שיווק לעסקים

שיווק לעסקים: מהו קופירייטינג מעולה?

כמי שעוסקת בכתיבת תוכן שיווקי ובעריכת טקסטים אני לא פעם נתקלת במומחי קופירייטינג שמבטיחים לשתף את סודות ההצלחה שלהם, כשאני מתעמקת במיילים השיווקיים שהם שולחים אלי, אני מבינה שהסודות מסתכמים בשיטות עבודה, בתבניות כתיבה, במפות דרכים ובאסטרטגיות שונות, שמטרתן לפצח את המאפיינים של הלקוח ולכתוב בשפה המתאימה לו. במילים אחרות, המומחים מציעים לקוראים לעקוב אחר תהליך מובנה כדי שגם הם יהפכו לקופירייטרים מוצלחים וידועים בתחומם.

בשביל לקבל את הטיפים השווים ביותר צריך לשלם.

כמובן שכמו בכל משפך שיווקי, הטיפים הראשוניים נועדו רק למשוך את תשומת הלב של קהל היעד, לאפשר לו "לטעום" מן המומחיות ומן הידע העשיר שיש לבעל המקצוע להציע, וכדי שהקורא יהפוך לכותב מוכשר הוא צריך לרכוש את כל "החבילה" – בין אם מדובר על קורס לכתיבה שיווקית ובין אם מדובר על תוכנית "אימוני כתיבה" (מנטורינג בכתיבה) בשיטת השלבים, שתשכיר אתכם להיות כותבים מקצועיים.

הטיפ הטוב ביותר שקיבלתי להצלחה – הכשרה מובנית.

חשוב לי להדגיש, כי גם אני בתחילת דרכי נעזרתי במדריכה (מנטורית בכתיבה שיווקית), שקראה את הטקסטים שלי מנקודת המבט המקצועית והמנוסה שלה, וסייעה לי להבחין בנקודות שלא הבחנתי בהן בעצמי. אפילו כיום, שנה וחצי לאחר סיום לימודי עריכה לשונית, אני עדיין נעזרת במדריכה ומשתתפת בשיעורים מקוונים המיועדים לעורכים לשוניים וכך מחדדת את רמת המקצועיות והידע שלי. כתיבה אומנם מבוססת על כישרון, על ידע כללי ועל נטייה לתחום, אבל בהחלט משתכללת בזכות ידיעת הכללים ולמידת המקצוע. מסיבות אלו, אם כבר החלטתם לבחור באחת מתוכניות ההכשרה של אותם מומחים לקופירייטינג, וודאו שהן כוללות תוכנית הכשרה מעשית, אשר מאפשרת לכם לקבל משוב על הכתיבה שלכם ולהשתפר.

נרשמתם לתוכנית הכשרה, מה עוד צריך?

כשאני סוקרת את מיזמי הכתיבה המוצלחים ביותר שלי, שבאו לידי ביטוי באחוזי המרה גבוהים, אני מבינה שלתבנית העבודה (לדוגמה תבנית לכתיבת תיאור מוצר לאתר) או לתהליך העבודה (סדרת מיילים במסגרת המשפך השיווקי) הייתה השפעה על ההצלחה – אבל לא היה די בכך. לתוכן שמושך את הקהל יש מרכיב סודי וחד פעמי ולמרכיב הזה יש שם – התלהבות. אם אני מתלהבת מהמוצר ומצליחה לתקשר את ההתלהבות הזאת הלאה – הכתיבה תהיה משובחת ואיכותית יותר. וזהו סוד ההצלחה שלי ממני אליך – באהבה.

התלהבות מזרימה כמות עצומה של אנרגיה חיובית לכתיבה.

ההתלהבות הכרחית לכתיבה, היא כמו כדור אש שמגיע מתוך הבטן ופורץ החוצה, והיא תבוא לידי ביטוי בכתיבה משובחת, נמרצת, סוחפת וחיובית. אלו טקסטים שכיף לקרוא אותם, גם אם מדובר על טקסטים בנושאים פחות מושכים – זוהי האנרגיה שאני שואפת לשלב בכל טקסט שאני כותבת – בפרט אם זהו טקסט מעולמות העיצוב. לא ניתן לעצור כתיבה סוחפת, אי אפשר להתעלם ממנה, היא מושכת את תשומת הלב ומחברת את הקורא אל המהות.

כיצד את או אתה תוכלו לכתוב בהתלהבות?

התלהבות בכתיבה היא לא קסם, ואני לא מכירה שום כפתור להפעלת ה"התלהבות". התלהבות לא נובעת יש מאין אלא היא תוצר של חשיבה, של חיבור למוצר, לרעיון, לאווירה, לעולם הסובב את המוצר גם אם הוא תוכנה כשירות, או כל שירות אחר, לא פעם ההתלהבות מגיעה מהתועלת שהמוצר או השירות מביאים, מתחושת השייכות כאשר משתמשים במוצר, מההגשמה הפנימית, שאפשר ליישם כאשר עובדים עם המוצר או רוכשים אותו.

שימו לב, התלהבות טובה אינה נותנת את המענה השלם לטקסט קריא שמניע לפעולה, עדיין תצטרכו לעבוד על פי תבניות ועל פי כללים, ממש כמו שמוזיקה נכתבת על פי כללים הרמוניים ומלודיים, אבל המוזיקה שלכם, ולצורך העניין הטקסט שלכם, יהיה נעים מאוד לקריאה ולעיבוד. האנרגיה הפנימית שלכם היא זו שיוצרת את הקסם בתבנית, והיא זו שמפיחה חיים בטקסט שלכם. כתבו בהתלהבות ובבהירות, וקדמו את העסק שלכם! ואם תרצו עורכת לשונית, שתערוך עבורכם את הטקסט – צרו עמי קשר עוד היום.

hillaschi@gmail.com הילה – 050-9260882

דילוג לתוכן