איך לכתוב פוסט לפייסבוק

כיצד לכתוב פוסט פייסבוק?

לאחרונה הגיעה אלי עורכת דין שביקשה שירות לעריכת טקסטים, מדובר בעורכת דין שהחליטה לפתוח משרד לאחר מספר שנים של עבודה במשרד עורכי דין גדול. לצורך פרסום העסק היא הקימה דף פייסבוק מקצועי והחלה לכתוב תוכן, אבל משהו "לא עבד" שם, התוכן היה טוב, איכותי, נכון גם מהביטים משפטיים, אבל המסר היה כבד, מסורבל, כתוב בשפה משפטית מדי, ובמילים אחרות, הרחיק את הקוראים.

כולנו יודעים לכתוב

עורכת הדין הנכבדה והיקרה ידעה לכתוב, בזה אין ספק, היא חיברה משפטים והסבירה את הרעיון הכללי מאחורי הטקסט, אך השאלות העיקריות הן האם היא ידעה לתמצת את המסר? להעביר את התכלית להתחלה ו"לתפוס" את העין של הקורא ברגע אחד? הרי זו השאיפה של כולנו – ליצור פוסט פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין שמחד נדרש להיות ברור וקליט ומנגד נדרש לעורר רגש מסוים. כיצד עושים זאת, הנה כמה טיפים שתוכלו ליישם כבר עכשיו.

הצעד הראשון – הכנה לקראת הכתיבה.

יש לכם רעיון לפוסט? נהדר, רגע לפני שאתם מניחים את האצבעות על המקלדת השיבו על שתי שאלות:

  • מה מטרת הפוסט?
  • למי הוא פונה?

לדוגמה: עורכת הדין החליטה לכתוב על ניכור הורי.

מטרת הפוסט: לעורר רגש ולהראות שיש פתרונות.
למי היא פונה: הורים גרושים ועורכי דין שעוקבים אחריה

השלב השני – בחירת השפה לפוסט

השפה נגזרת מקהל היעד, אך יש להתאים אותה למכנה המשותף הרחב ביותר. בדוגמה של עורכת הדין יש משפטנים, שיכולים לקרוא שפה משפטית ורגילים לניסוחים משפטיים, לעומת זאת האדם מן הישוב, שלא רגיל להתפלפלויות ולהתנסחות גבוהה יכול "ללכת לאיבוד" ולעשות את מה שאף אחד מאיתנו לא רוצה שיעשה – לגלול הלאה.

עם זאת כיוון שמדובר בעורכת דין אין טעם שהיא תכתוב בשפת הרחוב ולכן הדרך הנכונה היא להוריד את משלב השפה, ובמילים אחרות, במקום המילה: "תהיינה", היא יכולה לכתוב: הן יהיו, ניתן אף לבחור מילות קישור פשוטות יותר, וכמובן מומלץ לקצר משפטים ולתמצת את הטקסט. זכרו זו לא הכמות אלא האיכות שקובעת.

השלב השלישי – העבירו את התכלית להתחלה.

קל לזכור את זה: "תכלית בהתחלה" והכוונה במקרה זה למסר הסופי לדוגמה: זהו מקרה שכנגד כל הסיכויים זכה במשפט. כמה פשוט וככה קליט. בדרך זו אתם מסייעים לקורא לנווט ויוצרים ציפייה.

השלב הרביעי – לתמצת.

כתבתם פוסט? כל הכבוד! עכשיו אתם צריכים לקצץ אותו כמה שניתן, סכמו משפטים, קצרו רעיונות שמתפרסים על פני שלוש שורות לשורה אחת, המעיטו בפרטים אם אלו מסבכים את ההבנה של הקורא הפשוט, זכרו שהמדיום מעודד את הקורא לגלול לקראת הדבר הבא, אין לו זמן להתאמץ ולהבין מסרים מורכבים, הוא הולך לאיבוד, מפספס אתכם ואתם מפספסים אותו. תמצתו.

השלב החמישי – קראו בקול.

הטיפ הזה מיושם אצלי כדרך קבע, אני מפרסמת טקסט רק לאחר שאהבתי את "המנגינה" שלו, כן טקסט הוא כמו מוזיקה, וצריכה להיות לו תנועה, וצריך להיות לו קצב, האם ניתן לקרוא את הטקסט שלכם בקלות? האם ניתן לקריין אותו? קראו את הטקסט בקול ובצעו תיקונים ככל שיעלה הצורך. אני יכולה להבטיח לכם שעם הזמן אתם תשתפרו ותכתבו טקסטים מעולים רק בזכות הטיפ הקטן והחשוב הזה.

השלב השישי – העבירו את הטקסט לעורך תוכן או עורך לשוני.

זהו שלב רשות, אך הוא חשוב בפרט כשפוסעים את הצעדים הראשוניים בשבילי הכתיבה השיווקית. בקשו מאיש מקצוע הבקיא בעולם הכתיבה לבחון את הטקסט שלכם, בקשו ממנו לערוך אותו וללחוץ על כפתור "מעקב אחר שינויים" כדי שתוכלו ללמוד ממנו ולהשתפר בהתאם.

מקווה מאוד שמדריך זה יהיה לכם לעזר, מזמינה אתכם להתייעץ וכמובן להתנסות בכתיבה לרשתות החברתיות בכוחות עצמכם. אני עומדת לשירותכם לצורך עריכה של טקסטים קיימים ולצורך כתיבה של טקסטים חדשים.

הילה צור-שינזי, עורכת לשון ותוכן, פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים. ליצירת קשר צלצלו: 050-9260882 או כתבו לי: hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן