כיצד אני מתמודדת עם המשקל ושומרת על אורח חיים בריא?

מאז ומתמיד אני בדיאטה עוד בגיל 16 ניסיתי את הדיאטה מהמדור של אודטה שוורץ ב"ידיעות אחרונות" – קוטג' וגזר, סלט כרוב עם מלח ושמן, בהמשך ניסיתי צום פירות וירקות למשך חמישה ימים, אחר כך, הורדתי גלוטן (עוד לפני שהבנתי שאין לי אפשרות אחרת), ניסיתי גם קיטו, אני צמחונית, ניסיתי דיאטת 1,000 קלוריות, דיאטת לחמים, דיאטת שריפת שומנים (הכול עם אפס אחוז שומן) ועוד כהנה וכהנה – שבעיקר גזלו ממני את חדוות הבישול ושמחת החיים. במאמר זה אני אספר על התהליך ועל המסקנות.

לכל אחד יש משקל אידיאלי

המשקל האידיאלי של כל אחד ואחת מאיתנו מבוסס על מדדי BMI – שילוב של גובה, משקל, אחוזי שומן, גיל, מין. BMI תקין עשוי להעיד על העדר דלקתיות בגוף (השמנה היא דלקת), ולכן חשוב לשאוף אליו, אם רוצים להאריך ימים ולחיות חיים איכותיים ומתפקדים. עם זאת וחרף המודעות הגבוהה לשמירה על המשקל ולפעילות ספורטיבית – רובנו סובלים מהשמנת יתר, ולמעשה השמנת יתר היא המגפה הגדולה של המאה ה-21.

שמירה על משקל תקין – הפיתויים של העולם המודרני

השמנת יתר היא נחלת הכלל – אבל למה? אם תיכנסו לסופר מרקט תמצאתראו בעיקר מוצרים מתועשים, קופסאות ועוד קופסאות של דגנים, ארוחות מוכנות, חטיפים, שתייה ממותקת ועוד שבכולם יש סוכר, מלח, משפרי טעם ומרכיבים שאמורים לגרום לכם לרצות מהם עוד ועוד. בעולם המודרני הרבה יותר קל לחטוף חטיף כארוחה ו"לסגור פינה", גם אם זה חטיף בריא. אחת לכמה זמן זה באמת פתרון לא רע, אבל כשזה הופך להרגל, אנחנו פוגעים בבריאות שלנו, באוכלוסיית חיידקי המעיים שלנו ומחלישים את מערכת החיסון.  

מה הקרבתי כדי לשמור על משקל תקין?

הקרבתי את הספונטניות, הבנתי שהתשובה למשקל תקין לא תהיה בחטיף במבה קטן עם תמר כארוחת ביניים, אלא בהצטיידות מראש. רק במקרים מורכבים, למשל כשאני עוברת ממקום למקום מבלי לעצור בבית, אני ניגשת למקררי הסופר ורוכשת יוגורט, פרי ומרכיבה לי ארוחה משביעה יותר, אני נוהגת כך גם עם ילדיי. כמובן שילדיי אוכלים חטיפים, אבל הטוב עולה על הרע, כי תמיד התפריט שלהם יכלול פירות וירקות לרוב, מוצרים טבעיים מן החי ולבסוף חטיף או ממתק.

האם כל אחד יכול לבשל בבית?

כן, גם אם יש לך כירה קטנה בודדה, גם אם המטבח שלך הוא חלל פצפצון ביחידת דיור שעולה לך יותר מדי כסף. גם אם אין לך משטח עבודה וגם אם הכיור שלך משרת אותך לצחצוח שיניים. ברגע שיש לך מים זורמים בבית וחשמל – אפשר לבשל אוכל טרי. זה אומנם יהיה פחות נוח, אבל לא בלתי אפשרי.

למה אני משתפת אותך בזה?

כי היו לי תירוצים רבים כל כך להיכנע לקלות של החיים המודרניים, לנוחות של ארוחה מוכנה, לחימום מנה חמה במיקרוגל, עד שהרגשתי ריקנות אוימה. זה מעליב כל כך להסתפק באוכל תעשייתי, שאפשר לבד במאמץ קל ליהנות מאוכל בריא וטעים. אני למדתי בישול מבלוגרים ומשפים. כשאני משתפת אותך, אני מרגישה פחות בודדה, כיוון שהמסע האישי שלי, יכול להיות גם המסע שלך. הנה כמה אנשים שהקלו מאוד על המסע הקולינרי שלי ובזכותם אני מבשלת אוכל בריא וטרי.

המלצות לשפים ולבלוגרים בתחום המזון

אני מצרפת לפה כמה קישורים לעמודי אינסטגרם של כמה שפים ובלוגרים שהקלו מאוד על הצעדים הראשונים שלי במטבח

דקלה בסון- דיאטנית קלינית

עם דקלה עברתי תהליך לירידה במשקל, ואני נעזרת רבות במתכונים הקלים שלה, שרובים ללא גלוטן. לאחרונה דקלה השיקה סדנה להורדת שומן בטני, לאחרונה היא מדגישה את הנושא של המנופאוזה.  

https://www.instagram.com/diklabason/

איילת מיקרוביום

איילת מלווה אותי בתהליך לגיוון המיקרוביום, ממליצה מאוד ללמוד ממנה כיצד לאכול נכון ולשמור על הבריאות.

https://www.instagram.com/ayelet_microbiome/

זוהר לוסטינגר בשן

נחשפתי לספר של זוהר עוד בשנת 2013 והתאהבתי בפשטות ובעושר, יש לה מתכונים נהדרים, כולם על טהרת החומרים הטבעיים, הרבה טבעוני, גם ללא גלוטן. מומלץ לעקוב.

https://www.instagram.com/zoharlustigerbashan/

גאיה מתכונים ללא גלוטן

עמוד מקסים עם המון מתכונים קלים לאפייה, כמובן ללא גלוטן

https://www.instagram.com/glutenfree.gaia/

שחר סמית- מאמנת בריאות

שחר מנחה סדנאות לתזונה בריאה וקלה, הסרטונים שלה נותנים השראה רבה לבחור בריא יותר. צלחות הפירות שלה תמיד מרחיקות אותי מהבמבה האדומה. ממליצה בחום לעקוב ולקבל השראה.

https://www.instagram.com/shachar_smit/

אורי מאיר-צז'יק

מי שמכיר יודע, האיש הזה הוא מעיין של ידע – התססות, הנבטות, החמצות, פשוט תענוג לקרוא וללמוד ממנו. לאחרונה הוא השיק את המזווה הבריא, מפגש שבועי להעשרת הידע, מומלץ מאוד לעקוב

https://www.instagram.com/foodhistory/

שיר דיב- נטורופתית

המון טיפים איכותיים שיעזרו לך להתחיל לאכול בריא יותר.

https://www.instagram.com/shir.div/

אורניתוש- ללא גלוטן

אורנית היא שם דבר בקהילת הצליאק, היא גם משתתפת פעילה בנופשי הצליאק, ויש לה סדנאות ומתכונים קלים שתמיד מצליחים לי (עוגת השיש היא סיפור הצלחה)! ממליצה בחום לעקוב ולהירשם לאחת מהסדנאות

https://www.instagram.com/oranitush_glutenfree/

עוז תלם

עוז הוא מלך הכרובית, האיש הזה הוא ההשראה הגדולה ביותר שלי למטבח, בזכותו אספתי מספר מתכונים מוצלחים, התגברתי  על הפחד ולמדתי לבשל, אני ממליצה בחום לעקוב ולהצטרף למסע קולינרי בגובה העיניים.

https://www.instagram.com/oztelem/

נעמה גפן- נטורופטית

נעמה גפן היא שם דבר, היא מלווה תהליכי ניקוי ומעודדת לתזונה בריאה, היא אחת מההשראות שלי, עוקבת ולומדת ממנה המון.

https://www.instagram.com/naama_geffen/

ליליה- אימא ללא גלוטן

ליליה ממציאה מתכונים מושלמים לעוגות ולמאפים נימוחים, שלא נופלים בטעמם ובמרקמם ממאפים עם גלוטן. שאבתי ממנה השראה רבה, אני ממליצה לעקוב.

https://www.instagram.com/lilia_ima_glutenfree/

שקמה יעקובי בראון- טבעונית.

המון מתכונים טבעוניים, חלקם ללא גלוטן, עושר קולינרי ושמחה למיקרוביום. מומלץ בחום לעקוב, גם לא לטבעונים או לצמחונים.

https://www.instagram.com/tivoneat/

שירי עמית כץ – יוצרת מתכונים בריאים

מעבר לעובדה שכל העמוד שלה טעים במיוחד, יש לה גם מארזים. מומלץ לעקוב

https://www.instagram.com/shiriamit1/

התפריט של עדי – בית למתכונים דלי פחמימה

המון מתכונים טעימים בגרסאות רזות ובריאות. ממש מומלץ לעקוב

https://www.instagram.com/hatafrit/

לסיכום, אני מאמינה גדולה באורח חיים בריא, טבעי, נטול כעסים, הטרדות פנימיות ולחצים. בכל יום בחיי אני רוצה ושואפת לחיות חיים שאין בהם נקמה, קושי וסבל שנגרם כתוצאה מפחד. אני שואפת לחיות חיים, שבהם אני מתגברת על הפחדים שלי. רוצה לחיות חיים עם אמונה גדולה, שמה שצריך לקרות קורה. אני סבורה שתזונה בריאה ומזינה יותר נותנת כוח כדי לעשות את השינוי הרגשי החשוב הזה. כל שאיפתי היא שביתי יהיה מקום בטוח, נינוח ומאוזן. אכילה בריאה היא חלק מהותי מהמסע, איתה גם מגיעה ירידה בריאה במשקל. אם אהבת, אשמח לתגובה.

דילוג לתוכן