שיווק למעצבי פנים

בשנים האחרונות, מתחולל שינוי מאיר עיניים בתחום העיצוב, רבים מוצאים, שסביבות מגורים ועבודה מעוצבות מטיבות עמם, ומאפשרת להם איכות חיים גבוהה יותר במרחב נתון.
השינוי הזה מביא לביקוש רב בשירותי עיצוב לחללי פנים וחוץ. מהם ערוצי התקשורת, שכדאי למעצב פנים לתחזק כדי להגיע לתודעה הציבורית? איך לעשות זאת נכון? ולסיום בונוס: רשימת נושאים לכתיבת תוכן איכותי, שימשוך קוראים.

מהם ערוצי התקשורת המומלצים למעצבי פנים:

ערוצי התקשורת המומלצים למעצבי פנים נגזרים מקהל היעד אליהם הם מכוונים. חברות עסקיות, לקוחות פרטיים או שילוב שלהם. החברות העסקיות נמצאות ברשת החברתית לינקדאין, הלקוחות הפרטיים נמצאים ברשת החברתית פייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט, אך ברוב המקרים, הערוץ הקריטי ביותר לשיווק הוא דווקא באתר הבית של המעצב. שם הוא אינו מוגבל, יכול לכתוב "ביד חופשית", להעניק השראה, וליצור לעצמו חשיפה מתמשכת.

אילו תכנים מעלים בכל ערוץ וערוץ:

נתחיל דווקא מהערוץ המרכזי, שמשמש גם כ"תיק העבודות" של מעצב הפנים. אתר הבית.
אתר הבית נושא את שם המעצב, הסלוגן והלוגו שלו, שהם סימני ההיכר של העסק.
באתר הבית, המעצב יספר אודות השירותים שלו והפרויקטים, שביצע, ובין היתר ינהל בלוג מקצועי.
ישנם מעצבי פנים, אשר ייקחו את הבלוג למקום העשרתי, ויכתבו מאמרים אודות עיצוב לפי סגנונות שונים, עיצוב לאוכלוסיות שונות ( צעירים, מבוגרים, משפחות, יחידים) וישנם מעצבים, שייקחו את האתר לכיוון אחר לגמרי, ויאספו רגעים של השראה, שמצאו ברשת, יבטאו את הפרשנות האישית שלהם, ויקסימו את הקוראים שלהם ברעיונות פרקטיים- ברי השגה וגם בחלומות.

ברב המקרים, המעצבים, שהשקיעו בתוכן ורסטילי, ויצרו "תוכן מתוך תוכן" יזכו לאהדה וחשיפה רבה יותר, שתביא להתעניינות מצד הקהל שלהם, שמחפש אותם ומחכה לתוכן שלהם, זוכר אותם ולבסוף ממליץ עליהם ואף רוכש מהם.

מה קורה בפועל?

בפועל, רוב אתרי הבית של מעצבי הפנים מתמקדים בתיקי עבודות וקישורים לפרסומי הפרויקטים שלהם במגזינים אינטרנטיים. הם נדרשים לתשלום של אלפי שקלים בחודש למקדמי אתרים (לעיתים 2000 ₪ ואף סכום כפול מכך) על מנת להתקדם במעלה עמודי החיפוש, בעוד שמנגד, יש בכוחם ליצור תוכן איכותי, אמין, מלא ערך ומעניין, שייצור סביבם קהילה באמצעות קו מנחה וממקד.

פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין

ארבעת הרשתות הללו מבוססות על השילוב בין תוכן ויזואלי לתוכן מילולי, וההלימה בינהם.
תוכן ויזואלי יכול להיות משפט השראה, תמונה להמחשה מתוך פרויקט, או אולי צילום של מניפת פלטת צבעים, התוכן המילולי הנלווה יעסוק ברעיון, השראה או טכניקה מתוך עולם העיצוב. אך הרשת כבר מוצפת ברעיונות כאלו, ונראה כי, נדרשת חשיבה מעמיקה על איכות התוכן והבידול של כל מעצב ומעצבת.

מיקוד בקהל יעד, או מיקוד בסגנון עיצובי?

"תפסת מרובה- לא תפסת" רלוונטי יותר מתמיד, כאשר עוסקים בכתיבת תוכן למעצבי פנים ואדריכלים. והשאלה היא במה להתמקד, בקהל היעד או בסגנון העיצוב?
ככותבת תוכן בעלת תיק עבודות של מעל ל 1500 מאמרים בתחום העיצוב, אני ממליצה להתמקד דווקא בסגנון העיצוב, ולא בקהל היעד. שכן הקהל נמשך לחלום, לקסם מאחורי האיכות, לרעיון ולערכים, שהוא מוסיף לחיים שלו, ופחות למחיר. כולנו יודעים, שניתן לעצב בסגנון מודרני במחיר נגיש, כמו גם בסגנון כפרי ואקלקטי.
הפתרון: התמקדו בסגנונות העיצוב, שמדברים אליכם, כתבו עליהם, חקרו ופרשו אותם, חיו אותם בין עורקי, ורידי ונימי הדם שלכם, וכך תוכלו למשוך את הקהל הנכון לכם.

האם ניתן ליצור מאמרי תוכן מקוריים למעצבי פנים?

בהחלט שכן, כמי שחיה ונושמת עיצוב לארוחת שבת בבוקר, אני יכולה להעיד, שמאגר הרעיונות הוא בלתי נדלה.
תוכן מקורי מכתיבה, שמעניקה מידע פרקטי

כמו: חלוקה של חללים בדירות קטנות, דירות מרווחות, יצירת חללים רב שימושיים, איך ליצור שפה אחידה באמצעות צבע וטקסטורה, אילו שימושים קיימים לכיסאות הבר? איך לבחור את הספה הנכונה? פתרונות להצללה נבונה של חדרי הבית, רעיונות לנגרות אישית, איך להתאים את התאורה לחללי הבית השונים? אילו חיפויים יתאימו לחללים רטובים? אילו תאורות קיימות בשוק ומה השימושים שלהם? ועוד. (בהמשך גם הייתי יוצרת שיתופי פעולה עם יצרנים בתמורה לחשיפה הדדית)

תוכן מקורי מ כתיבה, שעוסקת בסגנון העיצוב המרכזי שלכם

לצורך העניין: סגנון עיצוב ים תיכוני (הסגנון האהוב עלי ☺ )
דירות יפות בסגנון ים תיכוני- סקירה של דירות ופרשנות שלכם אודותיהן, אילו צבעים הופכים את מרחב המגורים שלכם לים תיכוני, ואיך תשלבו אותם נכון? על אילו טקסטורות לא נוותר כדי ליצור אווירה ים תיכונית? ועוד…

ככל שתרדו לרמת "המיקרו" תהפכו להיות אוטוריטות בנושא, שבין כה וכה קרוב ללבכם, תתמקצעו בו, ואני מבטיחה, בלב שלם, שתיהנו לכתוב לאתר שלכם.

האם זה יעבוד?

התשובה היא כן, חד משמעית, מבלי לשים לב, תשלבו את מילות המפתח, שהקוראים שלכם מחפשים במנועי החיפוש, וברבות הזמן, כשהבלוג יתפוס תאוצה (בדרך כלל לאחר שנה וחצי בממוצע- תלוי בקצב הכתיבה) הלקוחות יגיעו מהאתר שלכם, פרי מאמצכם, ואין סיפוק גדול מכך.

נימה אישית לסיום

טקסטורה, מרקם, עיצוב בשכבות, פלטת צבעים, סגנון אקלקטי, מודרני, מינימליסטי וכפרי, אין ספק, אני משוגעת על עיצוב, גומעת בימי שבת בבוקר את ספרו של טרנס קונרן, מייסד רשת הריהוט הביטאט, עוקבת אחר כל מגזין ישראלי בתחום, מתעדכנת בבלוגים ועמודי אינסטגרם מקצועיים של מעצבי פנים בחו"ל, וחושבת על שילובי צבעים לפחות 1000 פעמים בשבוע, ובכל זאת אני לא מעצבת, אבל אני כן כותבת תוכן שיווקי למעצבים, וזו אחת ההנאות, שהמקצוע שלי מפיק לי.

דילוג לתוכן