כתיבת תוכן למעצבי פנים – הספרים ומקורות הידע

לפני זמן לא רב נתקלתי בפוסט באינסטגרם שהפנה את תשומת ליבי לשאלה אחת- אם היית צריכה לנהל את העסק שלך מאי בודד מה היית לוקחת איתך? והתשובה שלי הייתה –את הספרים שלי כמובן וביניהם ספרי עיצוב מכל הזמנים שמעניקים לי השראה וידע עשיר בתחום. הנה המלצות על כמה מהם.

מרגיש בבית – טרנס קונרן הוצאת כנרת, 2008

מרגיש בבית הוא אחד מספרי היסוד בספרייה שלי, רכשתי אותי ממש בסמיכות למועד יציאתו לאור ביריד ספרים.

בימים ההם העיצוב היה עבורי תחום עניין ראשוני, שאפתי לרכוש דירה ורציתי ללקט השראה. יום אחד כשהתחלתי לכתוב באופן מקצועי על עיצוב, פתחתי את הספר "בעיניים חדשות" והתמונות שעד כה נראו בעיני כאוסף של פריטים קיבלו משמעות ופרשנות עמוקה. 

הבנתי את המהות מאחורי הרעיון:
התחושה של להרגיש בבית
כיצד לעצב פריט ריהוט שמעניק נוחות ומשתבח עם הזמן
כיצד להתמודד עם אי-סדר ולשמור על אווירה מסודרת ויחד עם זאת ביתית. 

אם לסכם את הנושא עבורי "מרגיש בבית" הוא התנ"ך העיצובי לתחושת נינוחות, אני מרבה לעיין בו ולשלב רעיונות ממנו במאמרים שאני כותבת ללקוחותיי בתחום העיצוב.

Colors – בטי אדוארדס

עבור חובבי עיצוב מדובר על המדריך המקיף ביותר לחוכמת הצבע. זהו ספר מפורט אשר מגיע מעולמות האיור, ומעשיר את יכולת הערכת מניפת הצבעים על כל גווניה המרהיבים.

הספר נוח לקריאה (באנגלית) ומספק הסברים מקיפים בדבר:
אומנות
שילוב הצבעים
המטרות השונות של כל גוון וגוון
התאמת גוונים
מנעד גוונים (השאלתי ביטוי הלקוח מעולם המוסיקלי, כיוון שצבע הוא תדר) והתנסות מעשית. 

אני נעזרת בעצות ושיטות מספר זה גם כדי להעשיר מאמרים בתוכן מקצועי, וגם כדי להרחיב את יכולת ההבעה וההבחנה של מעצבים או חברות בתחומי העיצוב לשתי מטרות: 
1. עבור כתיבת תוכן לעיצוב.
2. עבור פיתוח של מוצרים ושירותים חדשים.


מעבר לכך, הקריאה בספר היא עונג צרוף לחובבי האיור ולעוסקים באומנות.  

פנג שואי עיצוב לחיים טובים- ירון זפרן

הספר הזה יצא לאוויר העולם לפני קצת יותר מעשור וחצי, אך מדובר מבחינתי בספר ששינה לחלוטין את התפישה המרחבית שלי, וזאת כיוון שירון מצליח להרחיב את נקודת המבט למספר היבטים מעניינים:
לאזור בו ממוקם הבית 
להשפעות שיש לאזור זה, מבנים, זוויות וכיווני האוויר
לאיכות החיים הנחווית בבית בהשפעת כל אלו.

ירון מתחיל מסביבת החוץ, ממבנים זוויתיים, "שמאיימים" על הבית, ומהמבנים הגבוהים ששולטים ברחוב. ממשיך אל שביל הכניסה וכיצד לעצב אותו באופן המעניק ביטחון (עקלקלות ולא כניסה חדה וישירה עד פתח הדלת) ומשם נכנס פנימה אל חדרי חדרים ומסביר מדוע מומלץ להציב את המיטה בריחוק מסוים מהפתח, ומדוע הגוון הכחול כה מטיב עם חיי הזוגיות. 

נוסף לכך זהו ספר קל ונעים לקריאה המשולב בתצלומים מרהיבים., וזהו בהחלט אחד מהספרים שאני אוהבת ושמככבים בספרייה שלי כבר שנים – בהקשר זה אף אציין שגם ממנו שאבתי השראה לכתיבת מאמרים רבים. 

500 רעיונות לעיצוב דירות קטנות

את הספר הזה מצאתי בספרייה של בעלי והופתעתי לטובה, ניסיתי להבין מה היה המניע לרכוש ספר זה (בעיקר מפני שרוב הספרים של בעלי עוסקים בכספים וכלכלה), והתשובה שלו הייתה מפתיעה ומשמחת (ויש לומר שגם בעלת זיקה כלכלית) – כי התלהבתי מהיכולת לנצל את החלל בחוכמה, והתרגשתי מהריהוט המפרקי (modular).

זה שכנע אותי – עיינתי בספר ושמחתי לקרוא רעיונות ולהתבונן בתצלומים העוסקים בניצול מיטבי של החלל ושמירה על מרחב פתוח ככל הניתן – 

קירות שהפכו למחיצות שקופות, 
שימוש בצמחייה כדי להפריד בין אזורים שונים בחלל,
שימוש נכון וחכם בתאורה כדי להעניק אשליה אופטית של חלל כפול ועוד. 

התאהבתי. אני מודה, זהו ספר שאני "חוזרת" אליו שוב ושוב, מרכיבה ממנו רעיונות חדשים ואם אגלה לכם סוד, כבר כתבתי 15 כתבות בהשראתו 😊

 

"הנוסחה לעיצוב" מאת רחל ורשבסקי

את הספר הקטן אך המקיף ביותר של רחל ורשבסקי, אדריכלית ומעצבת פנים, פגשתי בספרייה העירונית ברמת גן. זהו מדריך מקיף בן זממנו למספר עקרונות, שעוסקים באשליית גודל, עיצוב חללים אקלקטיים, חידוש פריטי ריהוט ישנים בדרכים יצירתיות ובכלל היכולת לחיות בחלל אהוב ומעוצב גם בתקציב נגיש. 

רחלי מתייחסת רבות להשפעה השלמה (הוליזם) שיש לסביבת מגורים מעוצבת על האדם והשינויים בחייו  – קליל לקריאה, מעשיר ומרחיב את הדעת ומומלץ בחום.

כתיבת תוכן למעצבי פנים – העקרונות המנחים

ובכן, זהו לא שם של ספר אלא המקום שלי לספר לכם על השיטה ותהליכי העבודה שלי עם מעצבי פנים ועם עסקים בתחום העיצוב. בדומה לרחל ורשבסקי, טרנס קונרן, ירון זפרן ובטי אדוארדס, גם אני מעריכה את כוחם של צבע, מרקם, גוון, אור, זרימה של אוויר וחלל מרווח (גם אם הוא קטן) להטיב עם האדם, ואני מתעניינת בעיצוב מהתפישה השלמה המחברת בין גוף לנפש. לצבע יש השפעה על הרגש שלנו וגם לתחושת הנוחות שלנו במרחב, יתרה מכך לכל אדם בעולם הזה ישנה הזכות הבסיסית להרגיש בבית גם אם הוא מתגורר במרחב שכור או במרחב זמני.

בעבר כששאלו אותי מה הופך בית ל"בית שלי" עניתי – היכן שהפן שלי נמצא זה הבית שלי, ובכן יתכן מאוד שבקריאה ראשונה תשובה זו אומנם נראית קלת דעת ושטותית, אך האמת שהיא לא רחוקה מהמציאות – הבית שלנו הוא לא רק ארבעת הקירות שמקיפים אותנו אלא התוכן שאספנו וליקטנו עם הזמן. עבור אחד זה המקום להרגיש נינוח לטפח את עצמו ועבור אחר זה המקום להרגיש נינוח לקרוא בעיתון, בספר או פשוט לנוח!

 

ובאשר לעקרונות העיצוב

כאשר אני כותבת תוכן לאנשי העיצוב באשר הם, אני מסתמכת על מספר אפיקים: 
ידע ומחקר מעמיק,
עיון בספרים ובמגזינים מחו"ל, אך בוחנת אותם דרך "זכוכית מגדלת".
לאחר מכן אני מגיעה עם מגוון רעיונות ליצירת תוכן עבור הלקוח שלי וממשיכה עמו בשתי דרכים ­­לבחירתו – הראשונה כתיבה חופשית בהתאמה למותג שלו (תוך הפנייה למוצרים או שירותים)
והשנייה – כתיבה על סמך ראיון אישי במטרה להביא לידי ביטוי בכתב את התפישה העיצובית והראייה המקצועית שמשיגה עיצוב שלם.

אני מעדיפה להתקשר עם לקוחותיי לטווח הרחוק ולכתוב עבורם לאורך זמן – בדרך זו הלקוח מרוויח תוכן אחיד, שמחבר את הלקוחות למותג שלו ואני מרוויחה יציבות וחיבור עמוק יותר למותג, שמאפשר לי ליצור עבורו תוכן מקורי ועשיר.

מקווה שהנהנתם, ואשמח לשמוע גם מכם המלצות על ספרים מעולים לעיצוב

ליצירת קשר לכתיבת תוכן לתחומי העיצוב כתבו לי hillaschi@gmail.com  או צלצלו : 050-9260882 הילה צור שינזי, עורכת תוכן ולשון, פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים.

דילוג לתוכן