רעיונות לשדרוג הבית ממעצבי פנים

אנחנו בתקופת האביב וזה הזמן לאוורר את הבית במלוא מובן המילה. כמי שעוסקת בכתיבת תוכן למעצבי פנים ובכלל למעצבים רב-תחומיים אספתי מספר טיפים מעניינים, שיאפשרו לכם לשדרג את הבית במאמץ יחסית קטן וליהנות מאווירה אביבית, מחודשת ומרעננת. הנה הם לפניכם.

העצמת האור הטבעי.

אור טבעי הוא משאב יקר לבית, האור מטהר, חוסך בהוצאות החשמל ותורם למצב רוח משופר. דירה מוארת נתפשת בראייה מרחבית כדירה גדולה יותר, והדרך הקלה ביותר להאיר דירה היא בפתיחת חלונות. אם הפרטיות חשובה לכם, תוכלו להיעזר בווילונות מבד טול או בווילונות בהירים שקופים למחצה (מפשתן או מכותנה) שירככו את החלל וגם את עוצמת האור שחודרת מבעד לחלונות (בעיקר כאשר החלון פונה לדרום) .

המלצה למתקדמים ממעצבי פנים ששמים דגש על תאורה: רוצים להאיר חללים חשוכים? הציבו מול מקור האור צנצנות זכוכית או מתכת, אפשר להניח בפנים כמה ענפים של עשבי תיבול או פרחים, במהרה תבחינו שקרני השמש משתקפות מבעדם ומכפילות את האור הטבעי בחלל. טיפ נוסף: הציבו מראה או מספר מראות מול מקור האור, תוכלו לנתב את האור למקומות אפלים יותר, אם תציבו מראה שמשקפת אור מול מראה אחרת בחלל פנימי יותר. והתוצאה – חלל מואר במאמץ קל וכמעט ללא עלות.

לחשוף את הרצפה

רצפה חשופה יוצרת רושם של חלל גדול יותר אך לא רק, כאשר אנחנו פוסעים בבית בנוחות בין מעברים רחבים יחסים, אנחנו נינוחים יותר. כיצד ניתן למתן את הדחיסות? ובכן תמיד אפשר ורצוי לפנות פריטים שלא מצויים בשימוש – לדוגמה: להסכים שלא מכניסים פריטים חדשים לבית לפני שמוציאים פריטים ישנים, או פשוט למכור במכירות גראג' או יד שנייה פריטים שלא נמצאים בשימוש. אולי הפריט שלכם מכביד עליכם, אבל הוא יכול להיות בעל ערך רב לאדם אחר, ולכן אפשר גם למסור לנזקקים, תמיד יש בקבוצות אנשים שמגייסים ציוד לחיילים בודדים ולמשפחות קשות-יום.  

כיצד לכתוב תוכן שיווקי למעצבים ולעסקים בתחומי העיצוב בראייה הוליסטית.

טיפ מספרו של טרנס קונרן – טרנס קונרן מייסד רשת "הביטאט" ומעצב-על כתב את הספר "מרגיש בבית" (יש לי מעט השגות לתרגום החופשי של המושג "it feels like" ורוב הסיכויים שהייתי מתרגמת את שם הספר ל"להרגיש בבית" אבל זה כבר למאמר אחר :)) בספרו טרנס קונרן ממליץ על פינוי שטח הרצפה והצבה של פחים, ספריות, סלים או כל אביזר אחר שמטרתו לסייע לנו לשמור על הסדר.

טרנס משתף את הקוראים בשתי עצות שימושיות:
הראשונה – לפני שמסדרים את הבית מחדש, חשוב להוציא את כל התכולה ולהכניס חזרה רק את מה שהוא בר-שימוש, ונחוץ לסגנון החיים ולסדר היום שלנו, את יתר הדברים יש להשליך לפח, למסור או למכור.

השנייה – להבין מה יוצר עומס על החלל, לדוגמה – מעילים שמושלכים על הספה, צלחות שנותרות על השולחן לאחר הארוחה, פחי אשפה שחסרים, ואז לתת מענה לצורך. במילים אחרות, טרנס קורנן מזמין אותנו להרגיש בבית לא על ידי שינוי הרגלים או על ידי משטר סדר מוקפד, אלא על ידי הוספת אביזרים שייסעו לנו לשמור על הסדר. חשבו על העצה שלו ביחס לסגנון החיים שלכם, ויישמו אותה. מניסיון אישי – תהיו מופתעים לטובה.

השתמשו בגובה החלל.

קירות הבית הם משאב חשוב שייסע לכם לפנות שטח רצפה, הנה כמה דוגמאות מומלצות ממעצבי פנים: החליפו שידות מגרות במדפים, נורות עומדות בנורות תלויות, שולחנות עבודה קטנים בשולחנות מתקפלים תלויים ועוד. תוכלו להיעזר במדפים לאחסון של כריות ופריטי טקסטיל נוספים, שיוסיפו צבע לחלל, היעזרו בהם כרקע מרשים לספה, ושלבו בין אחסון סמוי לאחסון גלוי, ברשת תמצאו אינספור רעיונות ליישום עצמי, תהיו מופתעים לגלות עד כמה זה פשוט, ועד כמה זה מעצים לאחוז במקדחה ולשדרג את חלל המגורים במו ידיכם!

"עומס" מול "ניקיון"

הבתים המודרניים שונים מאוד מהבתים של אמצע המאה הקודמת, המטבחים ופינות האוכל הועברו מחללים אפלים וצרים בצדי הבית אל החלל המרכזי, שהוא חלל המגורים. מצב זה שמאפשר פתיחות רבה ותקשורת פתוחה יותר מציב גם אתגר לא מבוטל – שמירה על הסדר וצמצום גירויים בעיניים – כי גם מרחב מגורים מסודר מאוד שעמוס בפריטים עלול להשרות תחושה של דוחק ואף חנק – תחושה שרחוקה מאוד ממרחב חיים המשרה נינוחות ומזמין למנוחה.  

מה אפשר לעשות? מעצבי פנים ממליצים לגייס לשורותינו את עקרונות הצבע והיחס מעולם האומנות. הנה כמה רעיונות מעניינים למחשבה:

שדרוג פינת האוכל: מקמו תמונה גדולה מאחורי פינת האוכל, תוכלו לשדרג אותה גם עם גוף תאורה או אפילו אהיל עם מוטיב דומה או זהה או מנוגד (צבע, צורה, מרקם)

שדרוג ספרייה: אפשר לסדר את הספרים בצורה יצירתית, כאשר חלקם מוצב בעמידה חלקם מונח "בשכיבה" וחלקם מופנים קדימה (כשכריכה הראשית פונה אל החלל)

שדרוג הקיר מאחורי הספה: תמונה, תבליט, יצירת אומנות, עציצים, מקרמה, הרעיונות רבים והעקרון פשוט, לשמור על יחס של 1/3 "עמוס" ושני שלישים חפים מכל גירוי – אם ברצונכם לקבל בית "מאוזן", אך אם אתם טיפוסים אקלקטיים, פשוט צרו לכם קיר גלריה מעניין "ועמוס" בכל טוב, מוטיב שייסע לכם לנתב למקום את יצירתי את הנטייה לאספנות.

שדרוג חדר שינה: חדר שינה הוא מרחב למרגוע ולרגשות, ולכן מעצבי פנים "לרפד" ו"לרכך" האווירה באמצעות טקסטיל שטיח בד שחציו מונח תחת המיטה, וילון נייר או וילון נגלל, גוף תאורה יפה וגופי תאורה נוספים בצדי הקיר או על שידה, אם יש מקום אפשר להוסיף כורסה קטנה אך לא חובה, וודאו שנוח לכם בחדר, שדלתות הארון נפתחות במלואן ויישמו עקרון אחד מעולם הפנג שווי – הציבו את המיטה במיקום שקט יחסית ולא בין שני פתחים – מה שגורם לבריחת אנרגיית החיים (הצ'י)  המלצות נוספות: חשוב למתן את המראות בחדר השינה, מראה קטנה אפשרית, ועדיף שלא תשקיף אל המיטה.

שדרוג חדרי ילדים: גם כאן הדגש של מעצבי פנים הוא על השקט ועל שימושיות, צבעים שתואמים את עולם הילדים, שילוב של דמויות או משחקים באחסון גלוי ובאחסון סמוי, השארת מרחב מספק למעברים.

המאמר נכתב כחלק מתפישת העולם שלי שדוגלת בחיים ים תיכוניים מאוזנים, אני מקווה שמהמאמר היה לכם לעזר ונתן לכם השראה, אם אהבתם את התוכן והתחברתם לעולמי, אשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלי, ואשלח אליכם תוכן נוסף!

המשך יום נעים.

הילה צור-שינזי, פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים.

דילוג לתוכן