על כוחו של לוגו, שיווק וקשרים בינאישיים

"לוגו הוא הפנים של העסק…" אני בטוחה, שקראתם את המשפט הזה עשרות אם לא מאות פעמים. אבל זה נכון. לוגו מגלם בתוכו את הרעיון מאחורי העסק, תחום העשייה שלו, הערכים, קהל הלקוחות ורמת השירות, שהוא מעניק. ולכן דווקא כאן ישנה משמעות לחשיבה משותפת, אם אחד או אחת שמבינים.

הפעם, אני רוצה לספר על הלוגו שלי, פלפל-לה, לוגו שנולד מתוך מתנת יום הולדת, שהענקתי לעסק שלי, ומתוך הבנה, שהגיע הזמן לגדול ולהשקיע במשאבים.
את היוצרת של הלוגו פגשתי, ממש במקרה (אין מקריות בעולם) ומעולם לא חשבתי, שתהיה מישהי חיצונית אלי, שתוכל לדבר אותי ולהוציא את הנפש של העסק שלי החוצה. (כמו שאני שואפת לעשות באמצעות כתיבת תוכן מקצועית לעסקים, שעובדים איתי)

וסיפור שהיה כך היה.   

הכל התחיל בקבוצת פייסבוק…

לפני כחצי שנה בערך, התייעצתי לגבי לוגו מסוים בקבוצת פייסבוק, לא הייתי בטוחה לגביו, משהו בקשת הצבעים לא הסתדר לי… מבחינתי, צבעי הלוגו לא שיקפו את הכוונה הראשונית שלי, לא את האופי של העסק, שרציתי להקים (משרד לפרילנסרים עם מטפלות) ולא האווירה, שרציתי ליצור. מאחורי הקלעים (כלומר בהודעה פרטית בפייסבוק) פנתה אלי בחורה, שני, קוראים לה, והצביעה בדיוק על אותה נקודה.

היא הצליחה לעניין אותי.  

ביקשתי ממנה המלצות על פלטת צבעים, שיכולה להתאים לי, ונפעמתי! איזה טעם משובח, וכמה הפלטה הזאת דיברה אותי, את הרעיון, את העסק שלי!
לצערי הרב, בשל עודף בירוקרטיה, העסק הזה לא הוקם, אך את החדות של שני זכרתי, ועוד איך, שזכרתי.

פלפל-לה עפרון ופלפל

חודשיים לאחר מכן, כשהעסק שלי חגג שנה, החלטתי להעניק לו מתנת יום הולדת, לוגו אמיתי.
עבודות איכותיות התחילו להגיע, ורציתי לשדרג את החזות המקצועית שלי.  
כתבתי לשני, לא היה לי ספק, שהיא האשה הנכונה לביצוע העבודה, ההבנה האינטואיטיבית שלה שידרה לי את זה, היא קלטה אותי, ידעתי, שאני יכולה לסמוך עליה בעיניים עצומות ולהפקיד בידיה את כל החלק הוויזואלי. וכך נולד פלפל-לה מעפרון ופלפל, ולא יכולתי לעשות את זה מושלם יותר. ורוד פוקסיה, שיוצר רושם מתוק, מלא שמחת חיים, ממש כמו הערכים, שהעסק הוסיף לחיי.
מדבר אל קהל היעד שלי, ומצליח להמחיש את העשייה.

גלגולה של המלצה

יש אנשים, שנכנסים לחיים שלנו, ואנו מבקשים לשמור אותם קרוב ללב. שני היא אחת כזאת.
חצי שנה לאחר שהלוגו שלי כבר מתנוסס על כל אפיק שיווקי על שמי, אני פוגשת אישה, בחנות טבע, אישה, שיוצרת תבלינים, ומוכרת אותם מ"פה לאוזן", היא בכלל מתגוררת בבאר שבע, ובאה לעזור לאחותה עם בנה הקטן.
אנו מנהלות שיחת חולין, ומפה לשם, הופכות ללקוחות (אחת של השנייה) והיא ממשיכה לתהליך מיתוג עם…נחשו מי? שני ☺

מוסר השכל, התוצרים שלכם הם כרטיס הביקור הטוב ביותר, היו מקצועיים, טובים ונכונים להעניק מטוב לבכם והשראתכם.

 

דילוג לתוכן