שיווק העסק בצל משבר הקורונה

בצל משבר הקורונה נראה כי העולם עומד מלכת. הקניונים ננטשים, אירועי מכירה מתבטלים ויש הרגשה כללית שהכלכלה הולכת לאבדון. אומנם הקורונה מאלצת את כולנו להימנע מהתקהלויות אך מקרבת אותנו למשפחה, לקהילה, ליצירה וכמובן לרכישות באינטרנט. בין אם אתם בבידוד ובין אם לא, עסקים קטנים יכולים למנף את המצב הקיים ולעניין קהל חדש. הנה כמה עצות שימושיות לכתיבת תוכן בנושא  

זמן להשחזת הכלים ועדכון עסקי

בעל עסק קטן הוא הפנים של העסק אבל גם איש המנהלות, איש השיווק, המוכר, המפתח, היצרן והגזבר. ברוב רובו של הזמן בעלי העסקים מעוניינים להביא תנועה לעסק ונשאבים למשימות מחייבות ושיווק נדחק הצידה. אולי עכשיו יותר מתמיד זה הזמן לחשוב על העסק מחדש, במה הוא עוסק בפועל, את מי הוא משרת ולאן כדאי לפתח אותו. האם יש תחומי עניין חדשים, שנמצאים כבר הלכה למעשה בשטח אבל לא באים לידי ביטוי בנכסים הדיגיטליים- אם כן? זה הזמן לתת לכך ביטוי. יש לי הרגשה פנימית, שכאשר יעבור הזעם אנו נראה צמיחה מחודשת, וזה הזמן להשקיע בתשתית השיווקית.

זמן ליוזמות קהילתיות

בצל הקורונה הבית וסביבת המגורים נראים קרובים מתמיד. השכנים יוצאים למרפסות, ילדים משחקים ברחובות ויש הרגשה כללית שחזרנו שניים שלושה עשורים אחורה. עכשיו זה הזמן להתאים את המוצרים והשירותים לצרכי הקהילה, להכיר את השכנים ולהבין איך אפשר עם הכלים הקיימים היום להציע להם שירותים ומוצרים זמינים, בטוחים ונגישים.

זמן לקיימות – טיפ לאנשי גינון!

המשלוחים לא מגיעים מסין? זמני המשלוח מתארכים? זו למעשה הפעם הראשונה, שהעולם הגלובלי סוגר את גבולותיו בעשור שבו אפשר בלחיצת כפתור לדבר עם הסבא מברזיל. אם "המצור" ימשך רבים יצטרכו לדאוג למשק המתבסס על מאמציו שלו. לכן זה הזמן הנכון לצרוך תוכן בנושא הנבטות, הרבייה של צמחים, גידול ביתי, גינות ורטיקליות וגינון הידרופוני. כתבו על כך תוכן, צלמו, תנו מידע נגיש וקל למתעניינים חדשים ותוכלו להרחיב את השוק בעידן של צמצום.

זמן לקיימות 2 – טיפ לאנשי האופנה!

תעשיית האופנה מזהמת, ובכל שנה יותר ויותר אנשים נעשים ערים לנושא. אך הביקוש לבגד מעודכן לא מסתיים לעולם. כיום יש מיזמים מעניינים המאפשרים למעצבים מכל תחום למכור את הסחורה שלהם במחיר הוגן ולפנות מקום לסחורה חדשה. אחד מהמיזמים הללו שייך לרמה דוידסון  רמה רוכשת פריטי יד ראשונה ממעצבות ישראליות ומשווקת אותן ללקוחותיה שרוכשות יותר אופנה חכמה ואיכותית בפחות כסף. רמה גם רוכשת מלתחות איכותיות מנשים המבינות באופנה ומעניקה להן נקודות זיכוי לחדש את המלתחה מהמלאי הקיים אצלה.

תוכן לאנשי אופנה

אנשים רוכשים באינטרנט. ב 2019 82% מהרכישות בארה"ב נעשו דרך האינטרנט, בעידן הקורונה המגמה הזאת הולכת לעלות. יחד עם זאת כאשר מדובר באופנה הנושא נעשה מעט מורכב, צריך למדוד, להרגיש את הבד, להבין אם המידה המוצגת היא זאת שמשקפת את המוצר בפועל- במילים אחרות , הצרכן מתקשה להעריך את טיב המוצר. כאן עומד לשירותכם התוכן, תוכלו לרשום מאמרי הדרכה לרכישה באינטרנט כמו איך לבצע מדידה עצמית, איך לדעת שפריט אחד יתאים לך יותר או פחות, השוואת מחירים, סקר שוק, סוגי בדים והבדלים בין בדים, התנהגות של בד ("נשפך על הגוף, מתהדק וכדומה)   

תוכן למעצבי פנים

יש האטה בשוק, אתם בוודאי מרגישים אותה. פרויקטים חדשים לא יוצאים לפועל, עובדים לא מגיעים לאתרים וסימן שאלה גדול עומד על אחד מהחודשים הפורים ביותר בשנה. יחד עם זאת זה הזמן שלכם לשדרג את תשתית העסק. לכתוב את האמת שלכם ואת עולם התוכן שהביא אתכם להביא לידי ביטוי את האמונות והאמת שלכם דווקא בעיצוב. הנה כמה דוגמאות למאמרים מעניינים: ההבדל בין מטבח מארח למטבח מבשל ואיך הייתם מדגישים זאת בעיצוב)  האם הסלון צריך להיות החדר הגדול בבית? מחשבות על חלוקה של חלל בהתאם לצרכים. להרחיב את הפתחים, אסופה של טיפים בנושא תאורה ותחושה של מרחב בחלל וכדומה.

זה הזמן להשקיע בילדים

יש האומרים שזה רק עניין של זמן ששנת הלימודים תתקצר או לפחות תתחיל לעבוד במתכונת אונליין. וזו הזדמנות להתנסות במודל של "למידה מהבית" ולכן הייתי שמחה לראות הטבות בתחום המחשוב הביתי, האינטרנט, לומדות וכדומה. חנויות העוסקות במוצרים לילדים יוכלו ליהנות מגל של רכישות אך עליהם לדאוג להנגיש את המידע כמה שיותר: סינון ומיון צעצועים עלפי גיל, סוג, מיומנויות נרכשות, עלויות, מותג וכדומה. ככל שהמידע יאורגן באופן ברור- כך גדל הסיכוי למכירה. אגב הנה דוגמה לחנות מוצלחת: סודות

אנשי שירותים

הביקוש לסדנאות אינטרנטיות והדרכות הולך לעלות זה הזמן ליצור תוכן המתמקד בפעילות שבטית ומשפחתית : בישולים משותפים, המלצות צפייה משותפות, העברת קורסים לרשת וכדומה. אנשים המתמחים ביצירת סרטוני אנימציה וצילום וידאו שישכילו לשווק את השירות שלהם דווקא עכשיו יזכו בלקוחות חדשים, שמבינים, שעליהם להשקיע בתשתית דיגיטלית ובמהרה.

עבודה מהבית

הנושא האהוב עלי ולשמו אני כאן. אני מקדמת עבודה מהבית, ואני רואה את הקורונה כהזדמנות להאצת הנושא בקרב הציבור. אחרי הכל כל מה שצריך זה לנסות את המערכות המאפשרות עבודה מרחוק ולתת בהן אמון. עצמאים שאינם הורים יוכלו ליהנות מהמעבר בקלות, אך חשוב לתחום את אזור העבודה בתוך הבית ולהקצות לו זמן ומרחב. בעיקר זמן, כי קל יותר לזלוג בין השעות ולמתוח את היום. הורים לילדים בגילאי בית הספר יוכלו אף הם לעבוד כל עוד הם מתאימים את שעות העבודה לשעות הלמידה של הילד. ואילו הורים לפשוטות ותינוקות יוכלו להתחבר יחדיו ולעשות ביניהם תורנויות שמירה ועבודה, כך שכולם לבסוף יצליחו לעבוד ולשמור על הסדר בבית.

לסיכום, אני רואה את הקורונה כהזדמנות פז לשינוי הרגלים שהפכו את החיים המודרניים לסיוט מתמשך, עמידה בפקקים, ריחוק מהמשפחה ומהקהילה, צריכה מופרזת ותחושת ריק כללית. רק שינוי קיצוני המצריך שינוי התנהגותי יכול להביא לשדרוג המצב הקיים בין אם מדובר על חיזוק הקשרים בקהילה, הישענות על כלכלה מקומית וקידום הנושא של עבודה מהבית ולמידה מקוונת במוסדות החינוך.

לפרטים על כתיבת תוכן לאתר שלכם השאירו לי הודעה hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן