שיווק דיגיטלי: ארבעת כללי הזהב למינוף המותג דרך אתר הבית

העסק שלך יציב? העלית את האפשרות להרחיב את הפעילות מעבר לרשתות החברתיות? בחנת צמצום של סניפים ומעבר לאונליין? אם ענית לחיוב על לפחות על אחת מהשאלות, סימן שהגיע הזמן להקים אתר אינטרנט משלך. לפניך ארבעת כללי הזהב שיסייעו לך למנף את המותג דרך האתר.

סוף מעשה במחשבה תחילה

עסקים רבים אשר מקימים אתר אינטרנט מתחילים בפרויקט בו רב הנסתר על הגלוי, וזאת כיוון שלעיתים הם לא יודעים מאין להתחיל ולאילו אנשי שירות לחבור. נוסף לכך, השוק רחב וישנם אנשי מקצוע רבים, שמשיקים לאתר בנקודות שונות:

  • בוני אתרים שלמעשה מקימים את האתר על פלטפורמה רווחת כמו וויקס, וורדפרס, מג'נטו וכן הלאה
  • מעצבי אתרים – שאלו הם מומחי הגרפיקה ותפקידם הוא ליצור את המיתוג ואת השפה העיצובית שתלווה את המותג
  • מקדמי אתרים וחברות פרסום- שתפקידם לקדם ביטויי מפתח הקשורים לשוק ולתחום העיסוק של המותג, לשלב קישורים בתוך האתר ומחוצה לו. כמו כן הם עוסקים בקידום תוכן באתרים חיצוניים המפנים ישירות אל האתר ולמעשה תורמים בכך להעלאת את המודעות לאתר דרך אותן פעולות
  • כותבי תוכן – אנשי מילה, חלקם בוגרי לימודי כתיבת תוכן, חלקם אנשי שיווק ומכירות בעברם, חלקם אקדמאים לאחר הסבה- אשר המשותף לכולם הוא היכולת לספר סיפור ולהעביר מסר ברור עם זיקה שיווקית מובהקת, שמטרתה ברורה – להעלות את המודעות למותג ובפרט למוצרים, לשירותים ולערכים המנחים ולהניע את הקוראים לבצע פעולה כלשהי. בהקשר זה אציין שישנם כותבי תוכן, אשר מאפיינים אתרים ובעלי ידע שיווקי רחב היקף וישנם כותבי תוכן, אשר מתמקדים בכתיבת SEO (כתיבת קידום אתרים)
 
  • חברות אחסון – בעזרתן האתר שלכם מאוזכר במנוע החיפוש (מאונקדס, בשפה המקצועית) ההתקשרות עם חברת האחסון נעשית בחוזה שנתי, ויש לה תפקיד חשוב לשמור על פרטיות האתר, אבטחתו והגנתו מפני התקפות סייבר ולתת מענה בכל הקשור להתקנת עדכונים.
  • חברות המציעות כתובת לאתר – כתובת האתר, שורת ה-URL נקראת גם "דומיין", הרכישה של כתובת אלקטרונית לאתר היא חד-פעמית, ומקנה לכם זכות בעלים שתשמש את האתר שלכם מעתה ואילך.
  • חברות המציעות תבניות עיצוב- אם יש באפשרותכם לבנות אתר בכוחות עצמכם באמצעות הדרכה מעשית או באמצעות קריאה בפורומים תוכלו לרכוש תבניות עיצוב, שנתמכות בשפה העברית בעלות של כמה עשרות דולרים (או יותר, בהתאם לסוג התבנית שתבחרו)

 

ולשאלת השאלות – כיצד ניתן להתניע את הקמת האתר?

ובכן כל בעל עסק יכול להתקשר עם חברת פרסום, אשר עובדת במקביל עם מספר ספקים ותוכל להפנות אותך אל בעלי המקצוע המתאימים ביותר. נוסף לכך כל בעל עסק יכול לבצע סקרים אינטרנטיים ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש ולאתר את אנשי המקצוע בכוחות עצמו. אני ממליצה להתחיל דווקא מתהליך המיתוג, שיש בכוחו לסייע לך בהבנה מיהו קהל הלקוחות שלך וכיצד נכון יהיה לפנות אליו. תהליך המיתוג הוא הבסיס לעיצוב האתר ומהווה את הבסיס לבחירת השפה השיווקית שתלווה את המותג. אגב כל בעל עסק, גם אם אינו מנוסה בשיווק יוכל להיעזר במדריך הזה כדי להתניע את התהליך.

גוגל אוהב אתרים שמתעדכנים באופן תדיר

גוגל הוא מנוע החיפוש, שנמצא בשימוש הרווח ביותר, ולכן כשרוצים לחפש משהו פותחים את דפדפן הכרום על האתר של גוגל. האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש הראשונות ובדפים הראשונים הם האתרים שמתעדכנים באופן תדיר, בין אם מדובר על עדכון של מוצרים לאתר ובין אם מדובר על עדכון של תוכן לאתר. זו הסיבה, שאני מציעה לכל אדם שמתכנן להקים אתר לעסק שלו – היא לכתוב תוכן, לפחות אחת לחודש, ואם אפשר יותר אז מה טוב. העלאת תכנים, תקדם את האתר ותסייע לך להתבלט על שאר המתחרים.

התקדמו "תוך כדי תנועה"

בחמשת שנותיי ככותבת תוכן שיווקי לעסקים הייתי עדה לאתרים בתהליכי הקמה שמעולם לא הסתיימו. מעבר למפח הנפש ולהפסד ההשקעה הכספית מדובר פה על החמצה של הזדמנות עסקית "לצאת אל הדרך" ולפתוח שער דיגיטלי אל העולם ללא הגבלה גאוגרפית. אתרים לעולם לא יהיו מושלמים, אלו יכולים להיות טובים, או עונים על הצורך, אבל כדי להגיע לתוצאה מושלמת נדרש "זמן הבשלה" כלשהו – כלומר זמן שהאתרים פועלים, ובעל העסק לומד את התחום, מבין את "הרחשים מן השטח" בוחן את השוק והמתחרים ומשפר את האתר תוך כדי תנועה. אני ממליצה לתת לאתר להתקדם "תוך כדי תנועה" ולעלות לאוויר כאשר האתר מתפקד – גם אם אינו מושלם – יש לזכור אלו רק דפי אינטרנט, כך שניתן לעדכן אותם בכל עת (והודות לטכנולוגיה גם בקלות יתרה)

הגדרת תקציב להקמה ותקציב לתחזוקה

קיימים שני תקציבים מרכזיים לאתר :

  • התקציב הראשון – תקציב הקמה שנוגע לעלויות חד-פעמיות לעיצוב האתר, רכישת הדומיין, תבנית העיצוב, תוספים שונים להעשרת חווית המשתמש והתקשרות לאנשי מקצוע שונים (מקימי אתרים למשל)
 
  • התקציב השני – עלות תחזוקה חודשית שוטפת שמיועדת לכתיבת מאמרים לאתר, יצירת תוכן, קידום האתר במנועי החיפוש באמצעות חברות פרסום או מקדמי אתרים עצמאיים, שעות עבודה של מעצב האתר לביצוע תיקונים, עלות שירותי אחסון חודשית (כ-60$) ועלויות לפרסום ברשתות החברתיות או במסעות פרסום בגוגל. הניסיון מלמד, שככל שמשקיעים בתוכן האתר באופן שוטף כך ניתן למזער באופן יחסי את העלויות המוקצות לפרסום (אלא אם כן יש לכם שירות או מוצר שיניב הכנסה נאה וצפוי להחזיר את עלות הפרסום) אלו שיקולים אחרים, שאשמח כמובן להרחיב עליהם גם בשיחה אישית וגם במאמר אחר.

אני מזמינה אותך לחשוב מה העלות שתוקצה לשיווק ולפרסום ומה התוצאות שיתקבלו לקבל ממהלכים אלו – כדאי לנסות להיות פרטניים ככל הניתן, כיוון שתשובות רווחות כמו: "כמה שיותר" רק יקשו על חלוקת התקציב. 

כך למשל – אם אשקיע 700 ₪ לכתיבה של שלושה מאמרים שיווקיים לאתר מדי חודש- אני צופה שלאחר כשנה כאשר יהיו לי מעל ל-30 מאמרים באתר האתר שלי יופיע בעמוד הראשון במנוע החיפוש, ואוכל להגיע ליותר לקוחות. אלו יעדים מדידים, שדורשים זמן אך הם ברי השגה.

מקווה שהנהנתם, ואשמח לסייע לכם בתהליכי הקמת האתר העסקי ובפרט בכתיבת התוכן לאתר.

ליצירת קשר כתבו לי hillaschi@gmail.com  או צלצלו : 050-9260882 הילה צור שינזי, עורכת תוכן ולשון, פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים.

דילוג לתוכן