לעבוד מהבית וכל מה שצריך לשם כך

זמן רב עבר מאז המאמר האחרון שלי בבלוג, המשימות היום יומיות הרחיקו את השקט שלי ובעיקר את הפנאי לשבת ולכתוב כאן מאמר על אחד מהנושאים שמעסיקים אותי יותר מכל- לשלב עבודה מהבית עם ילדים קטנים.

הקורונה עוד פה והיא תישאר לזמן מה, ורבים החלו לעבוד מהבית גם אם רק חלק מהזמן. האתגר שהיה עד לא מזמן ידוע רק למעטים הפך לנחלת הכלל- זה כמעט בלתי אפשרי "לשלב" (אוי המילה הנוראית הזאת שמקפלת במשמעותה כל כך הרבה קושי) בין עבודה מהבית לטיפול בילדים עם צרכים מיידים. מה כדאי לעשות כדי לתפעל את היום, להספיק כמה דברים ולשמור על השפיות. הנה כמה עצות ואפשר לומר גם משאלות, שהצד המעשי ישמח להוציא לפועל.

מרחב של שקט

הבסיס לעבודה מהבית, רבים יעידו שזהו המצרך הנדיר ביותר, אך לא כה נדיר כאשר פועלים במקצועיות. מרחב של שקט יפתור את בעיית הדחיינות הטבעית הטבועה בכולנו, ויאפשר לרכז את מירב המאמץ במסגרת נתונה של זמן.

מה צריך?

  • פינה בחדר שאינו נמצא בשימוש בשעות היום.
  • מצב טיסה לטלפון הנייד (או הסרת/ השתקת ישומונים של רשתות חברתיות ואתרי חדשות)
  • עזרה טיפולית / זמן בו הילדים יכולים לצאת לטיול באוויר הפתוח, לשחק או לצפות בתוכן מפוקח בהשגחה
  • אפשרי אך לא חובה- אוזניות מבטלות רעשים

הערה לגבי אלו העובדים עם הרשתות החברתיות – בצעו תיעדוף, סיימו את המשימות המקצועיות ולאחר מכן "פצו" עצמכם בגלישה חסרת תוחלת באחד מאתרי החדשות או גלישה מלאת משמעות באחד מהבלוגים והמגזינים המעניינים אתכם (אם סיימתם מוקדם ונותר לכם זמן פרטי)

כיצד להעצים את השקט בבית ?

בראש ובראשונה מומלץ לעבוד כשהילדים ישנים או נמצאים מחוץ לבית. כאשר הם ערים רוב הסיכויים ששקט נפשי לא יהיה שם. מומלץ לדאוג לצרכים הפיזיים של דיירי הבית לפני שצוללים אל תוך מסך העבודה. בישולים, האכלה, ניקיונות. ואם ניתן ויש את כוחות הנפש לכך- מומלץ להתעורר שעה וחצי לפני כולם ולהספיק יותר ממה שתוכלו להעריך (מניסיון)

שקט מול הספקים והלקוחות

אחד האתגרים המרכזיים שהתמודדתי איתם בתחילת דרכי המקצועית היה ליצור הפרדה בין שעות העבודה לשעות הפנאי, האתגר קשה שבעתיים כאשר עובדים עם עסקים עצמאיים שמתמודדים עם אותה הבעיה. למדתי לתזמן מראש מיילים לשעה 08:00 בבוקר ולהשיב להודעות וואטסאפ שנשלחו לאחר 16:00 בבוקר למחרת. יש כמובן מקרים חריגים, שהלקוח צריך הדרכה מיידית מעכשיו לעכשיו- ומצאתי את הזמן להשיב, אך ברוב המקרים ביקשתי להמשיך בשיחה בשעות הבוקר. עם הזמן הלקוחות לומדים ואפילו מודים על הסדר והארגון שמתאפשרים מ"הסביבה החיצונית".

נוחות וארגונומיה

זהו הנושא השני עליו אין להתפשר. נוחות היא הבסיס לעבודה מאומצת. גם העסק הפרטי שלכם שהתחיל מתחביב, כורסת הנקה או התפתח מהימים כעובדים שכירים- צריך מקום משלו. גם אם אתם עובדים רק שעתיים ביום על המחשב וביתר הזמן מטפחים גינות או מפקחים על עבודות קבלנות באתרי עבודה. אין זה משנה – לעסק שלכם מגיע מקום משלו.

השקיעו בכיסא נוח ובטוח, כיסא המאפשר לכפות הרגליים שלכם לנוח על הקרקע ולשמור על זווית של 90 מעלות בין הברכיים לרצפה. אם צריך הוסיפו כרית תפוחה. היו ערים למנח צווארכם אם זה נוטה כלפי מטה וקדימה, זקפו את גבכם והתרחקו מהמשענת. אם ניתן , רכשו מסך והציבו אותו בגובה העיניים. אם לא ניתן, רכשו מקלדת ועכבר אלחוטיים והציבו את מסך המחשב / לפ טופ מעל קופסת קרטון או מספר חבילות נייר עד שמנח צווארכם ייצור זווית של 90 מעלות בין הסנטר לשולחן. שמירה על מנח ישר ותרגול מודעות היציבה בעת ישיבה ישמרו על בריאותכם וימנעו כאבי ראש מיותרים, עייפות ושחיקה.

ומה באשר לידיים, עכבר?

בצעו תרגילי ידיים כל 20 דקות (מתיחת אצבעות, יישור, כיפוף)  וצאו להפסקה כל 20 דקות – בפסקה בת 2 דקות הכוללת בהיה, שתיית מים או עמידה ליד חלון. טיפ למתקדמים: אם הצלחתם לשבור את תבנית הישיבה ולסגל מנוחות קצרות וממריצות בזמן העבודה – הקצו כחצי שעה בשעות הבוקר לתרגילי כח התנגדות מול משקל הגוף. לצורך כך מומלץ להצטייד במזרן יוגה או שניים ואחת מאלפי תוכניות הכושר האינטרנטיות.

מזון ושתיה בעת העבודה

זמן העבודה בבית הוא קצוב ויקר ועל מנת למזער הסחות דעת הצטיידו בבקבוקי מים קטנים וצידה קלה לדרך ( קרקרים יבשים או ירקות) נסו להימנע מגבינות ובעיקר גבינות צהובות, שעלולות להביא לכאבי מיגרנה)

מקווה שעזרתי עד כה, אשמח לשמוע גם את הטיפים שלכם ליצירת סביבת עבודה מקדמת יעילות 😊

 

הילה צור שינזי- פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים

hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן