הקלטה של שיחה, רעיון או הדרכה בפורמט אודיו ולעיתים בשילוב וידאו. התסכיתים מתאימים למדריכים, מרצים, מאמנים ויועצים שרוצים לספר בהרחבה על נושא מסוים. כדי להעצים את החוויה של המאזינים ניתן ליצור "מפתח עניינים" המדגיש נקודות חשובות בתוך הסרטון (עם ציון הדקה או טווח הדקות) וכן לשלב קטעים מוסיקליים (לאחר רכישה או כאלו שאינם מגובים בזכויות יוצרים). כיום כל אדם עם מעט ידע טכני יוכל להיעזר בפלטפורמת הרדיו האינטרנטי כדי ליצור תסכיתים משלו – כל שצריך הוא מתחם אקוסטי (אותו ניתן ליצור לבד וישנם אלפי סרטוני יוטיוב ופינטרסט שעוסקים בנושא) מיקרופון איכותי וכמובן כתיבת תוכן טוב (רצוי להקפיד גם על  הגיה נכונה של מילים, להעדיף קול רדיופוני, יכולת להעביר מסר באופן מבדר ויכולת טכנולוגית 😊)

כתיבת תוכן – מדריכים מקצועיים

זהו אחד מהכלים העוצמתיים ביותר שעומדים בפני בעלי עסק שמעוניינים להיעזר בקידום אורגני, לתת ערך רב ולהעמיק את הקשר עם הקוראים והעוקבים. המדריכים הדיגיטליים ­– ממש כמו המדריך שאתם קוראים כעת – מתמצתים נושא רחב, מגדירים אותו ומספקים תשובות לשאלות מקיפות. כתיבת תוכן נכונה של מדריך כוללת עמידה בשלושה עקרונות:

  • שפה קריאה, עברית תקנית
  • מבנה טקסט אחיד – אורך הפסקאות דומה או זהה, חלוקה לתתי נושאים, יצירת "מפתח עניינים" לנוחיות הקריאה ולניווט מהיר
  • תכנון מקדים של תתי הנושאים בהם המדריך יעסוק – ובמילים אחרות כל מדריך מקיף מלווה בקובץ אקסל מפורט ­– מה כותבים, מתי, אילו ביטויי חיפוש יופיעו בטקסט, באיזו תדירות ובאיזה הקשר.

המדריכים משמשים כמשפך שיווקי קצר להיכרות מעמיקה יותר עם נותן השירות וכן כדרך לכתוב תוכן עשיר, שמנוע החיפוש "גוגל" אוהב מאוד לקדם (כתיבת תוכן עשיר עם מילות מפתח רבות הוא הבסיס לקידום אורגני נכון)

כתיבת דפי נחיתה

דפי נחיתה הם כלי שיווקי המאפשר להדגיש מוצר, שירות או הצעה חד-פעמית ללקוח. דף הנחיתה יוכל להופיע בתוך האתר או מחוצה לו. וכאמור הוא עוסק בדרך כלל בנושא ייעודי וייחודי מאוד ובנוי בצורה של "משפך" – פנייה ל"כאבים" של קהל היעד, הצגת הפתרון, הדגשת היתרונות של המוצר, הטבה כספית תחומה בזמן, השירות או נותן השירות ולבסוף (או מספר פעמים בתוך הדף) –הנעה לפעולה. הנה כמה טיפים לכתיבה נכונה של דפי נחיתה:

  • פילוח שיווקי לקהל היעד – דף נחיתה איכותי וממיר פונה לקהל יעד אחד בעל מאפיינים משותפים – למשל מכירה של חזיות לנשים שהוציאו את שתלי הסיליקון.
  • כתיבה קצרה ועניינית – שימוש בהדגשות, חלוקת הטקסט לנקודות ומקטעים קצרים
  • שמירה על הרצף – לכידת תשומת הלב עם התייחסות ל"כאב" או לנושא שמטריד את הקהל, הצגת הפתרון, הדגשת יתרונות המוצר, טקסט המספר מדוע אתם? הנעה לפעולה, הצגת יתרונות שיווקיים, הצעה שיווקית, הנעה לפעולה. (שימו לב: זו לא טעות, הנעה לפעולה יכולה להופיע מספר פעמים בדף הנחיתה)

כפי שאתם רואים ישנן דרכים רבות לכתוב תוכן שיווקי מגוון לעסק שלכם או לרעיון אותו אתם רוצים לקדם, אני בטוחה שבשלב הקריאה כבר חשבתם על כמה רעיונות שיכולים להתאים ולקדם אתכם, אולם כדי להוציא את הרעיונות הללו לפועל תצטרכו לגבש תוכנית תוכן על פני ציר הזמן.

מה זו תוכנית תוכן?

תוכנית תוכן או בשמה הרווח יותר אסטרטגיית תוכן נועדה לגבש ולמפות את התכנים הפרסומיים במדיות השונות לאורך תקופה תחומה בזמן. (שבוע, חודש, שנה וכן הלאה)  תוכנית תוכן שיווקי כוללת את רשימת הנושאים בהם יתמקד המותג בתקופת זמן ואת רשימת התכנים השיווקיים לאתר ומדיות האחרות, אשר נגזרים מנושאים אלו – כל למשל: בחודש יולי 2021 המותג יתמקד בשמונה פוסטים שמטרתם לקדם את האתר החדש ושלושה מאמרים שמתמקדים בקידום מוצרים, שירותים ויתרונות נלווים. את תוכנית התוכן ניתן לגבש אל מול משרד הפרסום, שהמותג עובד אתו או אל מול כותב תוכן שיווקי.

בכל מקרה ניסיוני האישי מלמד אותי שהעסק מרוויח ערך רב מהחיבור בין כותב תוכן שיווקי לאתרים לבין משרד הפרסום, בעיקר כאשר מעוניינים להשיק מוצר או שירות חדש וגם בזמנים בהם רוצים להאיץ את קצב קידום האתר. רבים משאירים את תוכנית התוכן ואת כתיבת התוכן השיווקי לזמנים בהם ישנה ירידה בקצב העבודה, ראשית משום שנוצר מרווח המאפשר "לנשום" ולהקדיש גם זמן לעסק ושנית משום שבאופן טבעי הם נלחצים ובצדק  – יש הוצאות שוטפות והרווחים פוחתים. אני ממליצה לכתוב תוכן שיווקי כחלק משגרת היום של העסק. התחלה טובה יכולה להיות התמקדות בפעילות שאינה מצריכה מאמץ רב כמו, סטורי, פוסט קצר, תמונה מעוררת השראה, טיפ זריז או תזכורת. פעולות קטנות, שנעשות בהתמדה משאירות את המותג שלכם בתודעה.

כיצד לגבש רעיונות לתוכנית תוכן?

ובכן כאן אנחנו "צוללים" עמוק יותר אל המהות הסובבת את העסק ומרכיבה אותו. כך למשל נניח ואני מקדמת מותג לקבקבים מתוצרת שבדיה (כמו רונה קלוגס) מותג אהוב שאני נמנית על לקוחותיו. ונניח שאני מעוניינת להעשיר את הבלוג ואת הפרסומים שלי – כדי לעשות זאת אנקוט בשלושה צעדים:

  1. אבדוק תוכן שיווקי קיים – מה אני מפרסמת באופן קבוע, אילו פרסומים זוכים לתהודה גבוהה, מהם הערוצים הפרסומיים שתרמו לקידום המותג שלי ומכאן הביאו לגידול במכירות, אילו ערוצים לא הבינו לי תוצאות או לחילופין קצב הפניות מהם בלתי מספק.
  2. אבדוק את המתחרים שלי – מי הם? לאילו פלחי שוק הם פונים? באילו פרסומים הם מתמקדים? מה המדיניות השיווקית שלהם? האם הם מפרסמים תוכן שיווקי? (ואם כן מתי הם מפרסמים מבצעים אם בכלל, מה הם מפרסמים, עם מי הם עובדים, כיצד הם מציגים את המוצרים ואת השירותים שלהם, באילו ערוצים הם מתמקדים יותר)
  3. אבדוק את הלקוח או הלקוחה שלי – מי הם? מה הם אוהבים? למה לדעתי הם התחברו למותג שלי? אילו ערכים משכו אותם? אחרי מי הם עוקבים? ממי הם קונים ?מה סגנון החיים שלהם, איזה תוכן שיווקי מושך אותם? כיצד המותג שלי יכול לתרום להם? ועוד שאלות נוספות.

כלל המידע נגיש וגלוי ברשת כל מה שצריך זה לאסוף אותו, ניתן להיעזר במקרה זה בכותב תוכן שיווקי וכן בכתב תוכן לאתרים שגם עוסק במידענות או במידען שיפיק עבורכם דוח מודיעין עסקי (שוב ממידע גלוי בלבד תוך שמירה על כללי האתיקה). לאחר איסוף המידע ניתן לגבש תוכנית תוכן שעונה על צורכי הלקוחות, תואמת את הסביבה העסקית והשוק בו העסק פועל, ומסייעת לכם להתמיד בכתיבת תוכן שיווקי.

לצורך הדגמה: המותג של רונה קלוגס פונה לפלח שוק של נשים מכל רחבי הארץ שמחוברות לטבע ומעריכות מוצרים איכותיים בעבודת יד. נוסף לכך אלו נשים שמעריכות נוסטלגיה ורוכשות פריטים, שמשתבחים עם השנים ועומדים במבחן הזמן. לא פריטי אופנה אלא אמירות אופנתיות המעידות עליהן ומאפשרות לבטא אותן.

ערכי המותג: עבודת יד, קיימות, נוחות, סגנון, ביטחון, ביטוי עצמי

נושאים שיכולים להתאים לבלוג או לפוסטים:

  1. המלצות לסטיילינג בהתאם לעונה- כדי להדגיש את הצבעים והשילובים השונים
  2. תוכן שיווקי שמתמקד בחיבור לטבע, לאדמה, חיבור לקיימות
  3. תוכן שיווקי שמתמקד ביתרונות של שימוש בחומרים טבעיים במוצרים אורטופדיים
  4. מאמר על כל הדברים הטובים שחזרו אלינו משנות ה-80 (כפכפי שול – יש להם דגם דומה, מקרמה, תלתלים, כתפיות – על זה אני חולקת 😊)
  5. מאמר על בחירות בריאות לחיים: למשל להעדיף בדים טבעיים לנידוף זיעה, להכין ארטיקים טבעיים בבית, לשהות בשמש רבע שעה ביום בשעות הצוהריים ונעול כפכפים מעץ שהם גם אורטופדיים וגם יפים
  6. מאמר נוסף: יפה ונוח – יש כזה שילוב? ולסקור שלושה ארבעה פריטים שמשלבים בין ערכים אלו
  7. פוסטים קצרצרים על שילוב הקבקבים באורח החיים
  8. מאמר נוסף: איך לשמור על הסגנון האישי עם ילדים קטנים – בדים נוחים, כפכפים נמוכים, כובע מצחייה, תיק גב וכן הלאה.

אלו רעיונות ראשוניים, שמטרתם היא להרחיב את עולם התוכן של המותג ולחבר את הלקוחות לסגנון החיים "שעוטף" אותו. בנקודה זו חשוב לי לומר שמותגים רבים לא רק מוכרים את המוצר אלא את כיף, שמחה, שייכות, יוקרה, נוסטלגיה, ביטחון, שלווה, חופש, ים, סגנון חיים ועוד ערכים שאנשים מבקשים לקרב לחיים שלהם במטרה לממש את סגנון החיים שהם שואפים אליו. כל מותג בין אם הוא מתמקד במוצרים או בשירותים מוכר ערכים – זכרו זאת כשאתם מגבשים את תוכנית התוכן שלכם ובעת כתיבת תוכן שיווקי לאתר.

כתיבת תוכנית תוכן באמצעות כלים

לעיתים אנחנו נדרשים להשראה חיצונית גם כדי לשמור על רמה גבוהה של עדכניות וגם כדי להוביל מגמות בתחום שלנו. כך למשל ניתן להיעזר בגוגל טרנדס – שירות אינטרנטי חינמי שניתן על ידי גוגל ומאפשר להציג את מגמות החיפוש של גולשים בחתכים שונים. כך למשל כאשר אני מקלידה בגוגל: גוגל טרנדס, אני נכנסת למנוע החיפוש הייעודי הזה ושם בשורת החיפוש אני מקלידה את המונח כפכפים: ומה קיבלתי? טבלה שמציגה לי את ערכי החיפוש וצירופי החיפוש המדויקים, מגמות של עליה או ירידה בערך מסוים, חשיפה למותגים מתחרים ופילוח על פי אזורים שונים – אם זה לא מודיעין עסקי – אז מה כן?

נוסף לכך אני יכולה לבצע מחקרי שוק, בין אם על ידי רכישה של מיגע מחברות פרסום ובין אם על ידי איתור מגמות כפי שכתבתי בפסקה הנוגעת לגיבוש תוכנית ולכתיבת תוכן – מי הם המתחרים שלי ומה הם מפרסמים, מי הם הלקוחות שלי ומה הם מבקשים להוסיף לחיים שלהם, מי אני ומה אני רוצה למכור ולמה. ככל שתהיו בהירים יותר ביחס למותג שלכם כך תוכלו לגבש מסרים, שיקדמו אותו אל עבר הלקוחות הנכונים.

השלב הבא הוא מיקוד פנים-ארגוני – מה המותג שלי נותן ועל מה אני יכולה לכתוב כדי להוכיח מומחיות או ערך מבדל ומה אני למעשה מציעה. הדגמתי את הנושא בדוגמה של רונה קלוגס. המותג של רונה מוכר כפכפים בכל מיני צבעים וצורות, שמיוצרים כולם בעבודת יד ובשיטה מסורתית במפעל בשבדיה. מעבר לכך שמדובר על מותג שכבר משיק לערכים של סחר הוגן, שמירה על המסורת, קידום עסקים מקומיים, קיימות, טבע, וינטאג', איכות גבוהה וכן הלאה. זהו מותג של אישה אחת, שהקימה אותו מתוך שבר אישי. המותג הזה היה התקומה האישית שלה, ודווקא במקום שבו היא הייתה (רונית בעלת המותג כותבת על כך בגילוי לב בדף האודות שבאתר) היא מצאה שהקבקבים היוו עבורה נחמה וביטחון.

אולי במקרה זה נכון לרונה להקדיש כמה פוסטים לסיפור הקמת המותג, למציאת המפעל, להשראה סביב העיצובים, לתחושת הנוחות שהביאה גם ביטחון להתחיל מחדש, לנוחות בכלל כחלק מהמהות הנשית, לתחושת ההתעלות שמתלווה לעבודה עם מפעל קטן ומשפחתי וחיבור למסורת שבדית, אולי אפילו לכתוב תוכן שיווקי בתצורה של מאמר לאתר על הסיפור מאוחרי נילס הולגרסון (אם כבר נוסטלגיה עדיף שזו תהיה במיטבה). עולם התוכן הפנימי ישבור את תקרת הזכוכית של כל מגמה שחוזרת מהעבר ויהפוך את המותג לחלק מהותי מסגנון החיים של כל אישה ואישה בלי שום קשר לאופנות שבאות וחולפות מן העולם.

כיצד להוציא לפועל את תוכנית התוכן?

ובכן כל תכנון טוב ככל שיהיה לא יהיה שלם ללא הוצאה לפועל ולכן לרשותכם עומדים מספר כלים ואנשי מקצוע, שייסעו לכם להוציא את תוכנית התוכן שלכם לאוויר העולם כמו – כלי הפוטושופ לעריכת תמונות, תוכנות לעריכת סרטונים באופן עצמאי, תוכנות לעריכת סרטוני אנימציה, תוכנת הקנבה לעריכה של משפטי השראה או גלריות לרשתות החברתיות וכן אנשי מקצוע שונים כמו איש אנימציה, כותב תוכן שיווקי ומפיק וידאו.

איש אנימציה

אנשי אנימציה או אנימטורים הם אנשי מקצוע שבקיאים בטכנולוגיה, ארט-קריאטיב, עיצוב גרפי ויכולת להעביר מסר מילולי באופן חזותי, קצר וקולע. סרטוני אנימציה רווחים מאוד בגופים ממשלתיים אבל גם גופים עסקיים כמו חברות נדל"ן, השקעות, כלכלה ועוד יכולים לאמץ את האפשרות וליצור "סרטוני תדמית" למוצרים ולשירותים.

כותב תוכן

כותב תוכן שיווקי אחראי על תוכן מילולי לרבות: כתיבת מאמרים, פוסטים לרשתות החברתיות, ניסוח מודעות, מכתבים, הודעות, כתיבת אתר הבית, דפי נחיתה, תיאורי מוצר או שירות, מכתבי שיווק וכן הלאה. יש כותב תוכן לאתרים שמתמצא בשיווק ויש כותב תוכן לאתרים שמתמצא בהיבטים טכניים – כמו כן יש כותב תוכן שיווקי שממתג את השירותים שלו במומחיות לתחום עיסוק מסוים. למשל כותב תוכן לאתרים שעוסק בשיווק למעצבים, התמחות בעולם הביטוחים, עיצוב גינות, עולם הטיפול , משרדי תיווך  וכן הלאה. במקרים אלו מדובר על בכותב תוכן לאתרים שבקיא במונחים מקצועיים ובצורכי הלקוחות – וזהו יתרון משמעותי ביותר עבורכם כבעלי עסק.

מפיק וידאו

מסר חזותי נקלט פי – 80 ממסר מילולי וסרטוני וידאו הם תוכן רווח, שזוכה לאהדה, זכירה ושיתופים רבים. מחקרים בתחום השיווק מצאו כי סרטוני וידאו תורמים לקידום משמעותי במכירות ובאחוזי ההמרה. מפיקי וידאו יפיקו לכם סרטון מקצועי. חלקם יעבדו עם כותב תוכן שיווקי שיכתוב את התסריט לסרטון וחלקם יעשו זאת עבורכם כחלק מהשירות ­– בררו נקודה זאת בטרם ההתקשרות עם נותן השירות. גם במקרה זה מומלץ להתבסס על המלצות מפה לאוזן ולבחון אם התוצר הסופי אכן ענה על הציפיות של מזמין השירות.

האם תוכנית תוכן מתאימה לעסקים קטנים?

אנחנו חיים בעידן בו אנחנו מוצפים בפרסומים שונים, מותגים קמים, התחרות משוכללת יותר ומי שלא נמצא בדיגיטל מקטין באופן משמעותי את החשיפה ואת הצמיחה העסקית שלו. יחד עם זאת כדי להתבדל צריך להיראות וכדי להיראות צריך ליצור, לפרסם, להיות נוכח, לשתף פעולה ולהציג את המותג באופן חוזר ונשנה ללקוחות. עסקים קטנים שיגבשו תוכנית תוכן יוכלו להעביר את המסר מאחורי המוצר או נותן השירות ולהמשיך להתמיד בשיווק, הם לא יהיו תלויים בהבלחות של רעיונות אם ייצמדו לתוכנית סדורה ומכוונת, שמתפתחת עם הזמן ועם המגמות הצרכניות. עסקים קטנים שפועלים על פי תוכנית תוכן נוקטים בפעולה שמשמעותית לקידום ולצמיחה שלהם.

מה התקציב הנדרש לתוכן איכותי?

זוהי כמובן שאלת השאלות, כיוון שכולנו רוצים לדעת אם ההשקעה שלנו תניב לנו רווחים או לכל הפחות תהיה מוצדקת. התקציב הנדרש לתוכן איכותי נגזר ממטרה, מוצר או שירות.
למשל כאשר משיקים מוצר חדש בעלות של 300 ₪ ומעוניינים למכור 1000 יחידות תוך חודש ימים, הרי שצפי ההכנסה עומד על 300,000 ₪ ומכאן יש לנקות את משכורות העובדים (שיווק, מכירות, לוגיסטיקה, שילוח, שירות לקוחות) וכן את התקציבים המוקצים לאמצעי הפרסום – השאלה היא מה התקציב שיביא למכירה של 1000 יחידות. כמה פעמים צריך לחשוף את המוצר, לאיזה סדר גודל של קהל יעד, עם מי לשתף פעולה וכן הלאה. רק מתן תשובות לשאלות אלו יוכלו לסייע בהערכת תקציב ראשונית. ולכן התשובה לשאלה כפי שניתן להבין תלויה מאוד במטרה, במוצר או בשירות.

יחד עם זאת אם מעוניינים לקדם את שירותי המותג או לדאוג לשיווק שוטף מומלץ לגבש תקציב המסייע למותג זה לשמור על תקשורת עם לקוחות. בחנו מהם הערוצים בהם תרצו להתמקד ואילו פעולות יסייעו לשמור על נוכחות דיגיטלית מיטבית. גם התשובות לשאלות אלו דורשת מחקר שוק קצר ­­– שבסופו ניתן יהיה לגבש הערכה תקציבית ראשונית.

הילה צור שינזי היא עורכת תוכן ולשון, מידענית ואנליסטית שיווקית שמלווה עסקים בכל סדר גודל לגיבוש תוכניות תוכן ולכתיבה של תוכן שיווקי באפיקי הפרסום המסורתיים והדיגיטליים הן על סמך ראיונות והן על סמך מחקרים אינטרנטיים בשיטות אנליטיות מתקדמות. לפרטים נוספים וליצירת קשר: hillaschi@gmail.com 050-9260882

דילוג לתוכן