שיווק לעסקים

איך לבחור סיסמה (סלוגן) לעסק? מדריך מעשי ויישומי.

"ידיעות אחרונות" – העיתון של המדינה, "אל על" – הכי בבית בעולם, "קוקה-קולה" טעם החיים – מי לא מכיר את הסיסמאות הללו, שכה מזוהות עם העסקים שעומדים מאחוריהם, סיסמאות זכירות לעסק מבדלות אותו מהמתמחרים (ולא בהכרח מדגישות את קיומם) ומציינות את התועלות שלו. איך ליצור סיסמה איכותית לעסק? על הדרכים לכך אני מרחיבה במאמרי זה.

בחירת סיסמה (סלוגן) לעסק

סיסמה (סלוגן) איכותית לעסק מספרת בתמציתיות את הרעיון העומד מאחורי העסק ו"מוצבת בחזיתו". עם הזמן הסיסמה הופכת לתו-ההיכר ומדגישה את איכויותיו. סיסמה מוצלחת לעסק היא סיסמה קליטה, שמסכמת בקצרה את התחומים בהם העסק מצטיין ואת השירותים שהוא מספק. כדי שתוכלו להבטיח שהסיסמה שבחרתם לעסק עונה על תנאים אלו אני ממליצה ליישם את העצות שכתבתי במדריך זה – ונוסף על כך אני מזמינה אתכם לשתף אותי בתוצרים שלכן באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני שלי: hillaschi@gmail.com  ואשמח לחוות את דעתי המקצועית בנושא. אז שנתחיל?

הנוסחה לסיסמה מוצלחת לעסק

סיסמה מוצלחת לעסק היא סיסמה קליטה שמדגישה את התועלות שלו, מטמיעה את המסר ותורמת לזהות העסק בשוק בו הוא פועל. את הסיסמה אפשר להוסיף לשילוט של העסק או לכל מסמך רשמי שמזוהה עימו. סיסמאות פחות מוצלחות לעסק יעבירו את תשומת הלב ממנו והלאה לדוגמה – "אנחנו גדולים יותר בשוק" או "אצלנו תקבלו יותר" (סיסמאות כאלו מזמינות את הקהל לבדוק גם את המתחרים, זה אומנם רציו מתוקף השוק החופשי, אבל למה לסבך את העניינים)?

דוגמה לסיסמה מעניינת היא הסיסמה של מאפיית דוידוביץ' – מאפייה שמייצרת ומשווקת עוגות ועוגיות למגוון רחב של מאפיות אחרות ולקיוסקים. הסלוגן של דוידוביץ' הוא: "חתימה של טעם", כלומר דוידוביץ' מעוניינים מצד אחד להשאיר חותם – להפוך למותג מוכר – ומצד שני הם רוצים להדגיש שהערך המבדל שלהם מהמתחרים (אותם הם נמנעים מלהזכיר ­– ובחוכמה רבה) הוא הטעם.

כדי להבין את מהות העסק אני ממליצה לענות על מספר שאלות:

  1. מה העסק עושה – אילו מוצרים הוא מייצר או משווק או אילו שירותים? ___________
  2. עם אילו ערכים העסק מזוהה? דוגמאות אפשריות: מצוינות, עומק, שיפור מתמיד, איכות, חדשנות, כתבו את הערכים שלכם: ____________________________
  3. אילו תועלות מפיק הלקוח מהשירות או מהמוצר שהוא רוכש ממני?
  4. אילו רגשות המוצר או השירות שלי מעלה?
  5. איזה רושם ניתן ליצור באמצעות השירות או המוצר שלי?
  6. מה המכנה המשותף של העסקים או האנשים שרוכשים ממני עסקים או שירותים? האם יש פרופיל דמוגרפי מסוים שמאפיין אותם? גיל, מגדר, מגזר, תחום עיסוק וכן הלאה? _____________________________________________

לאחר מכן חשוב לפתח את הרעיון או את החוויה סביב השירות או המוצר של העסק – ובהמשך להיעזר במונחים מהעולמות המקצועיים אליהם העסק קורץ, לדוגמה: אם הייתי מתמחה בתוכן ליוצרים מוזיקליים, רוב הסיכויים שהסיסמה שלי הייתה: פלפל-לה מנעד של מילים או הרמוניה של טקסטים (זוהי כמובן רק דוגמה).

הדגמה מעשית לתהליך:

לרינה (שם בדוי) יש עסק אינטרנטי להדפסים בקו מינימליסטי-עכשווי, בסגנון אבסטרקט ובעבודת יד. התמחור של רינה גבוה מאוד, והיא פונה בעיקר למעצבי פנים שרוצים להשאיר חותם עיצובי וליצור "קירות כוח" באמצעות אומנות.

היצירות של רינה מקוריות ומתוחכמות הן נראות ואינן נראות באותה העת – זה הבידול של רינה, היצירות שלה מציעות מגוון פרשנויות למתבונן – אסתטיקה מודרנית בפרשנות אישית.

סיסמה אפשרית לעסק של רינה יכולה להיות:

מינימליזם לנקודת מבטך (הסיסמה ממשיכה את שם העסק)  

לחילופין אפשר לפתח את החוויה סביב היצירות של רינה – הן מאפשרות התבוננות, משתנות בהתאם לתאורת החלל לאורך היום, משדרות תחכום ושקט, מלוות את המרחב ולא משתלטות עליו, הן "מעט" שמעניק יותר.

לאחר פרשנות זו אפשר להציע לרינה את הסיסמה: הכוח שבשקט – יצירות אומנות ברוח המינימליזם או לחילופין להשתמש במונח שיש בו היפוך – אומנות שמעוררת שקט או אומנות שמשתנה איתך. זוהי כמובן רק הדגמה לדרך יצירתית ליצור סיסמה חכמה לעסק.

ועכשיו אתם – איך תרצו את הסיסמה של העסק שלכם?

חשבו על העסק שלכם במונחים המוכרים מהעולמות התוכן של הלקוחות שלכם, מהאהבות, הצרכים, הרצונות והתחביבים שלהם, חשבו על הערך העסקי שלכם, על מה שתרצו להבליט כלפי חוץ וצרפו את הסיסמה הזאת לשם העסק – עד מהרה תהיו מזוהים בתחום שלכם ותוכלו להעמיק את המסר בקרב לקוחותיכם.

מזמינה אתכם להתנסות בבחירת סיסמה, בכל שלב התפתחותי-עסקי, ולבחון כבר היום עם הסלוגן הקיים תואם את הניסיון המקצועי שלכם ואת קהל היעד.

להתייעצות בנוגע לסלוגן שלכם – אל תהססו וצרו עמי קשר במייל: hillaschi@gmail.com  או בהודעת וואטסאפ: 050-9260882, אשמח לעזור ככל שאוכל

הילה צור שינזי, פלפל-לה תוכן שקולע ללקוח שלך.

דילוג לתוכן