מגמות התוכן שיובילו את שנת 2023

מגמות התוכן לשנת 2023 עוסקות בקהל היעד, בהתאמה מדויקת למאפייניו ולצורכיו, בהבאת המקצועיות למרכז הבמה וכמובן בתוכן וידאו – שזוכה לתפוצה האורגנית הגבוהה ביותר. כך תיצרו תוכן איכותי בשנת 2023 – תוכן שיעלה את מעורבות הלקוחות ואת רמת המכירות (מבלי שתצטרכו להיעזר בגישות אגרסיביות למכירה) .

צרו סרטוני וידאו קצרים

בסביבת המדיה של היום כולם יודעים ש"הוידאו הוא המלך". אף שתוכן וידאו כבר הפך לחלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי, חשיבתו רק הולכת ועולה עם השנים בפרט כאשר מסתכלים על הנתונים הסטיסטיים ומבינים כי המשתמש הממוצע צופה ב-19 שעות וידאו מדי שבוע. בשנת 2023 הוידאו יהיה קצר יותר, ממוקד יותר ומותאם לרשתות החברתיות החדשות כמו טיק טוק, reels של אינסטגרם ו-shorts של יוטיוב, כך שעל פי התחזיות 80% מתנועת הגולשים לאתר תגיע מאותם סרטוני וידאו קצרים מעניין? אנחנו ממשיכים.

כיצד ליצור סרטון וידאו נכון?

סרטון וידאו נכון כולל שלושה מאפיינים עיקריים: אורך – בין 15 שניות לבין עשר דקות, מסר עיקרי וחושים. אורך הוידאו משמעותי גם בהיבט הפצתו וגם משום שקהל היעד כבר התרגל לצרוך תכנים קצרים. המסר העיקרי עוסק בנושא אחד משמעותי, שאותו רוצים לקדם, למשל שימוש עיקרי למוצר, או מספר שימושים במוצר, חווית המשתמש מהמוצר, טיפים או הסברים וכן הלאה ולבסוף- החושים- ככל שתיווצר הרמוניה בין המסרים כדוגמת קצב המוזיקה וסגנון הצילום, כך יהיה קל לזכור את הסרטון ולזהות אותו. נסו להימנע ממוזיקה צורמת, חשבו על איכות, ותכבדו את הקהל שלכם.

השקיעו בתוכן שיווקי "בגובה העיניים".

שנת 2023 תסתמן כנקודת המפנה במערכת היחסים של העסקים עם הלקוחות. אם בעבר העסקים היו הגוף "הרשמי" וכפועל יוצא מכך שיווקו ללקוחות מוצרים מ"גבוה" הרי שהיום, בעיקר לאחר מגפת הקורנה, ששינתה לחלוטין את הרגלי הצריכה, הם יצטרכו "לרדת אל הקרקע" ולסגל טון וסגנון אישי ואותנטי יותר. עסקים יצטרכו לפלס את ליבם אל הלקוחות דווקא מהמקום האמיתי והבלתי אמצעי. דוגמה טובה לתוכן כזה ניתן למצוא אצל אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות Logitech, די להציץ בעמוד האינסטגרם שלהם ולראות את המיתוג המחודש – לא עוד צבעי היי-טק בגווני אלקטרה ומראה מתוחכם, וכן מסרים של נוחות, "מגניבות", "ראש צעיר" ויעילות. היעזרו בשפה נגישה כדי לקרב אליכם את הלקוחות – אחרי הכול הסטטיסטיקה מראה ש-95% מהלקוחות יישארו נאמנים למותג שמפגין מקוריות ומשווק להם בקול נגיש. טיפ נוסף- זה הזמן לזנוח את שיטות המכירה האגרסיביות ולאמץ גישה מכירות רכה המבוססת על הדרכה ועל שירות.

כתבו לאנשים ולא למנועי החיפוש

אם אתם מקדמים אתרים כותבים או רוכשים מאמרי SEO התמקדו באיכות התוכן ולא בכמותו. במילים אחרות מנועי החיפוש יקדמו את התוכן שייצור את המעורבות הגבוהה ביותר ואת השיח סביבו, תוכן שימשוך אחריו קהל, תוכן שיגרום ללקוחות שלכם להירשם לרשימת התפוצה או לחילופין ליצור עמכם קשר ממשי. התמקדו בכתיבה שמציגה את המומחיות שלכם, ולאו דווקא בצפיפות מילות המפתח ואפילו בסוג הביטוי שתרצו להתקדם בו. כמובן שאין מנוס מלהוסיף ביטוי כזה או אחר, זה חשוב והכרחי – אבל שזה לא יהיה הכלל המנחה בעת כתיבת המאמר השיווקי.

79% מהקהל שלכם כן יחפש את הנכונות בתוכן שלכם- דאגו לייצור תוכן איכותי.

מקדמי אתרים נוהגים להפחית מערכו של מאמר SEO, "נו זה רק מאמר לקידום"… הם אומרים, "תעשי לי מחיר". אל תפלו בפח של "מאמרי קידום" גוגל לא רוצה שיכתבו מאמרים בשביל לרמות את האלגוריתם, גם אתם לא רוצים מאמרים, ש"נמתחים כמו מסטיק" ולא מעבירים שום תוכן ממשי עם ערך לקהל שלכם. עדיף להיות תמציתיים וחכמים מאשר לספור את המילים, גוגל לא טיפש, אל תנסו לרמות אותו. פשוט תכתבו תוכן אמיתי עם ערך, תחקרו את המוצר שלכם, תחקרו גם מעבר לים, תשאלו את הקהל שלכם, ותהיו עקביים. זה ישתלם לכם. הסטטיסטיקות מראות ש-79% מהקהל שלכם כן יחפש את הנכונות בתוכן שלכם- דאגו לייצור לו תוכן איכותי.

הפכו את התוכן שלכם לערוץ מכירות

זוהי הבשורה המשמעותית ביותר לשנת 2023 – הדרכת שיווק למכירות – אם עד שנת 2023 עסקים נעזרו בתוכן כדי להביא לקוחות אל תוך המשפך השיווקי שלהם, הרי שמשנת 2023 ואילך התוכן יהיה חלק משמעותי מערוץ המכירות. כיצד תעשו זאת? ראשית תוכלו להוסיף כפתורי רכישה מתוך התוכן שלכם, ושנית יהיה עליכם ליצור תוכן שהלקוחות ירצו לשלם עליו – למשל מערכי הדרכה למשתמש, קורסים קצרים, הדרכות ממוקדות, כנסים, מצגות וכן הלאה. היעזרו באנשי המכירות, השיווק, באנשי רצפת הייצור ובמוקדי ידע בארגון- תשובות רבות לצורכי הלקוחות לא נמצאות דווקא במחלקת השיווק כי אם בליבת העסק. הגיע הזמן להביא את המקצועיות לקדמת הבמה.

לסיכומו של עניין הנה מגמות התוכן שכדאי מאוד לאמץ בשנת 2023.

  • סרטונים קצרים וממוקדים שמגלמים את שלושת המאפיינים: אורך, רעיון מרכזי וחושים.
  • מצאו את הקול האותנטי של המותג, תוכלו להיעזר גם במשפיעני רשת עם עולם ערכים המשיק למותג שלכם וכמובן בתוכן איכותי ובהצגת המוצרים בקו "קרוב" יותר לעולמו של הלקוח.
  • כתיבת SEO נחוצה לקידום אתרים, אך חשוב יותר לזכור שכותבים לאנשים ולא למנועי חיפוש, בקשו מכותבי התוכן שלכם לכתוב לכם תוכן אותנטי, גם אם לא כל מילות המפתח ישולבו בצפיפות הטכנית הנדרשת. שלמו להם בהתאם, כי מאמר איכותי מצריך מחקר מעמיק, עריכה, הגהה ועריכה שנייה.
  • התוכן שלכם הוא חלק מהמשפך השיווקי – צרו תוכן שניתן למכור – הדרכות, כנסים, מצגות וכן הלאה. הידע נמצא אצל אנשי המקצוע בעסק שלכם, זה הזמן להביא את המקצועיות לקדמת הבמה.

ובנימת סיום, שמחתי מאוד, כשקראתי את המאמרים העוסקים במגמות התוכן, אחרי הכול רציתי להסתמך על מקורות מהימנים ולאשש את מה שידעתי תמיד. אין תחליף לתוכן איכותי, מקצועי, תוכן שמביא ערך אמיתי ללקוח, תוכן בגובה העיניים, אך בשפה מכבדת, תוכן שמאפשר לקהל היעד להרגיש נוחות ולהרגיש גאווה כשהוא רוכש את המותג. הניסיון מראה – שכאשר משקיעים בתוכן איכותי, משיגים יתרון תחרותי. השקיעו בתוכן באופן מתמיד, דברו עם אנשי המקצוע בארגון, שכרו את שירותיו של איש תוכן שיכול לתקשר את העולם המקצועי בשפה שיווקית נגישה, ידע רב מצוי בשרשרת ההספקה וברצפת הייצור, והידע הזה שייך רק לכם.

אשמח להציע את שירותי בתחום. הילה צור-שינזי, פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים.

דילוג לתוכן