שנת 2022 מה תביאי עמך?

אנחנו לקראת סוף השנה האזרחית וכמו תמיד הסיכומים לא מאחרים להגיע. מה היה לנו ומה יהיה? מגמות שיווקיות ומטרות עסקיות. הכל כאן במאמר זה.

2021 – כלכלה ושיווק מונחי מגפה

שנת 2021 עוד הפיחה תקווה בליבם של רבים, אולי הפעם המצב יהיה טוב יותר, אולי המגפה תהיה מאחורינו אבל לצערנו הרב גם כעת בסוף שנת 2021 אנחנו עדיין חיים לצד כלכלה של מגפה. מגמות השיווק לשנה זו אכן התמקדו בשינוי התנהגות הצרכן בהתאם למאפייני המגפה. המהפכה הדיגיטלית המשיכה, ועסקים פנו לכלי בינה מלאכותית כדי להטמיע תובנות עסקיות בתוך שרשרת ההספקה שלהם. מפרסמים שרצו למשוך את תשומת לה הלקוח מיקדו את פעילות השיווק לווידאו ולוובינר, יותר שידור "חי", יותר להיות שם בזמן "אמת" (כמו ה-Reels) ברשת ה"אינסטגרם". אלו היו המגמות הבולטות יותר בשנת 2021 (עם התייחסות ראשונית לאבטחת מידע והגנת מידע).

2022 – צפו לשינוי מרחיק לכת (בעיקר בתחום קידום האתרים).

השנתיים האחרונות היו דרמטיות מאוד לעולם, אבל בשנת 2022 מגזין "פורבס" צופה שינויים מרחיקי לכת (בתחומי השיווק כמובן). שנת 2022 היא שנת הביג דאטה – בה ארגונים יחלו לשתף ביניהם תובנות כדי ליצור שלם גדול יותר (מגזין גרטנר – העוסק במערכות BI ).

פייסבוק ובינה רבודה.

לאחרונה מארק צוקרברג מייסד "פייסבוק" שינה את שמה ל"מטה" (אולי גם כתגובת נגד לשינוי השם של גוגל לאלפה-בית) אבל שינוי השם מצביע על הכיוון שאליו נושבת הרוח, שיתוף ידע, ביג דאטה, איסוף נתונים מדויק יותר והתאמה פרטנית עלפי מאפייני צריכה של משתמשים. האם כדאי להשקיע בזירת הפרסום בפייסבוק? מומחי "פורבס" טוענים שתוצאות מסעות הפרסום יהיו איכותיות יותר אודות לשילוב של מערכות בינה מלאכותית.

B2B – משפיענים ומיקרו משפיענים

בעידן הרשתות החברתיות כל אדם בעל כישורי צילום, עריכה והצגת מוצר או שירות יכול להפוך למשפיע רשת. נכון להיום (סוף 2021) שוק משפיעני הרשת (בכל סדר גודל) עומד על 13 מיליארד דולר ונמצא רק בעלייה. ולכן גם בשנת 2022 מגזין "פורבס" מציע להמשיך ולהשקיע בקידום מוצרים דרך משפיעני רשת – אך בעלי עסקים – שימו לב: מי עומד מאחורי הפרופיל? מי העוקבים? (ולאו דווקא כמה) האם התגובות למוצר עוסקות במושא הפרסום (ולא במפרסם)? ומה הערך שהמשפיען מוסיף לארגון? (מלבד רווח כמובן: תדמית, חשיפה, זהות וכן הלאה).

איך לכתוב פוסט לפייסבוק

אבטחה וביטחון מידע

ממש בימים אלו נכנס לתוקף חוק הגנת הפרטיות שמקורו בסין (נתון מפתיע, אבל זאת אשמור לדיון אחר), המידע הופך לשיתופי יותר ולכן חשוף להתקפות. רק לאחרונה חברת הענק אמזון שילמה מעל ל-870 מיליון דולר קנס על הפרת הגנת הפרטיות של לקוחותיה. ולכן גם אתם המפרסמים נדרשים לבצע מהלכים לשמירה על פרטיות הנתונים של הלקוחות שלכם. השקיעו בכך משאבים, כי התקפות הסייבר צפויות לגדול.

יותר אסטרטגיה, יותר אוטומציה

השווקים משתנים, ומתבססים יותר ויותר על בינה מלאכותית ויכולות של מכונה לומדת. ומי שלא מכיר הרי שהיום מערכת הבינה המלאכותית העסקית היא לא רק מערכת להפקת דוחות. אלא פלטפורמת תצוגה מתקדמת שבבסיסה יש מנוע רב-עוצמה שאוסף כל נתון, מצליב אותו לנתון אחר ומאפשר לחשוף מידע נסתר בדאטה ולהגיע למסקנות מרחיקות לכת. לדוגמה רשת בתי מרקחת יכולה לאתר מתוך הדאטה מהם המותגים הנמכרים ביותר בשטחה וכך להגיע להסכמי סחר מיטביים יותר ולהגדיל את שורת הרווח. אבל זו דוגמה אחת. מה לגבי הצעות איכותיות יותר שקולעות לצרכים שלכם עוד לפני שידעתם מהם?

אלו הם סוגי מסעות הפרסום שאתם צפויים לראות כבר בשנה הקרובה כלקוחות וליישם כספקים – יותר התאמה ללקוח, יותר מעקב אחר הרגלי הצריכה ולמידה של הצרכים שלכם לאורך זמן. ההצעה שלי – עסקים שרוצים לשמור על שוק נאמן צריכים לחשוב על צורכי הלקוח (לרבות השקעה במערכי שירות).

מאדירים את לינקדאין

מסתבר שמגזין "פורבס" מאדיר את רשת ה"לינקדאין" וטוען שזו נמצאת בצמיחה מתמדת. אני מעריכה שאפשר אולי לומר זאת על הזירה הבינלאומית אבל לא בהכרח על הזירה הישראלית, שבדרך כלל מתמקדת פחות בערך ויותר בפרסום עצמי. כידוע, הפרסום ברשת "לינקדאין" יקר יותר בוודאי ביחס למחירים של "מטה" ("פייסבוק" לשעבר), "אינסטגרם" ו"יוטיוב". המלצתי האישית היא לפרסם היכן שהלקוחות שלכם מעדיפים לגלוש.

שינויים בקידום אתרים (seo) דרך מנועי חיפוש

מקדמי אתרים מקצועיים כבר עובדים עם כללי הקידום החדשים – פחות "טריקים", מנוע חיפוש שמבוסס על אלגוריתם חכם יותר (מכונה לומדת) ודגש על תוכן עם תוכן – כלומר בהקשר מתאים, עם ערך גבוה, כתוב לקהל יעד מובחן (לדוגמה אם אתם פונים לשוק הb2b הניסוח נדרש להיות בהתאם) יותר תובנות, וחוויה משמעותית למשתמש. המלצתי בהקשר זה ממש כמו בסעיף הקודם לא משתנה – כשאתם כותבים תוכן לאתר שלכם, העדיפו לתת ערך אמיתי לקהל הקוראים שלכם, השראה, שילוב של תמונות, סרטונים, הקפדה על שפה רהוטה, ניקוד, עושר מילולי, חלוקה לפסקאות (ולמעשה כל מה שעורכת תוכן ולשון איכותית ומקצוענית עושה). השקיעו בתוכן ומנועי החיפוש יתגמלו אתכם בהתאם.

ולסיום, המלצתי האישית היא להמשיך ולפתח את הערוצים שלכם, לתקשר באופן אישי עם קהל הלקוחות שלכם ולספק להם תוכן שוטף לאורך זמן – תוכן שגם מגדיר את העסק שלכם וממצב אותו ביחס למתחריו (חשבתם על מאמצי המתחרים? היכן הם פועלים? למי הם מפרסמים? ואילו ערכים הם מקדמים?), ותוכן שמרחיב את נקודת המבט של הלקוחות שלכם אל העולם המקיף את העסק. פשוט, נכון ומושך.

הכותבת היא הילה צור-שינזי, עורכת תוכן ולשון שעובדת עם עסקים קטנים (b2c) ועסקים המוכרים סחורות ושירותים לעסקים אחרים (b2b) להזמנת שירותי כתיבת תוכן, עריכה, תרגום מקצועי מאנגלית לעברית והגהה צרו קשר: 050-260882, hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן