איך לכתוב דף אודות לאתר- הדרכה ודפי עבודה עצמית.

אודות האתר. אודות. אודות מי? אודותיי? אודותיך? אודות השירות? המוצרים? אודות מה?
אודות, שער הכניסה לאתר, שאף אתר לעולם לא יהיה שלם בלעדיו.
איך לכתוב אודות לאתר? הדרכה מקוצרת ובסוף בונוס שווה במיוחד! (תבנית לכתיבה) ! 

ממה להתחיל?

השכלה, הכשרות, הישגים מקצועיים, הישגים אישיים, תחביבים, עיטורים ופרסים. מה צריך להיות שם בדף החשוב כל כך- שכל תפקידו להציג את הפנים, שמאחורי העסק?
בשורה קצרה: הכל
בהרחבה: בהתאם לגוון, לטון ולסוג הלקוחות, שאיתם תרצו לעבוד.

השלב הראשון: לבחור את טון הדיבור

טון הדיבור, סמכותי, חברי, שילוב של שניהם, טון כתיבת דף האודות משתלב בתחום בו העסק פועל.
עסק, הפועל בתחומי סגנון החיים, טיולים, וזמן איכות ייכתב בטון נעים, מזמין, חברי.
עסק, הפועל בתחומי העיצוב ישלב טון מעודן ומזמין אך עם ניחוח מקצועי
עסק הפועל בתחומים סמכותיים כמו חוק ומשפט, כספים, חקירות, סייבר, טכנולוגיות וכדומה- יבחר בטון, המשדר ביטחון וידע.
כשאני כותבת דפי אודות לחברות, חשוב לי לשוחח עם המנכ"ל של החברה, להכיר את הלב והליבה שלה, ואז לדבר אותו במילים.

השלב השני: לאסוף נתונים ולהקליט את עצמך

אם בחרת לכתוב את דף אודותיך לאתר, הרי שהרבה לפני שמסך המחשב יידלק מומלץ דווקא לגשת למכשיר הנייד ולהקליט את עצמך בהודעה.
אני מזמינה אותך להדפיס את המאמר ולהשיב על השאלות הבאות:
 
שלום שמי ______
אני עובד/ת בתחום_______
 למדתי… _______
 יש לי ניסיון ב __________
אני מתחברת מאוד לעבודות בסגנון ________
הלקוחות הטובים ביותר שלי הם ________

האתגר המעניין ביותר, שהתמודדתי איתו היה ___________
הכי התרגשתי, כשעבדתי דווקא על הפרויקט __________
הגעתי לתחום לאחר שעסקתי ב _____________
יש לי ניסיון של  ____ שנים
המיומנויות שלי הן : _____________
היתרונות שלי ביחס לניסיון שצברתי הוא ______________

השלב השלישי: לארגן את המידע ולדבר אותו

כעת אני מזמינה אותך לראיון טלוויזיוני בערוץ "החיים הטובים" בתוכנית הנותנת במה לעסקים מצליחים בישראל.
בראיון נשאלות מספר שאלות, שמחדדות את המידע, שנאסף בשלב השני:

אז כיצד התחברו להן כל הנקודות?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

מה הביא אותך לעזוב משרה מבטיחה כשכיר/ה ולעבור לחיים עצמאיים?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

מה היתה/ תהיה החשבונית הראשונה, שהוצאת? (או שתרצה/י להוציא?)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

אילו שלושה ערכים מאפיינים אותך כאדם/ אשה? וכיצד הם באים לידי ביטוי בעסק?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

מהם השירותים שאת/ אתה נותן/נותנת?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

מה ההשכלה וההכשרות שלך?

_____________________________________________________________________

 

משפט להשראה לחיים? משפט מנחה?

_____________________________________________________________________

מה הרגש/ הערך, שאת/ה מייצר/ת ללקוחות שלך?

ביטחון/ הגשמה/ אהבה/ התאמה/ שייכות/ משפחתיות/ יצירתיות/ פריצת גבולות/ מעוף/ דמיון/ פשטות

השלב הרביעי: לכתוב ולבקש ממישהו אחר לקרוא

לאחר שכל המידע נאסף והשאלות החשובות נשאלו, זה הזמן לכתוב את האודות, ולבקש ממישהו אחר לקרוא.
אך מי הוא המישהו הזה?

אם יש במעגלים הקרובים אליך כותבת תוכן מנוסה או עורכת תוכן מקצועית, הרי שאלו יכולים להיות האנשים הטבעיים, שמיד ישימו לב לדקויות ויוכלו לסייע לך לשפר את הכתוב.
ואם אין בנמצא כדאי לפנות למישהו או מישהי, שרגישים למילים, ומרבים בקריאת ספרים, לאלו יש את היכולת לזהות טקסט, שכתוב היטב.

השלב החמישי: לחזור לזה שוב יום למחרת…

לאחר התיקונים, כדאי לנהיח לטקסט, להשרות אותו במרינדה למשך הלילה, ולתת לו לספוח את "המיצים של עצמו", בבוקר הוא יראה ויקרא אחרת.

וזכרו, תמיד אפשר לשנות.  

לסיכום,

אודות, אולי הדף החשוב ביותר באתר הבית, מהווה את כרטיס הביקור של בעל/ת העסק וכל העוסקים במלאכה.
אודות הוא  המקום שבו רוצים לדעת מי האנשים והיוצרים מאחורי המותג
אודות הוא גם המקום לחבר, להציע, לעניין ולהזמין ליצירת קשר.
כתבו אודות בגובה העיניים, קליט, פשוט, אודות, שמצליח לדבר את הגוונים והערכים של המותג.
שלבו בהמשך גם השכלה והכשרות- זה חשוב.
וזכרו להשאיר פרטי קשר- כדי לייצר נגישות.  

בונוס: מבנה לדף אודות לאתר

נעים מאוד, אני הילה צור שינזי, הפנים מאחורי פלפל-לה.
הרבה לפני שכתבתי תוכן שיווקי לעסקים, כתבתי מערכי הדרכה, מאות כאלו מדי שנה,
אני מאמינה בתבניות, כי הן עושות סדר, ומסייעות להפחית את "חרדת הדף הלבן" שפוקדת גם את הכותבים המנוסים ביותר.
ולכן בניתי תבנית קצרה, שתמיד עובדת לי לכתיבת דפי אודות.
אך לפני כן חשוב לי לסייג, כאשר אני כותבת דף אודות עבור בתי עסק אני קודם כל באה להכיר אותם, לשמוע, להבין את התשוקות, הרצונות והבקשות, לברר מי קהל היעד בו הם ירצו להתמקד, ורק לאחר מכן עורכת את הטקסט

התבנית שלי היא פשוטה:

שורה ראשונה:  משפט או שתיים, אישיים, מי אני , בת כמה, מצב משפחתי.
שורה שניה: מה אני עושה.
שורה שלישית: איך הניסיון, שצברתי יוצר את היתרון שלי כעסק.
שורה רביעית: מהם הערכים שלי
שורה חמישית: איך הם מתבטאים בשירות/ מוצר שלי.
שורה שישית: מהם השירותים/ מוצרים שלי
שורה שביעית: מהן ההכשרות שלי
שורה שמינית: הזמנה ליצירת קשר והשארת פרטים.

לכתיבת דף אודות לאתר וייעוץ תוכן פשוט צלצלו אלי או כתבו אלי למייל:
נייד: 0509260882
hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן