איך לשמור על אותנטיות ברשת החברתית אינסטגרם

את הגישושים שלי עם האינסטגרם התחלתי לפני כשנה, עד אז היה לי כמו לרבים פרופיל די רדום, אהבתי לעקוב אחרי מותגי אופנה בריטיים ואיטלקיים, גינון, אדריכלות, עיצוב מקומות שאני אוהבת וסרטוני עשה זאת בעצמך… אבל משהו נשחק בדרך והשיטוט המהנה הפך למרדף מענה. זה לא יהיה פוסט-בלוג קיטשי על אהבה אלא דווקא על כנות, ובעיקר כנות פנימית… שבסופה ישנו מדריך מקוצר להתנהלות נכונה וטובה ברשת החברתית אינסטגרם

תחילת הדרך באינסטגרם- הסיפור האישי

כמו ישראלים רבים עיקר הפעילות שלי התנקזה אל פייסבוק… אבל גם הוא איבד מהאותנטיות שלו והאפשרות לקבל תוכן מותאם יותר באינסטגרם קרצה לי מאוד.
בהתחלה הייתי תמימה – עקבתי אחרי כל מי שעקב אחרי (עד שגיליתי שהוא הסיר עוקב)
אחר כך נכנסתי לגלריות שאהבתי ויצרתי מעורבות – וכך באופן טבעי הפעלתי את האלגוריתם לטובתי.
בשלב מאוחר יותר נסחפתי בשגעת הלייקים והשתתפתי בכל מני קבוצות תמיכה, שהקפיצו את העוקבים  אך הורידו את החשיפה הטבעית. למעשה, אם לא הייתי משתתפת באותן הקבוצות, הייתי מקבלת את אותה כמות לייקים, שהייתי רגילה לקבל עם 150 עוקבים לא הומוגניים גם כאשר צברתי 600 ו 700 עוקבים. אני יודעת, שזה מעט ביחס לאושיות רשת- אך מבחינתי זה היה המדד. אני עושה משהו לא נכון.

ולכן הכנתי מדריך מקוצר להתנהלות אותנטית ומהנה עם רשת האינסטגרם:

1. סדרו את הפיד שלכם- עקבו רק אחרי מי שמעניין אתכם והסירו עוקבים, שאינם נמנים על הקהל הקלאסי שלכם (ישנם עוקבי צל רבים, או עוקבים, שלא יוצרים כלל מעורבות אתכם)

הנחיות לביצוע: הסעיף הזה מאתגר מאוד, צברתם עוקבים, זה נכס, אבל הנכס הזה לא משרת אתכם. "חתכו בבשר החי" בלי סנטימנטים. מי שלא יוצר מעורבות ומי שלא נראה אמיתי לא צריך להיות עוקב וגם לא נעקב על ידיכם (אלא אם כן זה מותג גדול, שאתם אוהבים לעקוב אחריו ופוגש את עולם התוכן שלכם)

2. כתבו לקהל הקלאסי שלכם- מסרים ברורים, שמייצגים אתכם באמת, מלאים בערך, מעוררים מחשבה, מעניקים חוויה, מיידעים, מעוררים ומדליקים. לכל מותג של את השפה שלו, זה הזמן להכיר את השפה שלכם.

3. היו אדיבים- צרו מעורבות, הגיבו לעוקבים שלכם, נסו להכיר אותם יותר.

4. תזמנו- שחיקה היא נקודה מסוכנת לעסקים, מננו את השהות שלכם ותזמנו את פרק הזמן הרצוף, שאתם שוהים ברשת

5. אפשר להיעזר בקבוצות מעורבות אבל לא להישען עליהן כפעילות העיקרית.

6. הגיבו בכפתור האקספלורר- זהו הכפתור שחושף אתכם לפרופילים אחרים בתחומי העניין שלכם, מדובר שם בעולמות תוכן בלתי נגמרים

7. הפכו את הרשת ללוח השראה בהתאמה אישית- השתמשו בכפתור השמורים וצרו לכם גלריות עלפי נושאים אהובים (מתנות, שהייתי רוצה לקבל, מתנות שאני רוצה לתת, מתנות לחברה שיולדת, סגנון אישי וכדומה)

8. התרחקו מבוטים וקניית עוקבים- אני יודעת, זה מפתה, אחרי עשרת אלפים עוקבים נפתח הלינק בסטורי, יש המון הטבות שמגיעות עם הרבה מאוד עוקבים, אבל יש גם המון חסרונות. אינסטגרם הולכת לכיוון של אותנטיות ומזהה התנהלות לא תקינה, בוטים וקניית עוקבים עלולים להביא לחסימה זמנית של הפרופיל, לפגוע משמעותית בחשיפה שלכם ולהפוך את המותג שלכם ללוח מודעות או תיק עבודות, שלא מעורר שיח ולא נהנה מהכח האמיתי, שיש לרשת חברתית להציע- לחבר בין אנשים.

לסיכום, דומה מושך דומה, זהו חוק מטאפיסי, שמשמש עבורי כסמן ימני.
אני רוצה להגיב רק לתוכן, שמעניין אותי, תוכן ששווה את הקשב ואת הזמן שלי. לפגוש רק בתוכן שמרטיט את ליבי, שמדבר אל נימי נפשי, אל האהבות שלי ואל נקודת העוגן והזהות שלי.
ואני רוצה ליצור תוכן כזה ללקוחות שלי ולי .

אם הזדהיתם, אהבתם, הרגשתם שהתוכן מדבר אליכם, אני ממזמינה אתכם להצטרף לרשימת התפוצה שלי, אפשר פשוט לשלוח אלי מייל: hillaschi@gmail.com או sms עם כתובת המייל שלכם והשם לטלפון: 0509260882  או לעבור לדף הבית ולמלא את הפרטים בתיבה בתחתית הדף. – נתראה במייל החודשי שם תקבלו חידושים ברשתות החברתיות, מאמרי עומק בעולמות השיווק והחשיבה היצירתית, לוחות השראה ועוד הרבה דברים טובים!

דילוג לתוכן