איך לגבש רעיון לבלוג, ואיך להיות בלוגרית או בלוגר, שהם אנשי שיווק לכל דבר ועניין- מאמר ראשון בסדרה


כיום, כל אדם ,שרוצה מוצא אפיק לביטוי ויכול להגיע לקהל רחב דרך הרשתות החברתיות, ולכן זה רק עניין של זמן עד שלרבים יהיה בלוג מתעדכן, שמייצג אותם.
איך להתלבט בין ההיצע הרחב, ואיך לגבש רעיון לבלוג, שמצליח לתפוס תאוצה ולמשוך את המשווקים הנכונים?  
רמז: להתחיל לחשוב כמו מותג. ריכזתי עבורך שלושה שלבים ראשונים, שייסעו לך להתמקד.

השלב הראשון- להיות המותג

כנות, יושר, טבע, יופי, הורות, טעם טוב, דינאמיות, נעורים, הגיל השלישי, בריאות, שלווה ועוד רבים.
מותג הוא אוסף של שניים שלושה ערכים, שמתקשרים אחד עם השני באמצעות מלל, צבע, תמונה והעמדה.  
המשימה היא ליצור מותג שקל לזכור, וקל להתחבר אליו.  
זה הזמן לחשוב על עצמך כמותג, לחפש את הערכים הללו אצל החברים והמשפחה (מה חושבים עליך) בתחביבים שלך, בצבעים, שהמועדפים ואפילו באוסף הספרים.
ולכן בשלב הראשון יש לערוך רשימה של כל אלו.

השלב השני- פיתוח של שניים או שלושה ערכים. (אפשר גם ארבעה)

על מנת לצוד את עינם של הקהל ובוודאי של המפרסמים, המעוניינים בך כמוביל דעה, כדאי להתמקד במסר חד, ברור, קצר וקולע. המסר הזה עובר במילים, בתמונות ובחיבור ביניהם.
רבים מאמינים, שלספר סיפורים מרגשים על הילדים יכול לחבר אנשים למי שהם או למותג שלהם, זה בהחלט אפשרי, אבל זו לא הדרך להגיע לקמפיין פרסומי, כי המפרסמים פשוט לא יבינו את הכוונה.
כך גם הדבר לגבי מוצרי איפור ויופי, רבות מתאפרות ומאפרות, מדגימות ודוגמות, אך מה הערך המוסף, שהן תורמות לעוקבות ולעוקבים שלהן, שלפחות מסייע לתפוס אותן כאמינות ומומחיות בתחום?
זו בדיוק השאלה לשאול את עצמך.

השלב השלישי- להבין את הערך המוסף.

על מנת להמחיש את השלב הזה, אסתייע בשתי דוגמאות:
הראשונה- מישהי, שמעוניינת להיות מיקרו משפיענית בתחומי האיפור והטיפוח, והשנייה, עבור מיקרו-משפיענית בתחומי מוצרים ושירותים לגיל הרך.

על מנת להבין את הערך המוסף נדרש להכיר את הנושא הייחודי, שהבלוג שלך עוסק בו.
האם מדובר על איפור טבעי בלבד או איפור של המותגים הגדולים?
האם מדובר על איך אפשר לייצר הרבה יותר גם אם איפור זול של מותגים קטנים?
זה המקום להתמקד בנישה שלך- הנישה שלך תסייע לך לא רק להתבטא טוב יותר, אלא לפתח רעיונות, שיזינו את הבלוג, וימצבו אותך כמומחית בתחומך.
כך גם הדבר לגבי תחום האימהות?
אלו מוצרים ושירותים תהיי מעוניינת לקדם עבור ילדים? לאיזו קבוצת גיל?
פעמים רבות, יש אנשים, שנוטים לזרוק את החכה ומקווים, שמשהו ייתפס, אבל היעדר תכנון הוא בדיוק מה שמחרב כל בלוג.
ולכן יש להתמקד בנישה, שמושכת אותך, ויש לך מה לתרום בה.
אם לדוגמא, תרצי או תרצה לקדם בגדי ילדים ממותגים, הרי אפשר לכתוב על גזרות, בדים, ההבדלים ביניהם, השילובים שלהם, מה הופך בגד לנח, וכדומה.
העניין הוא, שעצות בסטיילינג יש בשפע, ולא בטוח, שדווקא אלו יבטאו את הערכים שלך.  
הבלוג במקרה הזה מסתכל במבט רחב ורחוק יותר- ושם נמצא גם הערך המוסף.

אסביר זאת בשלב האחרון.  

השלב האחרון- הטוויסט בעלילה

הטוויסט בעלילה היא הדרך שלך לספר את הסיפור מבלי לגעת בו. אני יודעת, זה נשמע מבלבל מאוד.
לחשוב רחב, לחשוב עמוק, לחשוב יער ולא עצים. לחשוב על כל מה שמקיף את הנישה שלך, ויכול לחבר אליה מבחינה אינטואיטיבית.
העולם רגיל היום לצרוך תוכן דרך הרשתות החברתיות והאתרים, ויודע לזהות איכות.
הוא ירצה להתחבר לערכים שלך- מהמקום שלו.
הוא ירצה להרגיש נפלא, כשהוא קורא אותך, ללמוד משהו חדש,
הוא ירצה להרגיש שייך.
איך אפשר לעשות זאת?
אפשר להתחיל מהשלב הראשון- לגבש רעיון.

לסיכום,

בלוגרית ובלוגר, גם אם אתם כותבים מכורסת ההנקה, או אפילו מבית הקפה בקצה הרחוב, אתם עסק לכל דבר ועניין.
אין זה משנה, אם עדיין לא התחברתם למערכת חשבוניות, או אפילו לא השתתפתם במסע פרסום אחד.
אתם מייצגים ערך, יוצרים את הזהות הדיגיטלית שלכם ובונים עולם חדש.
אתם אנשי השיווק של הרעיון שלכם.
בלוג מתחיל מרעיון ממוקד, קל לזיהוי ועם מטרה מאוד מסוימת, החוכמה היא לא לירות אל הירח ומקסימום לתפוס כוכב. החוכמה היא לתכנן היטב, להתגבש, להתחבר וליצור עולם סביב אותו נושא, שאתם מייצגים. 

קצת עלי,

אז נעים מאוד, אני הילה צור שינזי, פלפל-לה, אני אשת שיווק, יוצרת תוכן לרשתות החברתיות ולאתרים במרשתת.
אני באה מעולמות השיווק וההדרכה, ניזונה מזה ומזינה חזרה.
היום, אנשים רבים, שרוצים לבטא את עצמם מבינים, שעם רעיון מגובש היטב וכתיבה איכותית, הם בהחלט יכולים לעשות את זה, להתפרס מזה ואפילו בשפע.
זו בשורה למי שמעוניין לשלב בין חיים אישיים לקריירה, להיות נווד דיגיטלי ולהתנתק מעול העבודה במשרד, תשע שעות ביום, חמישה ימים בשבוע.
חשוב לי להעמיד דברים על דיוקים.
בלוג הוא השקעה לכל דבר ועניין, כלי המאפשר ביטוי עצמי, זיקוק, וחידוד ומענה בלתי פוסק על שתי שאלות ברורות:
מה רצית להגיד ולמה?
אני מזמינה אתכם לעקוב אחרי בעמוד האינסטגרם והפייסבוק, ולהתעדכן במאמרים נוספים, שיעלו בנושא ויסייעו לכם לבנות בלוג, שנותן ערך אמתי לציבור וממלא אתכם בסיפוק ובאושר.

לשאלות, התייעצויות, קביעת פגישה, צלצלו אלי למספר 0509260882 או כתבו לי למייל hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן