שמונה טיפים לשדרוג החנות האינטרנטית שלך

תקופת הקורונה לימדה את כולנו, שלחנויות אינטרנטיות יש כח, כאשר מעל לשבעה מיליון ישראלים רכשו סחורות שונות באינטרנט. מחקרים חברתיים מציגים שמדי שנה קיימת עליה של 20% בקניות ברשת, ונראה שהמשפט האלמותי עוד מימי "דפי זהב" "אם אתה לא שם אז אתה לא קיים" נכון מאי פעם. כיצד תוכלו להפוך את החנות האינטרנטית שלכם לזירה שוקקת? הנה כמה טיפים שימושיים.

1. סדרו את המדפים

בדומה לחנות פיזית בה הסחורה הנרכשת ביותר היא גם הנגישה ביותר )בגובה, במרחק מהכניסה, בתאורה ובאופן התצוגה)  בחנות האינטרנטית חשוב "לסדר את המדפים". איך עושים זאת בפועל על ידי מיון וסינון של הסחורה. נסו להיכנס "לעיניים של הלקוחות שלכם" מה הם מחפשים – אילו שאלות הם שואלים כאשר הם מחפשים את אותו הדבר? לדוגמה: חנות צעצועים אינטרנטית, שמאפשרת לסנן את הפריטים לפי: גיל, שימוש, סוג המשחק, מין, תחומי עניין. במקרה זה על החנות לתייג כל פריט בתגית המתאימה על מנת שזה יעלה בתוצאת החיפוש. דוגמה אחרת היא למשל חנות בגדים: בחנויות בגדים יש חלוקה רווחת לסוג הפריט, הצבע, המידה ואולי סוג הבד. אבל מה עם בעלת המותג תחליט להציע חלוקה נוספת כמו? בגדים לפי מבנה גוף אגס, משקפיים המתאימות לפנים ארוכות, או בגדים לי סוג המלתחה ( פנאי, עבודה, קיץ, אירוע)  זהו צעד פשוט יחסית שמביא ערך רב למותג ולבסוף משפיע על רמת הביטחון של הרוכש.

2. בנו תהליכים פשוטים

לאחרונה עולם השיווק מציע ראיה חדשה – להתמקד במותג. כאשר מדובר על פעולה הנעשית ברשתות החברתיות אפשר להבין את ההיגיון מאחורי ההצעה אבל בעולם של חנויות אינטרנטיות המיקוד הנכון היה ונשאר המסלול שעובר הלקוח בחנות שלך. מהרגע שהוא מבצע חיפוש ומאתר את הפריטים שהוא רוצה ועד שהוא עובר לקופה. כמו בחנות פיזית איכותית המקפידה על מעברים מוארים ורחבים ככל הניתן, שילוט מתאים וסידור הסחורה לפי קטגוריה או צבע, גם בחנות אינטרנטית לתהליך הרכישה או נכון יותר למסלול הרכישה יש ערך רב. גם פה אין נוסחת קסמים (אם תעשה X תקבל Y) וכל מותג נדרש לבחינה פרטנית. יחד עם זאת בעלי חנויות שכבר מכירים את הלקוחות שלהם יכולים לשרטט בעיני רוחם את אותו "מסלול" ולתרגם אותו באפיון החנות האינטרנטית.

3. קנה בחנות שלך

בהשקת החנות קיימת בדיקת A/B שבוחנת את מאפייני והגדרות החנות, הקישורים והמעברים. במילים אחרות, שהכל עובד ואפשר לצאת לדרך. יחד עם זאת קל יותר לנטוש עגלה וירטואלית, (80% נטישה) כיוון שהלקוחות לא יצרו "קשר רגשי" עם המוצר. הם ראו אותו, התלהבו ממנו, ובמקביל ראו אותו גם אצל המתחרים ( וביצעו השוואה מהירה)  לפעמים הקניה הווירטואלית נעשית למען "ההרגשה הטובה" כמו שנכנסים לקניון מוחשי אבל קונים עם העיניים בלבד. הניחו לנטייה הטבעית לצמצם את אחוזי הנטישה, היא חשובה ואפשר ללמוד על כך הרבה יותר אם תבצעו מבחני B/A באופן שוטף (במאמר הבא ארחיב על כך)  אבל חשוב לא פחות לאפשר ללקוחות שלכם "לרכוש עם העיניים" ולא להתרגש מנטישות, אלא ללמוד מהן, מה לא עבד ולמה, למי לא עבד, ומה אפשר ללמוד על לקוח שחוזר ומנסה לרכוש את אותו פריט ונוטש שוב ושוב. (האם הוא רכש את המוצר במחיר נמוך יותר, האם הוא לא רכש כיוון שאין סליקה לכרטיס שלו באתר שלכם, או האם היה חסר לו מידע)  

4. חשוב לפעול במקביל גם ברשתות החברתיות

הרשת החברתית היא הלב הפועם של העסק שלך, דרכה תוכל לקבל נקודת מבט אמיתית על הצרכנים שלך, לתת מענה בזמן אמת ולהתאים את ההצעות השיווקיות לצרכים ולקהל. מותגים גדולים שוכרים שירותים של מנהל דיגיטלי, שמתפעל את העמודים החברתיים עבורם, זוהי כמובן החלטה הגיונית לנוכח העומס, אבל עדיין קיימת חשיבות גבוהה לנוכחות של מנהל המותג עצמו (גם אם כגולש צללים) כדי לבחון את ההתרחשות מקרוב. במקביל חשוב לקשר את הרשת לאתר ולהיפך עם קישורים, פוסטים אחרונים, שיתופי פעולה עם מובילי דעה (גם פה חשוב לבחור מומחים בתחומם, שהם "שם דבר", כדאי לבחון את המעורבות האורגנית, אופי התגובות וזהות המגיבים) חוות דעת, סקירות עיתונאיות וכדומה.

5. התאמה לגלישה סלולארית וגלישה בטאבלט

בשנת 2016 היקף המכירות האינטרנטיות דרך הטלפון הסלולארי בארה"ב עמדה על 626 מיליארד דולר, המגמה הזאת הולכת ועולה מדי שנה, ולכן חשוב מאוד לבחון נוחות הגלישה וקלות ההתמצאות באתר שלכם גם במכשירי טלפון נייד וטאבלטים.

6. קידום אורגני

קידום אורגני הוא נכס לעסק. כיוון שמדובר על תהליך מתמשך שתורם לצמיחה ארוכת טווח. אם יש באפשרותכם- השכירו את שירותיו של מקדם אורגני איכותי, שיבצע עבורכם מחקר ביטויי מפתח ויוכל לקדם אותם בעבורכם. הקדישו זמן לכתיבת מאמרי תוכן (המכילים את מילות המפתח הללו בשילובים הנכונים)  או לחילופין שכרו את שירותיה של עורכת תוכן הבקיאה בתחום ההתמחות שלכם ותוכל לראיין, לתרגם או לבנות מאמר איכותי המחבר בין עולמות תוכן שונים. מאמרים איכותיים עובדים בשבילכם בכל עת, תורמים לתדמית העסקית שלכם ומחברים את הלקוחות למותג.

7. תיאור מוצר

הקדישו זמן ולמדו את התבניות של המתחרים שלכם מעבר לים. נסו להבין את התבנית שלהם ושמרו על אחידות בסגנון, באפיון השפה ובאופי המידע. שלבו ביטויי מפתח בתיאורי המוצר ובתיאור המוצר נסו לערב כמה שיותר "חושים" כדי "לקרב" את המותר ללקוחות.

8. גוגל

פתחו חנות בגוגל ושלבו מוצרים במרקט כדי שאלו יעלו בתוצאות החיפוש הראשונות, בקשו מלקוחות להשאיר חוות דעת בתמורה להטבה (כן במקרה זה צריך תמריץ חיצוני) השתמשו בשורת החיפוש של גוגל כדי לקדם מכירות, תוכלו לעשות זאת על ידי מתן תשובות לשאלות וכתיבת מאמרים המתמקדים בתשובות לשאלות.

לפרטים נוספים על אפיון וכתיבה לחנויות אינטרנטיות השאירו לי הודעה:  hillaschi@gmail.com  או צלצלו 050-9260882 הילה צור שינזי, פלפל-לה שירותי כתיבה ועריכת תוכן לעסקים.

דילוג לתוכן