כתיבת תוכן לאתרים העוסקים בלימודי רוח והתפתחות אישית

העידן החדש…. מעל 6 מיליון תוצאות לא טועות, כולנו מדברים על העידן החדש, על האנרגיה הנשית, צמיחה מתוך הוויה, לימוד חוויתי, מודעות פנימית, מיינדפולנס, קונסטלציה משפחתית, תהליך, חוויה, רגש, הכלה, דיוק, התמודדות… רגע… גם אתם הרגשתם את זה? את תחושת העומס, שעולה במעלה הגרון?
הפעם התבקשתי על ידי רוני מיניניברג מפריזמה 21 אליה נחשפתי דרך קהילת בלוגינג ישראלית לכתוב על תוכן מקצועי עבור מוסדות או ארגונים בתחום לימודי הרוח וההתפתחות האישית, על מה לשים דגש ואיך עושים זאת נכון? המלצות זהב.נ

לכתוב מתוך נקודת מבט

שיווק ורוחניות, האם אכן מדובר בשני תחומים מנוגדים? מצד אחד הישענות על אנרגיית הנזקקות והצורך באהבה חיצונית מול הרצון להגיע לאמת פנימית ואותנטיות.
גם אני כאשה, אמא, רעיה ובעלת עסק בשנות ה-30 לחיה, שנמצאת במסע אישי, שואלת את עצמי, איפה השיווק האותנטי שלי פוגש אותי? האם הבעתי קול פנימי, שמשקף אותי, כמה מתוכי הוא העסק, ואיפה כדאי לבצע הפרדה?
במה להתמקד? האם יש ביקוש למה שאני עושה?
שאלות תבוניות, שבוודאי כל אדם, אשר נמצא במסע חווה אותם בעצמו.
אז כיצד מביאים איכויות אלו לקדמת הבמה, לשם כך התכנסנו כאן.

עצת הזהב הראשונה: הדגשת ערך הביטחון והליווי האישי

כאשר אנשים יוצאים אל מסע רוחני פנימי, אל עבר גילוי הייעוד, המטרה, נתיב ההגשמה והמיקוד שלהם, הם בעיקר מוצפים. מוצפים במאות מסרים מתורות שונות, מאמנים אישיים, מנטורים, מדריכים לחיים, מטפלים בשיטות עתיקות, ששבו אל העולם, כל אדם מתאר את השירות שלו כדרך הייחודית להגיע אל "הנירוונה", ה"הארה" ה"תשובה".
אך העניין הוא, שאין תשובה אחת, וגם בתי הספר, המעניקים מסגרת לעבודה פנימית יודעים את התשובה. אנחנו כאן בשביל החוויה.

ולכן דווקא כאן הבידול של מוסדות וארגונים, העוסקים בהתפתחות אישית הוא לאו דווקא הדגשת השיטה או הדרך, אלא הדגשת התבנית, כלומר המסגרת.
שכן כאן, בדרך כלל מדובר על דרך, תכנית עם ליווי בקצב אישי, שתאפשר מקום להתפתחות, וזהו הערך המרכזי. הערך הזה מוביל אותי אל העצה השנייה- אותנטיות

עצת הזהב השנייה: אותנטיות

כאשר עוסקים בשיווק מנסים לכוון למכנה המשותף הרחב ביותר, אבל כמטפלים, המעריכים את מהות התהליך בוודאי כבר הבנתם, ש"לא לכולם זה מתאים". ההמלצה של מבקשת מכם ללכת "נגד הזרם" לרשום את האני האותנטי, הערכים, אבני הדרך של תכנית הלימודים שלכם, אלו הם הזרעים, שאתם שותלים על מנת לשמור על קשר עם הלקוחות, ואלו זרעים יקרי ערך. (לקראת הסוף הבאתי שלושה כלים נהדרים, שייסעו לכם במסע השיווק הרוחני)  

עצת הזהב השלישית: התמידו

כוחה של התמדה לא יסולא בפז, כאשר מדובר על מערכת יחסים וירטואלית עם הקוראים שלכם, הרי יציאה למסע רוחני, רחוק מאזור הנוחות, לעיתים תוך כדי שינוי מהותי בחיים, היא החלטה, שיש "להתבשל" אתה, זו אינה החלטה, שמקבלים בן רגע, אלא בטווח של שנה או שנתיים קדימה. 
התמידו בכתיבת מאמרים לבלוג שלכם, מאמרים, שלא רק מדברים את הדרך שלכם ומציגים סיפורים מהחיים, אלא מאמרים, שנותנים ודאות, שמצליחים לצייר תמונה בעיני הקורא על אורך החיים וההוואי אצלכם. כתבו מהלב, וכתבו מאהבה. ובבקשה, אל תכתבו, כי "צריך לכתוב".

עצת הזהב הרביעית: חיבור לשטח

ובכל זאת, עם כל ההערכה הרבה, שיש לי לשיווק רוחני, כן יש בהחלט מושג כזה, עדיין אנו חיים בעולם פיזי, שדורש מעשים ותוצאות. גם כאן, מקדו את התוכן שלכם, צרו תכנית תוכן חודשית, בה תוכלו לקבוע, על מה יש לתת את הדגש בחודש הקרוב, הקדישו זמן לכתיבה, בקשו חוות דעת של איש מקצוע, שיוכל להעניק לאתר שלכם את הרושם המקצועי הנכון.
שלבו מילות מפתח, שדרכן ניתן להגיע אליכם במנועי החיפוש:
תכנית לימודים, תהליך רוחני, תהליך רוחני בטבע, חיבור לטבע, לעורר את הגאון הפנימי, מודעות פנימית, יצירתיות, חיי קהילה, ועוד.
נסו למצוא את נושאי ההשקה הרחבים לתחום שלכם, תוכלו להיעזר בשמש אסוציאציות, או פשוט להתבונן סביבכם ולרשום את כל מה שראיתם. (ויש לי הרגשה, שזו גם הדרך המועדפת)

עצת הזהב החמישית: היו ברורים

פעמים רבות, אנו כותבים וקוראים את הדברים מנקודת המבט הפנימית שלנו, כאשר לנו כל התהליך ברור, מן הקצה אל הקצה, אך בפועל, הקורא שלכם נדרש לגלות אתכם תוך כדי הטקסט.
היו ברורים, היו שירותיים, הציגו את המידע החשוב ביותר בדף הבית של האתר שלכם, הציגו את היתרונות, במה כרוך התהליך? למי זה מתאים? ולמה כדאי לעבור את התהליך דרככם.

האם השאלה האחרונה כיווצה לכם את הלב?

אני מכירה את ההרגשה הזאת, אף אחד לא אוהב להיות בעמדת המשכנע, משול לרגל הנשלחת אל פרץ הדלת, ולכן אבהיר את כוונתי.
כאשר אתם כותבים תוכן מקצועי לאתר שלכם, ונדרשים לענות על אחת השאלות החשובות ביותר- למה דרככם? פשוט תחייכו.
תיזכרו מדוע אתם בחרתם בתהליך הזה?
מה בתוך הנפש שלכם משך אתכם דווקא לאזור הזה?
האם היה זה אדם מסוים? מדריך? רצון לחיות בתוך הוויה מסוימת? להשתייך לקהילה? שפה? הפסקה מהחיים? הדומים אליכם הם הלקוחות שלכם, ואלו האנשים, שימשכו, דבקו בדרך הזאת, ואני מבטיחה לכם, שתיהנו כל כך לכתוב לאתר שלכם, והשיווק יהיה החלק הנעים בעבודה.

ולסיום, לאחר שדיברנו על ביטחון וליווי אישי, אותנטיות, התמדה, חיבור לשטח והצורך בבהירות, אשמח להעניק לכם מספר רעיונות להשראה כדי להפוך את מסע השיווק שלכם להרבה יותר נעים.

הכלי הראשון- חידונים ושאלונים:

אנשים אוהבים לקרוא על עצמם, ללמוד על עצמם, הם רוצים, שיספרו להם על עצמם- ולכם יש את הכלי לעזות זאת.
האתר PlayBuzz במה ליצירת תכנים אינטראקטיביים מאפשרת לכם להקים שאלונים נפלאים, מלווים בתמונות, אשר יסייעו למתלבטים מבין לקוחותיכם להבין טוב יותר עליכם וחשוב מכך, להבין טוב יותר על עצמם.
תוכלו להפיק שאלון מדי חודש בהקשרים רוחניים, החל מאם התכנית שלנו עשויה להתאים לך? איזה מן חבר אתה? האם אתה מפחד מאהבה? כמה מודעות לסדר יש בך? כמה אתה אכפתי ביחס לסביבה שלך? מה הפחד הגדול ביותר שלך ועוד…

הכלי השני- בלוג מעשי

להתחיל לכתוב על כל נושאים, שמקיפים את עולם הפיתוח שלכם אלו יכולים להיות נושאים הקשורים לכלים פרקטיים לחיים, תרגילים קטנים, המלצות שימושיות, דרכים להנעים את הזמן, פעילות אהובה עם המשפחה, המלצות לימי גיבוש והווי, אורך החיים הטבעי ועוד.

הכלי השלישי- לצאת מהמחשב

טפחו קשרי קהילה, הלכה למעשה, צאו אל השטח, ארגנו מפגשים מול גופי עירייה שונים, מרכזי צעירים למשל, מרכזי פיס, שיתופי פעולה עם מורי דרך הקרובים ל"אני מאמין" שלכם, הקמת ירידי מכירות בישובים השונים, הצבת דוכנים, ועוד.

מקווה, שהמאמר היה לכם לעזר, מחכה לכם כאן לשאלות נוספות, ואשמח להיות לכם לעזר עבור מיקוד התוכן לאתר הבית שלכם, לפרטים: הילה צור שינזי, פלפל-לה שירותי תוכן לעסקים.

דילוג לתוכן