כיצד לכתוב את דף השירותים לאתר? מדריך למשתמש.

הכירו את אחד הדפים החשובים באתר שלכם- דף השירותים. המקום בו תוכלו לספר אודות הפעילות העסקית שלכם ואודות תהליכי העבודה המקצועיים שהנהגתם. בין אם אתם כותבים לעצמכם ובין אם שוכרים כותבת תוכן מקצועית לנושא כדאי שתתוודעו למספר עקרונות מנחים שיעשו לכם סדר בנושא.

על מה להקפיד בעת כתיבת דף שירותים מקצועי לאתר?

ישנם שלושה מוטיבים שחשוב לשים עליהם את הדגש בעת כתיבת תוכן לאתר: בהירות, נגישות ופשטות. בהירות תבוא לידי ביטוי בהפרדה בין פסקאות, שאלות ותשובות, חלוקה לנקודות ותיאור תהליך העבודה בשלבים. נגישות מתייחסת לשפה, המונחים המקצועיים, שתיעזרו בהם, הפיסוק וחלוקת המשפטים בתוך הפסקה. והפשטות תבוא לידי ביטוי בהובלת הקורא אל הנקודה, שתאפשר לו ליצור עמכם קשר, בין אם תוסיפו תיבת הנעה לפעולה ובין אם תוסיפו את השאלה : "כיצד ניתן לעזור לכם"?

האם ליצור דף הכולל את כל השירותים או ליצור קטגוריות משניות תחת הנושא?

התשובה לשאלה תלויה בהיקף התוכן שלכם. ישנם שירותים, שניתן לסכם בפסקה, ובמקרים אלו מספיק יהיה לרכז את כל השירותים תחת דף אינטרנטי אחד. כמובן שאפשר יהיה להרחיב את המידע ולכתוב על תהליך העבודה, סוגי העבודות, למי מתאים השירות, מה הוא כולל וכדומה (אתייחס לכך בהמשך המאמר) במקרה זה אפשר יהיה ליצור לכל שירות דף אינטרנטי (בשרשור או בקטגוריה נפרדת בהתאם לאפיון האתר) 

מה קודם למה, כיצד לחלק את השירותים בתוך הדף?

ככלל, השירות שאליו תרצו להפנות את עיקר תשומת הלב הוא הראשון שיופיע בדף ויש לכך סיבה מרכזית- זהו השירות שתורם לזהות המקצועית שלכם. כאשר אתם בעלי מומחיות ייחודית ראוי יהיה ליצור הפרדה בין מומחיות זאת ליתר השירותים. לדוגמה: רואי חשבון שמתמחים בהקמת חברות או בהחזרי מס שבח יציגו את הנושא בדף נפרד לדף השירותים, כי זהו למעשה הבידול העסקי שלהם. קיימת נטייה להציב את השירותים היקרים יותר בחלק העליון של הדף. אך האם הדבר נכון לקהל שלכם? או לתכנית הפיתוח העסקי שלכם? חשבו על כך בטרם תיגשו אל מלאכת הכתיבה. 

כיצד "לעבות" את כתיבת התוכן לדף השירותים?

לצורך כך הכנתי עבורכם סדרה של שאלות, שייסעו לכם לארגן את המידע ולהציג בבהירות, בנגישות ובפשטות את השירותים שלכם.
1. מתי נחוץ השירות?
2. למי הוא מתאים? (באילו תנאים, לאילו מקרים או אירועים)

3. מה משך זמן השירות?
4. האם יש שלבי עבודה בתהליך ההתקשרות מולכם?
5. באילו דרכים ניתן לפנות אליכם?
6. מה השירות עושה בפועל? מתקן, משפר, מרים
7. האם יש מקום לרשום עלויות?
 (אם כן, הבליטו אותן)
8. כיצד ניתן יהיה להזמין את השירות מכם?
9. האם יש קטגוריות בתוך השירות, כך שקהל הקוראים ידע לזהות מה מתאים לו ( לדוגמה: בשירותים לפתיחת עסק אציין את ארבעת אופני ההתאגדות ולמי הם מתאימים)
10. מהם התוצרים המרכיבים את השירות הכולל ( לדוגמה: בכתיבת אתר, ישנו תהליך של אפיון אתר ולאחר מכן כתיבת כותרות, דפים מקצועיים, מאמרים, תיבות הנעה לפעולה מותאמות, דף יצירת קשר וכדומה)
11. האם יש שירותים משניים הנגזרים מהשירות הראשי?

שאלה שתיים עשרה היא החשובה מכולן ותוכלו לענות עליה רק לאחר שעברתן על יתר השאלות:
למה השירות הזה כל כך נחוץ? זוהי שאלה משמעותית, שתכוון את הלך הרוח ו"טון" הדיבור של האתר.

 

לאחר שעניתם על כל השאלות תוכלו לנסות לארגן את המידע או לגשת אל עורכת תוכן מקצועית, שתוכל לארגן אותו בעבורכם. 

לסיכום, דף השירותים באתר מאפשר לקהל להבין מי אתם ומה אתם עושים. זה גם המקום להבליט את המומחיות שלכם ולתקשר את תהליכי העבודה אתכם. באמצעותו תוכלו להבין את הבידול והמיצוב העסקי שלכם. הקפידו על חלוקה לפסקאות, כתיבה בשפה מקצועית ומובנת, והזמנה לתקשורת והיעזרו בשתיים עשרה השאלות לעיבוי התוכן. על מנת לארגן את התוכן באופן רציף תוכלו להיעזר באנשי מקצוע מנוסים, כותבת תוכן שיווקי מנוסה או עורכי תוכן מורשים.

לסיוע בכתיבת דף שירותים והתייעצות בנושא צרו עמי קשר ואשמח לעזור, הילה צור שינזי, פלפל-לה 0509260882 hillaschi@gmail.com

דילוג לתוכן