ארוחת ערב לחבר או לחברה ללא גלוטן

המתכון הלא סודי ללחמניות גבינה ברזילאיות

עוד ביום שבנינו אובחן עם צליאק, החלטנו אני ובעלי שאול, שהבית יהפוך ל-100% ללא גלוטן. ניקינו כלים, קרצפנו את התנור, רכשנו מיקסר חדש, הברקנו את המטבח ויצאנו למסע קולינרי חובק עולם – שגילה לנו מתכונים טעימים וקלים מהיבשת הדרומית – דרום אמריקה. בעלי ברזילאי והוא שמח שנתחיל לבשל מאכלי ילדות ביניהם גולת הכותרת – לחמניות גבינה.

לחמניות גבינה כנשנוש וכארוחה.

לחמניות הגבינה הן לחמניות ביס קטנות, חלביות, מלוחות ונימוחות או קריספיות (תלוי כמה זמן אפיתם) שממלאות את הפה בטעמים משובחים, אהובות מאוד גם על ילדים וגם על מבוגרים, המתכון המנצח הזה מלווה אותי כבר שנתיים, נחשב למנת פתיחה לאירוח ולפעמים גם כארוחה שלמה. זמן ההכנה: עשר דקות, זמן האפייה:  כ-30-20 דקות תלוי ברמת הנימוחות הרצויה והטעם – משובח. שנתחיל?

חומרי הבסיס:

קמח טפיוקה (אני רכשתי את הקמח הזה) הוא היחיד שמצליח לי. צירפתי תמונה עם פרטי האריזה)

100 מיליליטר חלב

100 מיליליטר מים

50 מיליליטר שמן

2 ביצים

כפית מלח וחצי.

150-100 גרם פרמז'ן או שילוב של פרמז'ן, מוצרלה, גאודה.

וזהו!

מה עושים?

מערבבים את כל החומרים בקערה על לקבלת בלילה קשיחה יחסית, מרפדים תבנית בנייר אפייה, מחממים את התנור ל-180 מעלות על מצב טורבו ומתחילים לגלגל.
מגלגלים היטב עד שמקבלים כדור קטן בגודל כדור פינג פונג, חלק ועגלגל, מניחים על התבנית ומכניסים לתנור לאפייה, מחכים עד שריח ממכר מציף את החדר בנינוחות שמושכים את אפכם לתנור. אני אופה עד להשחמה כך שמתקבל גוון קרמי-כהה, אבל לא יותר, כיוון שאחר כך הלחמניות הופכות לקשיחות מדי, והילדים שלי פחות אוהבים את התחושה הזו.

לחמניות בהירות מדי יהיו נימוחות מדי לחך, ולעניות דעתי, זה פוגע בחוויה. אני ממליצה לנסות כמה פעמים עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

מה לא לעשות?

מניסיון, עדיף לא לנסות לאפות עם קמח טפיוקה אחר שקניתם בחנות, קשה מאוד להגיע לתוצאה המדויקת של המתכון, יש משהו מיוחד בקמח הזה, שמביא אותי לתוצאה המדויקת ולטעם מושלם, שכיף לחזור עליו. הכמות מדודה ואפשר לייצר ממנה כ-36 לחמניות גבינה שמתחסלות בשניות בודדות.

דגשים חשובים שכדאי להכיר

  • מומלץ לאכול כשחם!
  • הלחמניות לא מתאימות להקפאה
  • עדיף להכין כחצי שעה לפני ההגשה (זמן הכנה כולל כ-חצי שעה)
  • אפשר לא להיות מדויקים עם הכמויות, קצת יותר חלב או שמן, הטעם נשמר.
  • עדיף לא להחליף לחלב צמחי – התוצאה טובה ואפשרית, אבל פחות טעימה.
  • אין תחליף לביצים במתכון הזה.
  • ניסיתי לאפות עם גבינה צהובה, טעים, אבל מרחיק את המנה מהמהות שלה.

ספרו לי אם הצלחתם? בתיאבון!

דילוג לתוכן