מדריך לאישה עסוקה, יעילה ומחושבת כלכלית

לפני זמן לא רב התחלתי להתאמן ונשים רבות סביבי הרימו גבה – איך את הילה, אישה עסוקה, אמא לשני זאטוטים קטנטנים ובעלת עסק יכולה למצוא זמן גם לזה? האמת היא, שאם הייתי פותרת אותן בתשובה כי הכל עניין של סדרי עדיפויות והתייעלות יומיומית שמאפשרת את זה – הייתי מפספסת את האמת – כי הסיבה העיקרית שאזרתי אומץ וקבעתי אימון ניסיון הייתה משום שסוף סוף מצאתי מסגרת שאני מרגישה בה נוח, ושקל לי להגיע אליה ולהתמיד באימונים מדי יום.

המדריך שלפנייך נוצר בעקבות אותו צורך מהותי שיש לכל אישה בימנו אנו – לצלוח את היום ולזכור גם לנשום. כל העצות וההמלצות שצירפתי במדריך זה נטולות כל עניין שיווקי – ומגיעות מצורך של שיתוף ידע וניסיון מתוך רצון לעזור ולעורר כיווני מחשבה נוספים – אני מקווה מאוד שהמדריך שלי יהיה לך לעזר אל עבר אורח חיים התואם את חזונך ושאיפותייך האישיות.

טיפוח אישי לפנים בבית

נשים רבות מקצות מאות ואלפי שקלים בחודש לטיפוח אישי – יש כאלו שקובעות פגיעה חודשית לקוסמטיקאית ולמניקוריסטית ויש נשים שמרחיקות לכת ומתחזקות שגרה של הזרקות אסתטיות. בשני המקרים נדרשת היערכות מקדימה, זמן וכמובן משאבים כספיים לא בטלים. כאמא מניקה שזמנה לא בידיה אבל הצורך שלך בפנים מטופחות הוא עניין בסיסי מצאתי שני פתרונות בסיסיים וטובים שעוזרים לי לשמור על פנים מטופחות ורעננות.

הראשון – אבן גואה-שה, אבן עתיקת יומין, שמאפשרת לעסות את שרירי הפנים, "לעורר" את הגמישות שלהם ואף לעודד ייצור של קולגן. ממש בדומה ל"אימוני כושר" לגוף ששומרים על מראה חטוב – גם אנחנו יכולות לחטב את הפנים.

מה צריך לשם כך? אבן גואה-שה, סרום איכותי ועשר דקות ביום שתוכלי לתרגל בעצמך. אני ממליצה מאוד לתרגל יחד עם הסרטונים של Wildling Beauty, אפשר להתחיל עם הסרטון הזה ממליצה גם לעקוב אחריהן באינסטגרם  ונוסף לכך ממליצה מאוד על אבן הגואה-שה של דנה קנר סיידה (בקישור זה) ממליצה גם לעקוב אחריה באינסטגרם: https://www.instagram.com/danakannersaida/  (*התמונה מהאתר שלה)

כיצד ניתן לחסוך בעלויות מוצרי הטיפוח?

מדנה למדתי שני דברים חשובים שמקלים מאוד על חיי ומשאירים בארנק שלי קצת יותר כסף:) הראשון – לרכוש חימר ולהכין מסכות ניקוי וטיהור בבית והשני – להוסיף לקרם פנים שלי מעט ויטמין E בנוזל, שני "הטריקים" הללו תורמים לעור זוהר ומסייעים לשמור על שגרת טיפוח יומיומית נכונה. מצרפת לניוחיותכן קישורים למוצרים אלו באתר Iherb ואם תרצו לפרגן ממליצה גם להשתמש בקוד התגמולים שלי שיקנה לכן חמישה אחוזי הנחה (המוצרים כולם כשרים וללא-גלוטן).

ויטמין E

חימר ירוק

חימר אדום (מתאים לעור שנוטה לאדמומיות)  

שמן אתרי בניחוח לבנדר

קוד למימוש הנחה של חמישה אחוזים: BCX7345

להיראות יפה לגילך בעזרת תרגילים לפנים וקוסמטיקה טבעית

אם את בענייני מראה טבעי אני ממליצה מאוד על שתי חברות ישראליות שמייצרות ומשווקות מוצרי איפור וטיפוח איכותיים – הראשונה היא מינרז של עדי גילון, איפור מינראלי נוח מאוד לשימוש ובריא לעור, והשנייה היא ד"ר האושקה, חברה שמשווקת מגוון מוצרי טיפוח ואיפור איכותיים (אני אוהבת במיוחד את המסקרה ואת עיפרון העיניים, היחידים שלא יוצרים אצלי תגובה אלרגית) – ממליצה בחום (את מוצרי החברה תוכלי להשיג ב"דראגסטור", "ביו גאיה" ו"כליל טבע", שלושה בתי מרקחת עם סניפים פיזיים וחנות אינטרנטית שמציעים משלוחים עד הבית ושירות יוצא מגדר הרגיל. נוסף לכך אם פנייך רגישות מאוד אני ממליצה על כל המוצרים של לימה נטורל, יש לי את הסרום שלה, סבוני גוף בניחוחות נעימים וקרם הגוף – שהוא פינוק מושלם שאין שני לו והוא שווה כל טיפה!

מעבר לכך מי שתרצה להעמיק בטיפוח טבעי לפנים ולהיראות צעירה יותר בעזרת תרגילי ידיים ומכשור ידני (כמו אבן גואה-שה, כוסות רוח, רולר ידני ורולר מחטים) תוכל לעקוב דנה סיידה-קנר, שמשתפת בסרטונים רבים, עדית שפירו ו פייסמארט – שמלמדות שיטות התעמלות לפנים ("פייס יוגה") בצורה נגישה, פשוטה וקלה להבנה, כך שניתן יהיה לשלב תרגילים אלו בשגרה מבלי להפר אותה.

בתמונה זו בתי הקטנה ואני שמאופרת במוצרי מינרז ובבסיס יש את הסרום של לימה, חומצה לטיפול בפיגמנטציה של דנה סיידה ומקדם הגנה עם גוון בסיס, וכמובן המסקרה של ד"ר האושקה, בגוון חום. 

אם את רוצה לחסוך בזמן תתחילי לקנות ברשת

היכן תוכלי לקנות אופנה ברשת?

בפעם הבאה שתרצי לקנות משהו (ואישית אני ממליצה מאוד על יד-שנייה דיזי וינטאג' (וינטאג' איטלקי ברובו ומשובח) או האוסף וגם ג'יפסי וינטאג'  ורמה דוידסון וכמובן דרך מעצבות ישראליות מקומיות (גלר – בגדים מושלמים לאימהות שאוהבות פסים, נוחות ואיכות), תמי חומסקי נטע אפרתי,  KID A (שם גם תמצאי בגדים תואמים לכל המשפחה באיכות משובחת ועם הדפסים מדליקים), וכן הרשתות הגדולות ישראליות ועולמיות – "דניאלה", "עונות", "דורין פרנקפורט", "רונן חן" "זארה", "טרמינל X", גולף (גם לך וגם למשפחה, כולל פריטים לבית באתר גולף אנד קו) פקטורי 54 ועוד. בכל אחד מהאתרים הללו יש מדריך מידות מתחת לכל פריט כך שתוכלי לבחון היטב אם הבגד מתאים לך ונמצא בטווח.  

בתמונה: בני האהוב ואני גיל עם חולצת ז'קט של "קריציה" שרכשתי דרך "דיזי וינטאג'" 

והיכן קונים לבני נשים?

ובכן גם לבני נשים הם עניין מורכב, אבל בעיני ובעיני נשים שמבינות באופנה – חזייה טובה שמתאימה היטב ותחתון במידה הנכונה משנים לחלוטין את ההופעה, ולכן אני ממליצה מאוד על יבואנית ישראלית בשם "תותיס" – שממנה רכשתי מספר חזיות הנקה וגם חזיות "רגילות" ואני ממליצה על חנות אינטרנטית וגם פיזית בשם "זזה-ספורט" שממנה רכשתי חזיות ספורט משובחות. בשתי החנויות זכיתי לשירות לקוחות טלפוני אישי ומתחשב, ולי זה חשוב.

לבנים נוספים תוכלו לרכוש באתר של "דלתא", אני מרוצה מהסחורה והשירות המהיר ורכשתי מהם מספר גופיות, תחתונים, גרביים בגדי אימון ובגדי פנאי (שמשמשים אותי גם כפיג'מות) מבד מודל ומכותנה לשימוש יום יומי.  

(אגב, את לא צריכה להיראות מושלמת כמו ברבי כדי להרגיש נשית 🙂 – כמו שאת זה מושלם ובחנויות שהמלצתי עליהן משווקים מוצרים לנשים מציאותיות) 

היכן לקנות נעליים ברשת?

ובכן, גם אני הייתי מאלו שלא רכשו נעליים לפני שמדדו אותן בחנות, אבל הקורונה הגיע ועמה גם תינוקת יונקת שצמודה לליבי בכל עת, ולכן עלי היה לשנות את הרגלי הצריכה שלי ולחפש חנויות מקוונות עם שירות לקוחות פעיל, שיוכל לסייע לי בבחירת הנעל הנכונה. אני מאלה שמשקיעות בפריט איכותי, שישמש אותי מספר שנים, ולכן מראש בחרתי בשירות של חברת "לאפייט" שם מצאתי כי קו נעלי הנוחות 24/7 נתן מענה לצרכים שלי ולכף רגל עם פלטפוס, התייעצתי בטלפון עם נציגת השירות והיא הפנתה אותי לדגמים מתאימים, ההחלפה במקרה זה קלה במיוחד ומתאפשרת גם עם שליח על הבית. (עלי לציין שהחלפתי משום שלא אהבתי את הצבע אבל לא משום שהנעל לא הייתה לי נוחה, בכל המקרים נציגת השירות קלעה למטרה) ממליצה גם לך לנסות את השירות.  

בגדים – עצות סטיילינג לשילובים מוצלחים

מידות זה עניין אחד וחשוב במיוחד, אך איך תוכלי לדעת שהבגד הולם אותך ומחמיא לך? העצה הראשונה שלי היא לחקור את העניין בעצמך, ברשת יש שפע של מבחנים לאיתור מבנה הגוף שלך – חפשי תחת הערך :"איך לדעת מה מבנה הגוף שלי" מחכות לך מעל ל-600,000 תוצאות חיפוש, לאחר שתאתרי את מבנה הגוף שלך תוכלי לחפש באתר הפינטרסט או בחיפוש לפי תמונות בגוגל את הבגדים ההולמים ביותר את מבנה גופך. לדוגמה מבנה הגוף שלי הוא שעון חול, והקלדתי בשורת החיפוש לפי תמונות את הערך: "אופנה לפי מבנה גוף שעון גוף" וקיבלתי את התוצאה הזו, כך למדתי מה להבליט מה להסתיר ואיך לגייס את האופנה לשורותיי כדי להיראות רזה מבלי לעשות דיאטה. בדרך זו ידעתי לכוון את עצמי לגזרות הנכונות.

עצתי השנייה היא להיעזר בחברה טובה עם חוש לאופנה, מישהי שיודעת לשלב צבעים, מעזה ללבוש הדפסים והמלתחה שלה מורכבת מכל צבעי הקשת (וכוונתי היא לא לגווני השחור-אפור-כחול נייבי-בז'-לבן-קרם-חום שונים) 🙂

אבל העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא להתחיל את הקניות בארון שלך וכפי שאומרת כוהנת הסדר הלוא היא מארי קונדו, להשאיר בארון רק את מה שמרחיב את ליבך, זו אולי הצעה קלישאתית, אבל לבסוף אם תשימי לב – את לובשת מעט מאוד פריטים ביחס למה שיש לך – לא חבל על המקום? על המאמץ? על בזבוז האנרגיה? כשתדעי לשלב היטב בין גזרות לצבעים ותתעמקי במחקר הפרטי שלך ברשת תוכלי ליצור את המלתחה האישית והמותאמת ביותר לצרכים היומיומיים – ומניסיון (אני כבר שלוש שנים במחקר) זוהי חוויה מרוממת ומשמחת מאוד!

בתמונה: תוצאת החיפוש שקיבלתי כאשר חיפשתי אופנה  לפי מבנה גוף "שעון חול".

להתייעל במטבח – אפשר לבשל ארוחה שלמה בשעה

העצות הללו הן פרי ניסיון ולמידה מאימי היקרה, שתבדל לחיים ארוכים ומגננת טובה שהכרתי לפני מספר שנים. אני הולכת להכיר לך את המכשיר החשוב ביותר במטבח שלך – המקפיא. וכאמא לילד עם צליאק – המקפיא שלנו משמש אותנו אף יותר מהמקרר. באופן אישי אני אוהבת לתכנן את התפריט השבועי למשפחה, כך אני מתזמנת את הקניות שלי ומוודאה שהילדים אוכלים מזון מגוון. אחת לשבוע אני משרה קטניות בבוקר ובסוף היום מסננת ומעבירה אותן לשקית (אפשר גם בקופסאות זכוכית) ואז מאחסנת במקפיא, אני עושה את זה גם עם שעועית ירוקה ולבנה, גזר, דלעת, דלורית, סלק, בטטה, קישוא, בצל, שום –חותכת הכול לבד ומקפיאה. (חיסכון משמעותי מאוד בזמן להכנת מרק ובכסף לרכישת ירקות קפואים), לאחר מכן אני מרכיבה ארוחות.

מזה מספר שנים שאני עוקבת אחרי עוז תלם – the kitchen Coche  עוז לימד אותי להכין מרקים נפלאים בפשטות ובקלות, כשבני רוצה מרק גזר אני צולה את הגזר בתנור או מטגנת בסיר עם שמן זית ומוסיפה לו קשיו, מלח ומים וטוחנת (לפחות שתי דקות!) והנה קיבלתי מעדן בריא לחך – שהבן אוכל בחפץ לב! אני יכולה להוסיף למרק בטטה וגם עדשים כתומות והנה קיבלתי מנה מאוזנת עם חלבון מלא – ארוחה בסיר. הנוסחה הזאת פועלת על כל סוג של מרק – כרובית, עגבניות, מרק מירקות שורש ועוד.

אורז – פשוט קל מאוד לבשל, אני קונה אורז בשקים מרשתות חרדיות כמו "עושר עד", "יש" או "מנחת יוסף" – אלו מוצרי צריכה בסיסים וחשובים, ואין סיבה לשלם עליהם יותר במקום אחר. אני מחלקת את האורז לקופסאות קטנות ומאחסנת. אל האורז אני מצרפת מנת קטניות והנה קיבלתי ארוחה מאוזנת עם חלבון מלא.

נוסף לעוז תלם אני ממליצה לעקוב אחרי דקלה בסון, זה עמוד האינסטגרם שלה לדקלה יש מתכונים רבים, קלים מאוד להכנה וכמובן בריאים ודלי שומן – ממליצה בחום לעקוב וללמוד ממנה! הקינוחים שלה פשוטים ומהנים, ומבטיחה לך שגם ילדייך ואורחייך יאהבו אותם!

בתמונות: מרק גזר מושלם בהשראת עוז תלם וחטיף בריא ומתוק של דקלה בסון (שני אפרסמונים וכף קקאו, להעביר לבלנדר ואז לאחסן במקפיא לשעה) מעדן!

את צריכה זמן לנשמה

אישה יעילה ומועילה צריכה לדאוג ליריעה רחבה, והתייעלות הולכת תמיד יד ביד עם זמן למנוחה, אשר מאפשר להפעיל את שני צדי המוח ולגייס לטובת התפקוד היום יומי יצירתיות, מקוריות, שמחת חיים וחדוות עשייה. אחרי הכל מה שווה כל המאמץ שלי אם לא נהניתי מזה לבסוף?

אולי זה ישמע לך מוזר, אבל אפשר ליהנות מהשגרה הברוכה, גם אם קשה, וגם כאשר את לבד עם הילדים כל ערב, בתוך כל הכאוס היומיומי יש לך מקום לעצמך – ואם אין לך את מסכנת את השושלת שלך (כי כשהאימא קורסת הכל מסביבה קורס) – ולכן זמן לנשמה הוא לא מותרות אלא צורך משמעותי. מה תוכלי לעשות בזמנך הפנוי? (שכרגע לא כה פנוי) לעשות דברים קטנים ויום יומיים שלא מצריכים מאמץ מיוחד. למשל לשמוע מוזיקה ולאכול ארטיק או אחד מהקינוחים של דקלה 🙂 עשי זאת יום או יומיים, עצרי את הרצף ואת שטף העשייה, תני לעצמך מזור לנפש.

התחילי מתרגילי עיניים אחת לשעה – כשאת יושבת מול המחשב – המרווח יעודד אותך להמשיך ולמצוא את זמן ההחייאה הזה. אם את מתקשה להתמיד בשגרת הטיפוח, כי הערב הוא מערבולת של לחץ ומשימות, העבירי אותה לבוקר. עם הזמן את תתכני את השגרה הנכונה לך – גם אם שגרה זו אינה תואמת את ההרגל של עבודה בין 17:00-08:00 – כי רק בשגרה נוחה ומותאמת תוכלי להתאים, צרי אותך עבור עצמך.

באופן אישי אני אוהבת מאוד להאזין לאלבום החדש של IL volo טריו ששר פופ-אופרה באיטלקית, באנגלית ובספרדית המוסיקה שלהם רגועה והרמוניית הקולות ביניהם מרוממת את הנפש. אני גם יצרתי לעצמי מספר רשימות השמעה שמלוות אותי כשאני מבשלת או בערב כשהילדים בבית ועסוקים בפעילויות אחרות שהן לא טלוויזיה 🙂 זו הספרייה שלי ביוטיוב מוזמנת להאזין וליהנות!  לחצי על הסרטון  🙂

מילות סיום – תפיסת העולם העומדת מאחורי היעילות

אני בת מזל בתולה, ולכן אני נושאת את דגל היעילות בראש חוצות. אני אישה של עשייה ושל תנועה ומתקשה מאוד לעצור, כי אני חוששת מאוד שאם אעצור אני אנחת, ולא ארצה לקום יותר, משום שאני אבין עד כמה התעייפתי, ועד כמה זה לא הגיוני להמשיך בקצב שאני פועלת ביומיום. לעומתי החיים זימנו לי את בעלי, בן מזל דלי, ועוד יליד ברזיל, הבחור חי בקצב משלו, איטי, יש לו זמן לשתות את הקפה, יש לו זמן להאריך במילים, לא אשקר כאן – זה מחרפן אותי – אבל כנראה שיש סיבה לכל דבר וגם לחיבור שלנו.

למדתי ממנו, שזה בסדר לעצור, זה בסדר לתת להוויה להשתלב בעשייה, כי בסופו של דבר העצירה מקלה על החיים. ההוויה מאפשרת לי גם לחפש את  הפתרונות הנגישים וברי היישום, לחפש את הקרוב, את הנוח, לערוך מחקר וממנו לבחור את מה שטוב ונכון, רק ככה אפשר לצלוח את החיים המודרניים, שמזמנים שפע רב מבלי שנוספו שעות ליום.

מקווה שאהבת, אשמח לשמוע את דעתך וללמוד ממך על הדרכים שלך לצלוח את היום העמוס של האישה המודרנית :))

הילה

דילוג לתוכן