מוכרים באינטרנט? 4 נקודות, שיעזרו לכם להתבונן על המותג שלכם בעין מסחרית

בשנים האחרונות, כולנו מדברים על שיווק חברתי, ואפילו שיווק אותנטי, כזה המדבר אל הלב והנפש של הקורא, אומנות "סיפור הסיפור", יצירת רגשות ומעורבות.
אך כמוכרים מוצר באינטרנט אתם נדרשים הרבה מעבר ליכולת לספר סיפור גם להציג את המוצר שלכם באופן השירותי ביותר, כדי שידעו למצוא אותו, וכדי שיוכלו להבין את השימושים והתועלות שלו.
מהן ארבעת הנקודות, שיעזרו לכם לארגן את התוכן בחנות שלכם? 

שיווק מסחרי וחנויות אינטרנטיות

לשים את המוצר במקום הנכון, בזמן הנכון, ובמחיר הנכון, נשמע פשוט, טוב לא תמיד…
אך אם מכירים את ארבעת הנקודות הבאות, ברוב הסיכויים התוכן שלכם יקבל "פנים מסחריות", שיקדמו את המכירות שלכם, וייסעו ללקוחות שלכם לקבל את כל התשובות בזמן ובמקום הנכון.

הנקודה הראשונה: מוצר

המוצר שלכם הוא הפנים של העסק, המהות לשמה הוא קיים, למוצר שלכם יש תועלת, ומטרתו לשפר את החיים של אלו, שצורכים אותו, בזכות התועלות הזאת.
ואת התועלת הזאת, צריך להביא אל קדמת הבמה.
במיוחד כאשר מדובר על מוצר איכותי וטוב, שיכול "למכור את עצמו".

איך מביאים את התועלות אל קדמת הבמה?

השלב הראשון: מדברים על הפעולה של המוצר
זה הזמן לספר למישהו בחייכם על הדברים הטובים, שהמוצר שלכם עושה עבור אחרים.
יכול להיות, שהמוצר שלכם חוסך במשאבים: כמו זמן, כסף, אנרגיה, מקום.
יכול להיות, שהמוצר שלכם עושה פעולה, שמקלה על החיים של מישהו אחר.
מנגד, יכול להיות שהמוצר שלכם הוא לא שיפור טכנולוגי, אלא עזר, שמאפשר לאנשים לעשות פעולות בצורה מקצועית בעצמם (למשל כוסות רוח להחדרת סרום לפנים, או ספר איפור מא' ועד ת')

השלב השני: מדברים על התועלת של המוצר
המוצר משפר את ההרגשה, המוצר תורם לביטחון עצמי, משפר את הביצועים, מאפשר לרכוש מקצוע נוסף, מקל על שמירת הניקיון בבית או במשרד, משפר את זרימת האוויר בחלל, מקל על העומס וכולי.

חיבור של פעולות המוצר לתועלות (במקרה זה הכוונה להטבה או שיפור באיכות החיים), שניתן להפיק ממנו, מעניק מימד של עומק, ומסייע לכם, בין היתר לקדם את המוצר גם במנועי החיפוש.

סיפור מוצר

דרך נוספת להציג את המוצר היא באמצעות סיפור, תיאור של קושי ופתרון, שנרכש בזכות המוצר, תיאור של חוויה, שמביאה להזדהות, חיבור המוצר אל עולמות של העצמה עצמית או שירה, חיבור לערכים נשגבים כמו איזון, חמימות, רוח ילדית, פשטות, משיכה לטבע וכולי…
סיפורים יהוו מעטפת הולמת למוצרי אווירה, אך חשוב לזכור לשזור את התועלות בין התיאורים הנעימים.

הנקודה השנייה: מחיר

לא פעם, אני נתקלת בשאלה, שחוזרת על עצמה שוב ושוב, כמה לתמחר? האם לתמחר את עלויות השילוח בנפרד? האם לתמחר מע"מ בנפרד? אם קיים ייבוא, והמוצר התעכב בנמל, האם לתמחר זאת?
מי כמוני, שמגיעה מעולם הלוגיסטיקה, וחושבת על שרשראות הספקה ותהליכים רוחביים ברמה היום יומית, מבינה את חשיבות התמחור הנכון, ובכל זאת, התמחור שלכם נדרש להיות "מחובר לשטח".
מוצרים סטנדרטים, שמהווים אלטרנטיבה לתחרות, ראוי שיתומחרו בהתאם למחיר השוק, מנגד עליכם לבצע פעולות, שייסעו לכם להעניק ערך גבוה בעלות ייצור/ ייבוא נמוכה.

מנגד, כאשר מדובר במוצר מבודל, כמו עיצוב המזוהה עם היוצר, ערך מוסף בזכות כישורים ייחודיים של נותן השירות, או פשוט צורך לשמור על מיתוג גבוה, התמחור כלל לא ישקף את שרשרת ההספקה או עלות הייצור, אלא רק את המרכיב הרגשי?

מהו המרכיב הרגשי (התמחור הרגשי)?

במדעי החברה, קיים תחום שלם, שעוסק במרכיב הרגשי (הכותבת הנאמנה פה אף כתבה על זה סמינריון במסגרת התואר השני) לתחום הנפלא הזה קוראים: כלכלה התנהגותית.
נקודת המוצא של התמחור הרגשי היא, שאנחנו לא רציונאליים, ובאופן טבעי, נכמת את הערך הרגשי כחלק מעלות המוצר, גם אם סך החומרים והאנרגיה, שהושקעו בו לא מצדיקים את הדבר.

לצורך העניין, רמי מחולון החליט למכור את הדירה, שקיבל מהוריו, הוא גדל בבית הזה, הקים בו משפחה, הקים את העסק הפרטי שלו וחווה רגעים רבים של אושר.
רמי כבר בדק את מחיר השוק, אבל הוא יודע, שלדירה הזאת "יש מזל"
רמי מפרסם את הדירה ב100,000 ₪ יותר ממחיר השוק.
הוא יכול לספר על שיפורים טכנולוגיים או שיפוץ, שביצע לאחרונה, אך למען האמת, המס הרגשי הזה הוא לא אחר מאותו "יש מזל".

האם יהיו לו קונים?

תלוי בכוחות השוק? מה הביקוש קיים? ומה היצע? וכידוע, כאשר ההיצע מוגבל, והביקוש גבוה, אנשים ירכשו את הנכס עם המרכיב הרגשי (המלאי אזל, 2 פריטים אחרונים… למי מאתנו זה לא מדגדג?

לסיכום, סעיף התמחור. נסו להיות ממוקדים, נסו ללמוד את הערך שלכם ביחס למתחרים, ואם החלטתם לתמחר גבוה, דאגו לשקף את הערך שלכם (שם המותג, תהליך בקרת האיכות, האישורים וההתקנים הספציפיים לכם, תרומה לקהילה, שימוש בחומרי גלם איכותיים, עבודה עברית ועוד) בכל היבט בטקסט האתר.

הנקודה השלישית: מקום

היכן המוצר שלכם ממוקם באתר, האם ממוקם במספר מקומות, האם אותו מוצר מוצג בדרכים שונות?
נסו להיות כמה שיותר פשוטים וברורים בהצגת המוצר, רכזו אותו בקטגוריה הנכונה, תנו לו כותרת גנרית, שתוכל להמחיש את השימוש בו, כמו למשל מוצרים לבית, מוצרים למשרד, כלי עבודה וכולי, ודאגו, שיהיה קל להגיע אליו (תוכלו ליצור קישורים פנימיים בתוך האתר בין המאמרים שלכם למוצרים רלוונטיים, שנותנים מענה לאותו צורך, או אף משלימים בינהם את הצורך) תוכלו אף ליצור לו מסך "פופ אפ" באתר הבית, אם מדובר על מבצע.

הנקודה הרביעית: קידום

30,000 תכנים, מכל סוג, עולים לרשת מדי דקה, מדובר בנתון אסטרונומי ומלחיץ במיוחד. אך כאשר התוכן איכותי, ומוצג באופן ברור ונגיש, הוא מצליח לשקף את השימושים והתועלות של המוצרים שלכם, ו"לחבר את התמונה" ללקוח הסופי. קדמו את המוצר שלכם בחנות שלכם, קדמו אותו ברשתות החברתיות, צרו כתבות עם שימושים אופציונאליים ושדכו לשם קישורים למוצרים רלוונטיים

והכי חשוב, בסיכומו של עניין…
האמינו במוצר שלכם, האמינו, שהמוצר שלכם טוב, שהוא מועיל למישהו, שיש ביכולתו לשפר את איכות החיים של המשתמשים בו, שהוא עונה על הצורך שלהם, ושהוא מהווה חלק מהסביבה הטבעית שלהם. 

דילוג לתוכן