בולגריות ובלוגרים הוראות הפעלה: איך לגבש את הקול, האמירה והטון של הבלוג

ישבת, סיערת מוחות, יצרת מפות חשיבה, שמשות אינטואיטיביות, חשבת על קונספט, לוגו, צבעים, שפה, אספת את המילים הנכונות, שמתארות את המותג שלך, וכעת נותר רק לצאת לדרך, אז רגע לפני יציאה למסע רכישה של דומיין, החלטה על חבילת אחסון ובחירת הפלטפורמה בה ייבנה הבלוג, כדאי מאוד לגבש את הקול, האמירה והטון של הבלוג.
איך עושים זאת? אספתי עבורכם מספר רעיונות, המלצות ואמצעים מסייעים. – מאמר שני בסדרה.

שומעים את המילים

שומעים את המילים שלך. שומעים אותן היטב, הן רועמות, לוחשות, מחמיאות וכועסות, הן נשמעות בזכות סימני הפיסוק, הקצב, הכתיבה, בזכות המרווחים… הן נשמעות היטב, והן הטון והאמירה של הבלוג שלך.
בלוג, שמצליח לחבר אליו קהל הוא בלוג ברור.
יש לו מטרה.
הוא מקדם רעיון מסוים (סגנון חיים, גישה חינוכית, הרגלי טיפוח, מקום, פעילות קהילתית, שיטות טיפול, מומחיות)
מי שמתחבר לבלוג הזה, מבין בכל פעם מחדש מה הוא הולך לקבל, ובוחר להמשיך להתחבר ולעקוב- כי הוא רוצה, ומחכה לזה.

אז כיצד מגבשים את הקול והאמירה?

כאשר נושא הבלוג מחובר לעולם הערכים שלך, קל לך הרבה יותר לדבר אותו, לכתוב עליו, להפיק ממנו תוצרים ולהעמיק בידע.
התשוקה מורגשת, האותנטיות נכתבת בכל ביטוי ומילה. מרגישים את האהבה שלך לתחום, וקל מאוד להתחבר לאנרגיה הזאת- ומתוך האנרגיה הזאת נכון לשבת ולכתוב.

לחבר את השפה
כעת לאחר שגיבשת את הרעיון לבלוג, כדאי לשוב מעט אחורה ולראות את כל המילים שמתחברות לעולם אותו הוא סובב: תחרותיות, שליטה, אהבה, שמחה, רגשות, תוצאות, הישגיות, טעם טוב, אופנה, תכלית, הדרכה, יידע טכני, בריאות וכדומה.
המילים הללו נושאות אנרגיה מסוימת ונכון יהיה לשלב אותן בעת הכתיבה.

להעמיק את המסר באמצעות תמונה

אל הקול והאמירה נגייס את עולם הוויז'ואל, עולם התמונות.
לאלו יש שני תפקידים מרכזיים:
הם מעניקים אתנחתא לקורא
והם מעמיקים את המסר.
בחירת התמונות היא מלאכה בפני עצמה, ולעיתים משתווה ואף מתעלה בהיקף הזמן הנדרש אליה לזמן הכתיבה.
ובעיקר כאשר מדובר על כותבי בלוגים, שאף יוצרים תוכן ויזואלי (כלומר מצלמים ועורכים בעצמם)
תמונה יכולה לנבוע מתוך הטקסט עצמו ולהגיש מילה מסוימת, הגוון שלה, העריכה והעמדה של האובייקטים יעמיקו את האווירה.
כיום קיימים מאגרים חינמיים לחיפוש תמונות, שייסעו למי שרק רוצה להתחיל וטרם חשב על הרעיון הצילומי.
אתרים כמו pixabay , Freepik’ Unsplash  pexels StockSnap.io brust reshot gratisphotography picography picojumbo   מתעדכנים בתדירות יומית ומספקים שפע של תמונות חופשיות לשימוש למטרות פרטיות ומסחריות, שבהחלט יכולות לסייע בהעמקת המסרים שלכם.

דגשים לבחירת תמונות:
כדאי לבחור בתמונות, שיקרצו לקהל היעד שלך, תמונות, שמדברות למגדר מסוים, בגוונים, שהולמים את האווירה הרצויה, תמונות המבטאות רגשות, חיוך, מבט, מגע ידיים, חיבור בין אנשים.
תמונות, הנובעות מתוך הטקסט ומעמיקות את הנקודה החשובה ביותר בפסקה.

מיקום התמונות:
בהתאם לתוכן ובהתאם לסוג הבלוג. בלוגים העוסקים בטיולים יהיו משופעים בתמונות אחת אחרי השנייה, תמונות, שיעמיקו את החוויה.
כך גם הדבר לגבי בלוגים  העוסקים בתחומי העיצוב.
במידה ומדובר בבלוג עסקי, כמו הבלוג שלי למשל, או בלוג, שמהווה מדריך, בדרך כלל מספיקה תמונה בפסקה.

כיצד עורכים תמונות בתוך הבלוג?
באתרי WordPress ניתן לערוך תמונות בתוך הבלוג באמצעות תוסף האלמנטור. זהו תוסף בתשלום, המעניק שפע של אפשרויות לעיצוב אינטראקטיבי של האתר. ברשת ישנם מדריכים רבים, המסבירים כיצד לעבוד אתו.

לסיכום, האם אנשים קוראים בלוגים? וכיצד להביא אותו לתפוצה רחבה?

בוודאי אנשים קוראים בלוג ומחפשים את העומק הזה. וכיום, כאשר יותר ויותר אתרי חדשות יוצרים תכנים בתשלום נוסף (מה שבעבר ניתן בחינם) נראה כי דווקא לבלוגים יש הזדמנות להשביע את צמאונו הרב של הציבור לתוכן איכותי, עמוק, מעשיר וכייפי .
בניגוד לרשת החברתית, הבלוג הוא אישי, הוא לא תלוי בחסדיו של מארק צוקרבג, והוא נעשה במימון עצמי, אך הבלוג לא עומד בפני עצמו. מלבד שימוש נכון במילות מפתח וביטויי חיפוש, שייסעו לקהל, המתעניין בתחום שלך למצוא אותך יש ליצור מעטפת שלמה לבלוג.
עמוד אינסטגרם הנושא את שמו ומפנה למאמרים מתוכו, ואם הקהל שלכם נמצא גם בפייסבוק- אז בוודאי גם עמוד בפלטפורמה הזאת.
יצירת שיתופי פעולה עם בלוגרים אחרים, והשתתפות בקבוצות בלוגינינג פייסבוק לפרגון הדדי.
כל הדברים הללו מסייעים בקידום הבלוג במנועי החיפוש, ותורמים לנראות שלו.

קצת עלי

קצת עלי,

אז נעים מאוד, אני הילה צור שינזי, פלפל-לה, יוצרת תוכן שיווקי לעסקים, וכותבת כאן את הבלוג הזה לרווחת הציבור ולהנאתי. אני מאמינה בנתינה ובשפע, ויותר מכך אני מאמינה ,שמי שרוצה לעזור לעצמו תמיד ימצא את הדרך.
הבלוג שלי התחיל במטרה להציג את המומחיות העסקית שלי אבל התגלגל גם לעולמות הקרובים לליבי, עולמות של תוכן מעמיק ואיכותי, כזה שהייתי רוצה לראות הרבה יותר ממנו.
בנוסף לבלוג שלי אני מתחזקת את עמודי האינסטגרם והפייסבוק שלי, הם מאפשרים לי להפנות קוראים לקריאה מעמיקה יותר בבלוג שלי, ואף ליצור מסעות פרסום, שמזרימים תנועה לאתר שלי (פרסום דרך הרשתות החברתיות)
אני מזמינה אותך לעקוב אחרי ולהתעדכן במאמרים נוספים, שיעלו בנושא זה ואחרים.

לשאלות, התייעצויות, קביעת פגישה, צלצלו אלי למספר 0509260882 או כתבו לי למייל hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן