מתי לשכור שירותים של כותבת תוכן בוטיק?

עסקים נדרשים בשלב כלשהו לכתיבת תוכן מקצועית, זו יכולה להיות כתיבה לרשתות החברתיות או כתיבה לבלוג באתר לצורך קידום אורגני או כתיבת מודעות לפרסום ממומן, שנועד לקדם בדרך כלל מוצר חדש או לחשוף את העסק לקהלים חדשים. שירותי כתיבת תוכן ניתנים בדרך כלל על ידי כותבי תוכן עצמאיים או על ידי חברות בע"מ, שמקשרות את הזמנת הלקוח לכותב תוכן אקראי לצורך כתיבת המאמר. מתי נכון לבחור בכותבת תוכן בוטיק ומתי נכון לשקול את שירותי חברות התוכן? הנה כמה שיקולים שכדאי להכיר.

כתיבת תוכן למנועי חיפוש – חברה לכתיבת מאמרים.

אנחנו כבר בשנת 2022 ומאז ימי "הכתיבה למנועי חיפוש" עברו "מים רבים בנהר", האלגוריתם של גוגל מתוכנת לקדם מאמרים בעלי ערך לקורא, כלומר מאמרים שנכתבים בשפה נגישה, קריאה, תוך הקפדה על סימני פיסוק, עברית תקנית וחלוקה נכונה לפסקאות. מקדמי אתרים מקצועיים יעדיפו לקדם תוכן מקצועי משום שהוא מניב תוצאות מהירות ואיכותיות יותר. עם זאת ישנם מקדמי אתרים שמשלבים בין כתיבה איכותית, שנועדה להעשיר את הקורא בידע וברעיונות לבין כתיבה למנועי חיפוש, שמטרתה לסייע לאתר "לטפס" במנועי החיפוש ולמקם את הקישור שלו גבוה יותר ביחס לקישורים של מתחרים שמופיעים תחת אותו ערך או תחת אותה שאלת חיפוש. אם מקדם האתר שלכם מבקש לשלב בין כתיבת תוכן למנועי חיפוש לבין כתיבת תוכן איכותית – מומלץ לבחון שירות משולב של כותבת תוכן בוטיק יחד עם חברה לכתיבת מאמרים, בדרך זו תוכלו להוזיל את עלויות השיווק.

כתיבת תוכן לאתר הבית – כותבת תוכן בוטיק.

אתר הבית הוא השער הדיגיטלי של העסק, וככזה הוא חושף את הגולש שמתעניין בשירות שלכם למי שאתם ולמה שאתם מציעים – תפישת העולם המקצועית והאישית שלכם, ערכים עסקיים, שירותים, מוצרים, דרכי התקשרות מולכם, כללים, נוהלים, רמת התאמה לשירות וכן הלאה. בשונה מהרשתות החברתיות אתר הבית לא מוגבל לגחמותיו של איל תקשורת מגלומן, שמקדם תוכן מסוים על פני תוכן אחר, האתר הוא שלכם, אתה קובעים מה יפורסם בו ומתי, ואפילו לאיזה קהל הוא ייחשף (במקרה ושילמתם על מודעה ad), ולכן כשאתם רוצים לשלוט על התוכן, לשתף את תפישת העולם המקצועית שלכם, לוודא שמה שמפורסם אכן תואם את סולם הערכים והקו המקצועי שלכם – מוטב יהיה לכם אם תבחרו בכותבת תוכן מקצועית שמעניקה שירותי בוטיק.

במה באים לידי ביטוי שירותי בוטיק של כתיבת תוכן?

ראשית, אתם מכירים את הכותב, ויכולים לבחור כותב שבקיא ומעורה בתחום העסקי שלכם, כיום יש כותבי תוכן שממתגים את עצמם על פי תחומים: כותבים להייטק, כותבים לתחומים רפואיים, כותבים לתחומי העיצוב ועוד. שנית, אתם שולטים בתוכן, על מה תכתבו, מתי המאמר יפורסם, מה יהיה אורך המאמר בהתאם לתקציב שהקצבתם לנושא וכן הלאה. כותב תוכן בוטיק בדרך כלל יערוך אתכם סבב אישורים אחד או שניים, לעיתים לא רק מולכם אלא מול היועץ השיווקי שלכם. כך שאתם יכולים להיות בטוחים, שאתם מעלים תוכן איכותי, שיניב תוצאות לאורך זמן.

הנקודה השלישית היא היכולת להסתמך על ידע של אדם שבקיא בתחום, כותבי תוכן ותיקים בדרך כלל מתחזקים אתר מקצועי, כותבים בעצמם לאתר שלהם ומכירים את עולמות קידום האתרים. כותבת תוכן מקצועית מוסיפה לכם ערך, היא יודעת מה יעניין את הקהל שלכם ובאיזו שפה ונימה יש לכתוב את התוכן. נוסף לכך, אם התמזל מזלכם כותבת התוכן שלכם רכשה השכלה גם בתחומי הלשון והספרות, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהמאמר שרכשתם לא רק יהיה איכותי אלא גם מעניין לקריאה.

השירות יקר יותר – אבל הערך שתפיקו ממנו גבוה יותר.

ולסיום, אחת הנקודות החשובות שיש לציין היא פערי המחיר. בדרך כלל תשלמו כ-30-20 אגורות למילה אם תרכשו תוכן מאחת מהחברות שמציעות שירותי כתיבת מאמרים, כאשר העלות הממוצעת לכתיבת תוכן בוטיק היא כ-50-40 אגורות למילה. חברות הבוטיק משלמות כ-15-10 אגורות למילה לכותב, שהן בחנו בכלים שלהן ואת היתרה הן גורפות אליהן (בכל זאת הן השקיעו בפרסום ובשיווק, ומישהו צריך לכסות את העלויות הללו).

מול חברות לכתיבת אתרים לעולם לא תדעו מי כתב לכם את התוכן, הן לא נוהגות לחשוף את הספקים שלהן, וגם אם כן היו בטוחים, שהספקים לא מתוגמלים על "הגדלת ראש", במילים אחרות, אולי אפשר יהיה לכתוב ב"בריף" קצר על מה שתרצו לקבל מהמאמר, אבל לא יהיה מישהו בצד השני שיקשיב לכם, שיראה אתכם ושיבין אתכם.

המדיום משפיע על המסר.

המדיום הוא משמעותי, מה שאפשר לאתר בשיחה קשה יותר לאיתור דרך מספר מילים על העסק, והתוצאות הן בהתאם – במקרה הטוב תקבלו תוכן שעונה על הבקשה, במקרה הרע תקבלו תוכן שלא תוכלו לבצע בו שימוש. אבל האם חשבתם על המקרה המיטבי? כאשר תקבלו תוכן שלא רק תוכלו לבצע בו שימוש באתר אלא גם להפיק ממנו תוכן נוסף? לדוגמה: להפוך מאמר למספר פוסטים ברשתות החברתיות, למודעות פרסומיות ועוד? זה הכוח הטמון בתוכן שכתוב בהתאמה אישית אליכם – ותוכן מסוג זה תוכלו לקבל רק דרך כותבת תוכן מקצועית.

אם את או אתה מחפשים כותבת תוכן שתראה אתכם, תבין את העסק שלכם, תהיה מחויבת לאיכות התוצר, ותפיק עבורכם תוכן איכותי על סמך ראיון אישי – צרו איתי קשר. אשמח לסייע לכם בנושא, להקשיב, לחדד, להאיר נקודות נוספות ולתת שירות אדיב ואיכותי.

הילה צור שינזי, עורכת תוכן ולשון והיוצרת מאחורי פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים, טלפון: 050-9260882 כתובת דואר אלקטרוני: hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן