תוכן שיווקי לחברות קייטרינג ואיך למנף תוכן וויזואלי למכירות? (מאמר- תכל'ס)

אוכל הוא אחד מהתכנים, הפופולאריים ביותר ברשתות החברתיות, אין אחד, שלא עוצר להתבונן קצת יותר, לוקח השראה מצורת ההגשה, ומנסה לנחש את המרכיבים במנה, הצבעוניות מסקרנת, הניחוחות מצליחים "לעבור דרך המסך", ותמונה טובה, תזכה, ברוב המקרים, לתפוצה ויראלית.
במאמר היום, אנסה לתת רעיונות ומקורות השראה על דרכים למינוף התכנים הוויזואליים שלכם למכירות?

ראו את התמונה, סימנו לייק, הגיבו WOW ושם זה נגמר...

מי מאתנו, שמתחזק ערוצים דיגיטליים, ומשקיע מאמצים רבים ביצירת הוויז'ואל הנכון, לא נתקל בתסריט המתסכל הזה, כאשר מחד הדף השיג את החשיפה, ומאידך לא המיר ליצירת קשר או מכירה. התאמתם את המפות לשולחן, סידרתם את המנות בצורה מושלמת, יצרתם חגיגה של צבעים, והכל בשביל לייק? האמת היא שכן.

בעידן, שבוא רמת הקשב של הלקוח היא המצרך החשוב ביותר, "לייק" ואפילו "תגובה" היא הישג די גדול. הרעיון הוא ליצור זהות עסקית וחשיפה חוזרת של הזהות הזאת, להתנהל כמו מגזין יומי עסקי, שמספר אודות הפרויקטים, שלקחתם בהם חלק, להביא את  אותו אירוע מזוויות שונות,  ולהקפיד על 3 אלמנטים מרכזיים, שישתלבו בין התמונות:
חיוכים
עיניים
ידיים

מדוע?

כי בבליל של מסרים בשוק קטן, נישתי, שמתחרה על אותו קהל יעד, אתם צריכים להיות זכירים.
והדרך לעשות זאת היא בשמירה על פשטות ומחוות אנושיות, ומה יותר אנושי ממגע ידיים, חיוך ומבט עיניים?

מה לא לעשות?

לא להתפזר

נתקלתי באתרים של חברות קייטרינג ובדפי פייסבוק ואינסטגרם, שנותנים רעיונות למתכונים… נהדר! אבל חוטא למטרה.

לתת משקל רב לתמונות
נתקלתי בתופעה נוספת, שגרמה לי "לאבד עניין" כשראיתי רק תמונות, ללא הסברים נלווים על החשיבה מאחורי ההגשה, מה היתה בקשת הלקוח? איך הצליחו להשיג אותה באופן יצירתי? אם היתה בקשה מיוחדת ומורכבת, איך הצליחו להתמודד עמה? ולא פחות חשוב? איזו תחושה הצליחו לממש עבור המארחים שלהם? (פעמים רבות, זהו מידע, שמועבר "כדרך אגב" ולא באופן ישיר, אך איש מקצוע עם אינטליגנציה רגשית וחברתית גבוהה יוכל לקלוט את "הבקשה הסמויה" ולעשות משהו אדיר עבור הלקוחות שלו) 

לא להתחכם

כשאני קוראת על אוכל, אני פוגשת לעיתים תיאורים ציוריים, ליריים ממש, שהופכים את חווית האכילה למשהו, הגדול ממידותיו. אנחנו אוכלים, זה צורך בסיסי, זו פעולה, שאנו עושים לפחות 3 פעמים ביום, אז מדוע לבחור דווקא במילים "מנופחות", "מתוחכמות", "מפוצצות" ו"גדולות". אני ממליצה להישאר בגובה העיניים ולשדר נגישות.

לסיכום, במה כן תתמקד כתיבת התוכן של האתר?

כתיבת תוכן לאתרי חברות קייטרינג ולרשתות החברתיות תתמקד ביצירתיות שלכם, בגאוניות מאחורי הביצוע, בבקשה של הלקוח, ובתוצאה, שהושגה.
חשוב להקפיד לעדכן את תמונות האתר, באופן תדיר, להפוך אותו לאינפורמטיבי ונגיש.
אפשר ומומלץ לכתוב תכנים על  מקורות להשראה, סקירה של אירועים עולמיים, ולתת את נקודת המבט שלכם כאמני ומומחי קייטרינג.
כי אחרי הכל, אתם עוסקים בעולם של אירוח, עולם של חוויות, טעמים, ריגושים והמון שמחה. ולא בכדי ידוע, שמצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות החשובות והאהובות ביותר בין אדם לחברו.

היו מארחים טובים, היו אנשי שירות אדיבים! והברכה תלווה אתכם לכל מקום בו תעניקו מיצירתכם.

הילה צור שינזי, פלפל-לה כתיבת תוכן לעסקים, לפרטים והזמנות: 0509260882, hillaschi@gmail.com או ממש כאן, דרך האתר

דילוג לתוכן