כיצד לכתוב תוכן שיווקי למעצבים ולעסקים בתחומי העיצוב בראייה הוליסטית.

כתיבת תוכן למעצבים בראייה הוליסטית

שלום לכם 🙂 הפעם בחרתי להתמקד בשלוש אסטרטגיות תוכן לתחומי העיצוב אך בראייה הוליסטית. אתייחס לשלושה היבטים מרכזיים: מגמות עיצוב, שילוב חומרים ותאורה או נכון יותר לומר אור. אם אתם מכירים חברות בתחומי העיצוב, חומרי הגלם, מעצבי פנים, אדריכלים, יבואנים ויצרנים בתחום – אשמח שתשפו אותם!

מגמות עיצוב – האם עיצוב טוב חולף מהאופנה?

בכל פעם שמבקשים ממני לכתוב על עיצוב פנים, אני מייד מנסה להבין את כוונת הצד השני. האם הוא התכוון לרשימה של חוקים, מעין נוסחת עיצוב המבטיחה תוצאה אסתטית? או שמא הם רוצים שאייצר להם נוסחה שכזו? אני לא מעצבת, קטונתי מלהיות. אני בסך הכול רעיונאית ועורכת לשונית שמאוהבת בעיצוב, אבל אם יש משהו שאני בהחלט יודעת לעשות הוא לקרוא, להסיק מסקנות ולחבר עולמות תוכן.

אז פניתי למדריך הרוחני שלי בענייני עיצוב, סר טרנס קונרן, פתחתי את ספרו והבנתי שאם רוצים להצטיין – צריך לחזור ליסודות. עיצוב הוליסטי מקלף את הבית מכל הפריטים שבו ומשאיר את הקליפה, את המעטפת רק לאחר שהמרחב, התאורה, המבנה, שטחי האחסון והגימור יתאימו, אפשר יהיה להלביש את החלל בכסות יפה. האמת הפשוטה הזאת נכונה חוצה מגמות ואופנות, וכשהחלל, התאורה, הצבע והמרקם תואמים – אין כל צורך למסגר את העיצוב בכותרת של מגמה. חשבו על טיפ עיצובי זה כשאתם כותבים את הפוסט הבא שלכם 🙂

חומר – לעצב עם תשומת לב לחוש המישוש.

חומר. חומר הוא מגע. חוש המישוש. כשאנחנו נוגעים במשהו, עוברים בגופנו רטטים, אנחנו מושפעים רגשית ממגע. מגע הוא העולם המוחשי ומגע נעים הוא חווית שימוש יוצאת דופן, כמו משטי טאטמי רך שנעים ללכת עליו יחפים. חשבו כמה כיף ללכת יחפים על עלי שלכת יבשים! האם יש משהו שישתווה להליכה על רצפה חלקה? בחירת החומר משפיעה על החוויה ההוליסטית במרחב, ואם בית בראש ובראשונה נועד לגרום לנו להרגיש בבית, טוב שבחירת החומרים תהיה מענגת בכל פינה, בכל נקודת מגע. מה דעתכם? כיצד הייתם כותבים פוסט על בחירת חומרים ברוח הפילוסופיה הזו?

תאורה – כאמצעי להגברת רגשות.

תאורה, או נכון יותר לומר, אור יוצר את האווירה וקשור למצב הרוח. בית שמואר באור מופרז הוא בית שמעורר אי נוחות, ובית שמואר באור מועט עלול לדכא, מי שלוקה ב-SAD (הפרעה רגשית עונתית) יודע זאת, מה גם שפינות רבות בו הופכות לבלתי שימושיות.

מתי דרגת האור נעימה לנו ומסבה לנו הנאה? כשהיא משתנה, כשהיא נמהלת בצללים, ממש כמו שיושבים תחת צילו של עץ ונגוהות של אור מרצדות על הקרקע. נסו לדמיין את זה.לכן כשאני כותבת לחברות תאורה, אני מחפשת את המוטיב האומנותי, את העונג שהוא מייצר, את התנועתיות. גם אם נדרשות לי מספר דקות לדמיין את החוויה מתחת לגוף התאורה או לצדו – לבסוף אאתר את כוונת האומן שייצר את הגוף, ואתקשר אותה לקהל הרחב.

בפעם הבאה שתכתבו על תאורה במרחב, תוכלו להרחיב גם החוויה ועל העונג שהיא יכולה להסב לשוהים בחלל. חשבו כיצד תאורה נכונה מאפשרת לאדם לראות את הדברים באור שונה.

מה מקור ההשראה שלי לכתיבה לתחומי העיצוב?

טרנס קונרן – המדריך הרוחני שלי

לאיש שבתמונה קוראים טרנס קונרן, והוא המדריך הרוחני שלי לכתיבה שיווקית לתחומי העיצוב. טרנס ראה את המרחב בראיה דו-ממדית, הוא דמיין כיצד המרחב היה צריך להיראות. מה יקרה אם נעז לרוקן אותו מכל תכולתו ולטפל ביסודות, מה קורה אם לא נצמד לחוקים ולכללים אלא לצו ליבנו, לרצונותינו ולתחושותינו.אחרי הכול מהו בית טוב אם לא בית נוח ונעים להתעורר בו ולשוב אליו מדי יום?

אני מאחלת לכם המשך יום נעים, מקווה מאוד שנהניתם מהמאמר, מקווה שחשבתם לעומק על היבטי העיצוב, על מה נכון ועל מה לא נכון- לכם, על נוסחאות שמבטיחות אסתטיקה, אבל יכולות לגרום לכם לברוח ברגע הראשון לחופשה. בית נעים הוא בית שאתם חיים בו בחופש 🙂

ותחשבו על זה.

הילה-פלפל-לה 🙂

אשמח לכתוב לכם תוכן בתחום העיצוב, לשווק את המוצרים שלכם, להדריך את אנשי המכירות שלכם וליצור לכם מערך שיווקי יציב ואיכותי.

צרו עמי קשר לפרטים נוספים: 050-9260882 הילה

דילוג לתוכן